Flitsbus?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.802 views

Vraag

• Masterarmeen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11-2020
Wil ik net me toets maken ben ik me ID bewijs thuis vergeten, ik dus vol gas naar huis toe.
Ben ik met ong. 130 langs een flitsbus gegaan op een 80 weg.
Het busje stond er nog maar net want op de heenweg was die er nog niet, tevens stond de politie agent buiten de bus.

Wat ik mij dus afvraag, word het flitsdingetje handmatig bestuurd of gaat dat allemaal automatisch, als dit handmatig is kom ik dus goed weg, automatisch? dan moet ik gaan sparen :/ 8)7

Bedankt voor de reacties, kloten maarja eigen schuld natuurlijk, sparen dan maar :F
Ik ging max 50 te hard en als het goed is volgt er een correctie van 6-9% dus rijverbod ga ik niet van uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Masterarmeen op 30-11-2018 16:10 ]

Beste antwoord (via Masterarmeen op 30-11-2018 16:53)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het busje er net stond, en er liep nog een agent buiten dan is mijns inziens de kans erg groot dat ze nog aan het opbouwen waren.

In de Flitsmeister app kun je Flitshistorie checken (Instellingen | Flitshistorie).

Alle reacties

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Automatisch. Ga maar sparen :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

Sjaak_Afhaak

Bleh!

gebeurt volledig automatisch. Je bent keihard de sjaak.

Hier staat tekst

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Automatisch. Maar wie weet heb je geluk en stond hij nog niet aan en anders wordt het sparen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Automatisch.

Als je echt 50 km/h te hard rijdt wordt dat ook geen kleine boete. Het OM zal je daarover informeren.

En voortaan niet meer zo idioot hard rijden, maar wat rustiger aan doen ;)

Virussen? Scan ze hier!

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-11 14:35

gbw

Off topic: Nog wel je toets kunnen halen?

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 18:13

Locke_

Iron within, Iron Without!

Ik hoop dat je het beter doet op je toets :(:D

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-10 22:09
Boven de 50 km/h te hard wordt je rijbewijs ook ingevorderd voor 2 maanden. Je kan een boete verwachten van 750€ volgens deze site: https://www.advocaat-verk...dan-50-km-te-hard-rijden/

Er wordt altijd een paar km/h van af getrokken, dus misschien heb je 'geluk'

[ Voor 27% gewijzigd door wouterg00 op 30-11-2018 16:00 ]

• 234FaTaLiTy
wouterg00 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:58:
Boven de 50 km/h te hard wordt je rijbewijs ook ingevorderd. Je kan een boete verwachten van 750€ volgens deze site: https://www.advocaat-verk...dan-50-km-te-hard-rijden/
Indien beginnend bestuurder (onder 5 of 7 jaar rijbewijs - afhankelijk of je hem voor of na je 18e gehaald hebt) ben je hem boven 30 km/h al kwijt.

Edit: Sorry, ik lees net dat het een strafpunt is. Was even in de war |:(

[ Voor 7% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 30-11-2018 16:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het invorderen van een rijbewijs gebeurt alleen bij een staandehouding. Daar is hier geen sprake van.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wouterg00 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:58:
Boven de 50 km/h te hard wordt je rijbewijs ook ingevorderd voor 2 maanden. Je kan een boete verwachten van 750€ volgens deze site: https://www.advocaat-verk...dan-50-km-te-hard-rijden/

Er wordt altijd een paar km/h van af getrokken, dus misschien heb je 'geluk'
ehm, daarvoor moeten ze je wel staande houden toch?

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
NMe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:00:
Het invorderen van een rijbewijs gebeurt alleen bij een staandehouding. Daar is hier geen sprake van.
Inderdaad, wel bij eventuele recidive als je eerlijk je eigen naam opgeeft als bestuurder.

