Word 2016: Geen wijziging door selectie vergrendeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15
Guys,

Op kantoor heb ik het volgende probleem bij een klant:

Leeg Word 2016 document op Office365 licentie.
Overal buiten Word kunnen we typen behalve in Word zelf.

Melding: "u kunt deze wijziging niet aanbrengen omdat de selectie is vergrendeld'.

Google biedt geen soelaas 8)7

Alle overige software op Office365 werkt naar behoren en de licentie is gewoon actief.

Anyone?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als ik je foutmelding google krijg ik dit als eerste hit: https://support.office.co...3e1-9fd0-c9fca419dadf#bm3

Het lijkt erop dat een deel van het document dus beveiligd is tegen bewerken. Je hebt het over een leeg document, dus mogelijk zit het in het sjabloon dat wordt gebruikt om een leeg document aan te maken?

Wat gebeurt er wanneer je een ander document (met inhoud) opent?
Wat gebeurt er wanneer je de inhoud van een ander document in zijn geheel verwijdert, deze opslaat als 'leeg document' en vervolgens deze opnieuw opent en probeert te bewerken?

Misschien geen oplossing, maar je hebt hiermee wel wat nieuwe aanknopingspunten om het probleem zelf op te lossen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15
Tsjipmanz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:08:
Als ik je foutmelding google krijg ik dit als eerste hit: https://support.office.co...3e1-9fd0-c9fca419dadf#bm3

Het lijkt erop dat een deel van het document dus beveiligd is tegen bewerken. Je hebt het over een leeg document, dus mogelijk zit het in het sjabloon dat wordt gebruikt om een leeg document aan te maken?

Wat gebeurt er wanneer je een ander document (met inhoud) opent?
Wat gebeurt er wanneer je de inhoud van een ander document in zijn geheel verwijdert, deze opslaat als 'leeg document' en vervolgens deze opnieuw opent en probeert te bewerken?

Misschien geen oplossing, maar je hebt hiermee wel wat nieuwe aanknopingspunten om het probleem zelf op te lossen.
Bedankt voor je reactie, na enige tijd is het probleem automagisch verholpen.
Af- en aanmelden voor een schone sessie hielp niet.
Alle opties via bestand waren greyed out, dus een ander document openen hielp ook niet.
Uiteindelijk het killen van een ander Word-ish proces hielp uiteindelijk wel.
Heeul apart dit!

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?