• 234FaTaLiTy
pyrofielo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:00:
[...]

ehm, daarvoor moeten ze je wel staande houden toch?
Toch ken ik iemand die 63 te hard heeft gereden, voor moest komen, en een rijverbod gekregen heeft van een paar maanden. (Ook geflitst)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Met @NMe, je moet staande gehouden worden. Het kan wel zijn dat je moet opgeven wie de bestuurder was aangezien ze een vinkje achter je naam willen zetten als de OvJ erbij komt kijken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:55
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:53:
Wil ik net me toets maken ben ik me ID bewijs thuis vergeten, ik dus vol gas naar huis toe.
Ben ik met ong. 130 langs een flitsbus gegaan op een 80 weg.
Na correctie is het dan wel onder de 50km/h.
Alleen waarom heb je niet altijd je rijbewijs bij je? Als je staande gehouden zou worden dan had je naast die snelheidsovertreding ook nog een boete voor het niet bij je hebben van een geldig rijbewijs (en legitimatie).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook zonder staandehouding kun je een rijverbod van enkele maanden krijgen:
De wet schrijft echter voor dat de politie verplicht is om het rijbewijs in te vorderen bij een snelheidsovertreding van 50 km/u of meer. Dit geldt echter alleen bij staandehouding. Wanneer u niet bent staande gehouden, raakt u uw rijbewijs niet direct kwijt, maar de rechter kan later wel een ontzegging van de rijbevoegdheid opleggen waardoor u alsnog uw rijbewijs kwijt raakt.
Zie https://www.rijbewijsinbe...wijt-snelheidsovertreding

Virussen? Scan ze hier!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
gbw schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:56:
Hoop niet dat het een toets Nederlands was :+

Kunnen we asjeblieft het verschil tussen 'me' en 'mijn' gewoon behouden :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• 234FaTaLiTy
Richh schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:02:
[...]

Hoop niet dat het een toets Nederlands was :+

Kunnen we asjeblieft het verschil tussen 'me' en 'mijn' gewoon behouden :P
ALsjeblieft* als we dan toch bezig zijn 8)7

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:03:
[...]

ALsjeblieft* als we dan toch bezig zijn 8)7
Well, fuck. Ik ben af :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Hopelijk was het geen toets Nederlands. Mocht dat wel het geval zijn dan kan ik je nu al de uitslag geven: gefaald en fors ook.

• Masterarmeen
gbw schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:56:
Hahahah yes maar wel met me gedacht nog bij die kut bus |:(

• Masterarmeen
koektrommeltje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:06:
Hopelijk was het geen toets Nederlands. Mocht dat wel het geval zijn dan kan ik je nu al de uitslag geven: gefaald en fors ook.
Neehoor

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Dat is maar goed ook, anders had je niet eens terug hoeven te rijden.

• pyrofielo
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:01:
[...]

Toch ken ik iemand die 63 te hard heeft gereden, voor moest komen, en een rijverbod gekregen heeft van een paar maanden. (Ook geflitst)
Hoe tonen ze aan dat je ook daadwerkelijk de bestuurder was dan? (tenzij je op de foto met je kop duidelijk zichtbaar bent).
Niet dat ik je niet geloof maar lijkt mij wel een issue, er word niet altijd frontaal geflitst en bestuurder is niet altijd identificeerbaar.

• 234FaTaLiTy
pyrofielo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:09:
[...]

Hoe tonen ze aan dat je ook daadwerkelijk de bestuurder was dan? (tenzij je op de foto met je kop duidelijk zichtbaar bent).
Niet dat ik je niet geloof maar lijkt mij wel een issue, er word niet altijd frontaal geflitst en bestuurder is niet altijd identificeerbaar.
Je moet zelf aan kunnen tonen wie anders de bestuurder geweest is.

• pyrofielo
  • Niet online
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:10:
[...]

Je moet zelf aan kunnen tonen wie anders de bestuurder geweest is.
Oh shit:
https://maxius.nl/wet-adm...svoorschriften/hoofdstuk3
Artikel 5 Indien is vastgesteld dat de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, en niet aanstonds is vastgesteld wie daarvan de bestuurder is, wordt, onverminderd het bepaalde in artikel 31, tweede lid, de administratieve sanctie opgelegd aan degene op wiens naam het kenteken ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven. Daarbij wordt hij gewezen op het bepaalde in artikel 8.
Als de sodemieter je auto dus als gestolen opgeven ofzo?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pyrofielo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:14:
[...]

Zou ik niet doen, want dat heet weer fraude, en is dus strafbaar. Levert je een strafblad op, dan ben je nog veel verder van huis :)

Virussen? Scan ze hier!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
[...]

Oh shit:

[...]

Dat noemen ze een valse aangifte. Mag niet.

Verwijderd

Ga voor de zekerheid maar sparen.

Maar misschien heb je mazzel als hij er nog maar net stond.
Alles instellen op de juiste waarde afstand hoek ten opzichte van de weg etc kost ook tijd.

En als de auto op jou naam staat kan je online heel makkelijk ziet of je een boete hebt gekregen. Zal niet elke dag zijn. Maar de laatste die ik had stond 3 dagen na de flits online

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Wat dacht je van de verantwoordelijkheid nemen voor de dingen die je doet?

Kijk, ik betaal ook niet graag boetes, maar gelukkig is er een heel probaat middel om geen snelheidsboetes te krijgen: Niet te hard rijden. Ben je dapper genoeg om te hard te rijden, ben dan ook dapper genoeg om daar de gevolgen van te dragen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 07:45
Klopt, maar dat zegt niets. Het OM zal namelijk gaan voor een ontzegging van een rijbevoegdheid (middels een strafbeschikking of een dagvaarding om bij de kantonrechter te verschijnen). De invordering van het rijbewijs is in feite een voorfase van die ontzegging.

[ Voor 14% gewijzigd door voske op 30-11-2018 16:29 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• Masterarmeen
[...]

Oh shit:

[...]

en dan bellen dat ik em terug gevonden heb ergens in de bosjes? >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:29:
[...]

Als jij het geen probleem vind om een misdrijf te plegen (want dat is het), en een strafblad op je naam te krijgen, is dat ook nog een optie inderdaad.

Zelf zou ik heel hard hopen dat het bij die 750 euro blijft, en bij 2 maanden een rijverbod. Dan kom je vrij goedkoop en gunstig weg.

Virussen? Scan ze hier!

• pyrofielo
  • Niet online
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:29:
[...]

Nee zou hem dan wel door een maat naar Polen laten rijden en verkopen. >:)

On a serious note:
Dat zal her en der wel wrijving geven denk ik. In geval van dat soort kut acties en gedeelde bedrijfswagens of een vriend die je auto leent en gewoon glashard ontkent (ex-vriend daarna ws)

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 07:45
Die bepaling is bij een snelheidsovertreding van meer dan 30 km/u (40 km/u op de autosnelweg) niet meer van toepassing. Dan hebben we het over artikel 181 Wegenverkeerswet 1994:
1. Indien een bij of krachtens deze wet als overtreding strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, kunnen de op het feit gestelde straffen worden opgelegd aan de eigenaar of houder van dat motorrijtuig voor zover deze niet reeds naast de bestuurder voor dat feit aansprakelijk is.
2. Het eerste lid geldt bij een strafbeschikking niet, indien de eigenaar of houder:
a. voor het uitvaardigen van de strafbeschikking de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend heeft gemaakt,
b. niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.
3. Het eerste lid geldt bij berechting niet, indien de eigenaar of houder:
a. binnen twee weken na daartoe door een der in artikel 159 bedoelde personen in de gelegenheid te zijn gesteld dan wel bij het instellen van verzet tegen een strafbeschikking, de naam en het volledige adres van de bestuurder heeft bekend gemaakt;
b. uiterlijk op de dag vóór die der terechtzitting, schriftelijk en onder vermelding van de zaak en de dag der terechtzitting, de naam en het volledige adres van de bestuurder aan het openbaar ministerie bekend maakt;
c. tijdens de terechtzitting, dadelijk na de ondervraging, bedoeld in artikel 273, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend maakt;
d. niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.
4 Op straffe van nietigheid wijst de dagvaarding op het derde lid, onderdelen b en c. De strafbeschikking wijst de verdachte op de mogelijkheid bij het instellen van verzet gegevens te verstrekken die tot toepassing van het derde lid, onderdeel a of d, kunnen leiden.

Be yourself, no matter what they say ...

• Masterarmeen
wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:32:
[...]

Als jij het geen probleem vind om een misdrijf te plegen (want dat is het), en een strafblad op je naam te krijgen, is dat ook nog een optie inderdaad.

Zelf zou ik heel hard hopen dat het bij die 750 euro blijft, en bij 2 maanden een rijverbod. Dan kom je vrij goedkoop en gunstig weg.
Ik ga natuurlijk gewoon betalen en op de blaren zitten maar lees ik nou goedkoop? Bent u miljonair toevallig, ik niet namelijk :*) :+

• pyrofielo
  • Niet online
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:34:
[...]

Ik ga natuurlijk gewoon betalen en op de blaren zitten maar zeg je nou goedkoop? Bent u miljonair toevallig, ik niet namelijk :*) :+
Het had natuurlijk ook anders af kunnen lopen. Dit is maar geld, je had ook tegen een boom kunnen belanden of samen met je maat voor fraude gepakt kunnen worden...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:34:
[...]

Ik ga natuurlijk gewoon betalen en op de blaren zitten maar zeg je nou goedkoop? Bent u miljonair toevallig, ik niet namelijk :*) :+
Ja, gezien de ernst van je acties is dat inderdaad relatief goedkoop. We hebben het hier niet over een kleine snelheidovertreding zeg maar, maar over een hele forse.

De Amerikanen hebben 2 gezegden:

- If you can't do the time, don't do the crime
- If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Vooraf had je kunnen bedenken wat de consequenties van je actie was. Die heb je geaccepteerd, door de acties toch uit te voeren. Prima maar dan moet je de consequenties natuurlijk ook gewoon aanvaarden.

Je weet wat je in het vervolg moet doen om niet nog eens zo'n situatie te ondervinden. En let wel, doe je dit nog een keer, dan heb je meteen potentieel 4 maanden rijverbod aan je broek ipv 2.

Virussen? Scan ze hier!

• Masterarmeen
wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:37:
[...]

Ja, gezien de ernst van je acties is dat inderdaad relatief goedkoop. We hebben het hier niet over een kleine snelheidovertreding zeg maar, maar over een hele forse.

Vooraf had je kunnen bedenken wat de consequenties van je actie was. Die heb je geaccepteerd, door de acties toch uit te voeren. Prima maar dan moet je de consequenties natuurlijk ook gewoon aanvaarden.

Je weet wat je in het vervolg moet doen om niet nog eens zo'n situatie te ondervinden. En let wel, doe je dit nog een keer, dan heb je meteen potentieel 4 maanden rijverbod aan je broek ipv 2.
''De ernst van je acties'' Te hard rijden in een onbewoond gebied buiten de bebouwde kom en daar bijna een gemiddeld maandloon voor betalen vind ik niet relatief goedkoop :+ Maar goed het woord relatief doet het hem he.. De consequenties aanvaard ik natuurlijk.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:37:
[...]

Ik kom er nu even niet op maar het leuke van spreekwoorden en gezegdes is dat er bijna altijd wel één is die precies het tegenovergestelde betekend.

[ Voor 42% gewijzigd door -36- op 30-11-2018 16:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het busje er net stond, en er liep nog een agent buiten dan is mijns inziens de kans erg groot dat ze nog aan het opbouwen waren.

In de Flitsmeister app kun je Flitshistorie checken (Instellingen | Flitshistorie).

• Paul
  • Nu online
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:42:
[...]

''De ernst van je acties'' Te hard rijden in een onbewoond gebied buiten de bebouwde kom en daar bijna een gemiddeld maandloon voor betalen vind ik niet relatief goedkoop :+
Geloof me, ambulances, brandweer, operaties, revalidatie, een rolstoel, psychologische ondersteuning etc. etc. zijn VEEL duurder... Een maandloon valt daarbij in het niet, dus relatief is het erg goedkoop. Het is alleen niet de allergoedkoopste optie (dat is namelijk niet gesnapt worden) :P

Ik ben niet heilig, ik rij ook wel eens wat harder dan de toegestane snelheid, en ik was er niet bij dus ik kan de situatie niet goed beoordelen, maar 50 te hard is wel erg veel...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:53
Je hebt al "arm" in je nickname, dat scheelt.

Gefeli met het behalen van je toets! Toch nog wat positiefs.

• Masterarmeen
Cheesy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:50:

Bedankt voor je reactie, ik had Flitsmeister aan staan maar hij was nog niet gemeld het was dus echt net, idd hopen dat hij nog niet aan stond.

• Masterarmeen
Paul schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:51:
[...]
Geloof me, ambulances, brandweer, operaties, revalidatie, een rolstoel, psychologische ondersteuning etc. etc. zijn VEEL duurder... Een maandloon valt daarbij in het niet, dus relatief is het erg goedkoop. Het is alleen niet de allergoedkoopste optie (dat is namelijk niet gesnapt worden) :P

Ik ben niet heilig, ik rij ook wel eens wat harder dan de toegestane snelheid, en ik was er niet bij dus ik kan de situatie niet goed beoordelen, maar 50 te hard is wel erg veel...
Je hebt helemaal gelijk hoor dat is allemaal veel erger maar zelfs dan zou ik alleen het eigen risico moeten betalen :*)

Bensimpel

Positieve meneer

Maar je had niet je rijbewijs bij je? Dat is namelijk ook een ID..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Paul
  • Nu online
...en de boetes, en de verhoging van de premie, en de verzekering zal kijken of ze het op je kunnen verhalen. Los daarvan zul je moeten leven met de gedachte dat je iemand het ziekenhuis (of erger) in hebt gereden.

Maar gelukkig is dat niet gebeurd, dus ik zou mezelf gelukkig prijzen met zo'n relatief goedkope les dat te hard rijden niet zo slim is ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Masterarmeen
Bensimpel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:00:
Maar je had niet je rijbewijs bij je? Dat is namelijk ook een ID..
Helaas gestolen vorig weekend tijdens een tripje Barcelona |:(

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:03:
[...]

Ok, dus je rijdt ook nog zonder een rijbewijs bij je te hebben.
Misschien moeten we het hier maar bij laten, want het verhaal wordt er niet beter op.

Verwijderd

Soldaatje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:04:
[...]

Misschien moeten we het hier maar bij laten, want het verhaal wordt er niet beter op.
Hahaha...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Soldaatje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:04:
[...]

Auto maar even lekker laten staan en op de fiets verder.

Maar wel hopen dat hij nog een ID of paspoort heeft, gezien je jezelf ten alle tijden moet kunnen identificeren.

I have stability. The ability to stab.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:09
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:03:
[...]

Dus, 750 is voor jou een gemiddeld maandloon waarvoor je moet sparen.. maar je hebt wel het geld om naar Barcelona te gaan?

Ik hoop dat je geflitst bent, want geloof niet dat je iets van deze ervaring hebt geleerd en je rij gedrag gaat veranderen :-(

Verwijderd

Cheesy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:50:

In een busje zit de apparatuur al en dat hoeft niet meer buiten de bus te staan. Het is een kwestie van aanzetten en flitsen maar. Die flitsmeneer kan even buiten staan voor een peukje roken of wat dan ook. Maar die flitsapparatuur werkt gewoon als het in de bus zit.

• Arbitrator
  • Laatst online: 21-09 16:54
Masterarmeen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:53:
Je moet je ID thuis ophalen voor je toets. Een rijbewijs is toch ook een geldig identificatiemiddel. Of reed je ook zonder rijbewijs?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arbitrator schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:05:
[...]

Je moet je ID thuis ophalen voor je toets. Een rijbewijs is toch ook een geldig identificatiemiddel. Of reed je ook zonder rijbewijs?
Even het topic doorlezen. Hij was dus zijn rijbewijs kwijtgeraakt.

Ook een overtreding overigens, je mag niet zonder rijbewijs rijden, en sowieso hoor je altijd een identiteitsbewijs bij je te hebben, je dient je immers op elk moment te kunnen legitimeren.

Virussen? Scan ze hier!

• Arbitrator
  • Laatst online: 21-09 16:54
wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:09:
[...]

Even het topic doorlezen. Hij was dus zijn rijbewijs kwijtgeraakt.
Ah, my bad. Ik heb het topic globaal doorgenomen, maar net die post gemist helaas. Ik vond het al opvallend dat het niet eerder benoemd was.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

President schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:40:
[...]

Dus, 750 is voor jou een gemiddeld maandloon waarvoor je moet sparen.. maar je hebt wel het geld om naar Barcelona te gaan?

Ik hoop dat je geflitst bent, want geloof niet dat je iets van deze ervaring hebt geleerd en je rij gedrag gaat veranderen :-(
50 te hard en er dan zo laconiek over doen, ik verbaas me er ook over. :(

Het is niet voor niets 80, als het verantwoord was geweest harder te rijden was het wel een 100km/h weg geweest of zelfs een autosnelweg.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• President
unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:16:
[...]

50 te hard en er dan zo laconiek over doen, ik verbaas me er ook over. :(

Het is niet voor niets 80, als het verantwoord was geweest harder te rijden was het wel een 100km/h weg geweest of zelfs een autosnelweg.
Tja, jeugdige domheid en naïviteit... Denken dat harder wel kan want het is toch buiten woonwijken. Dat je ineens een klapband kan krijgen en de weg af vliegt aangezien er geen vangrails zullen zijn komt bij dergelijke mensen helaas niet op. Die hebben gewoon zoveel vertrouwen in het eigen kunnen, dat ze niet snappen dat andere weggebruikers ook fouten kunnen maken en dat er altijd nog een kans is op iets onverwachts..

Ik hoop altijd maar dat ze zichzelf om een boom, paal op beton te pletter rijden in plaats van tegen mijn auto, vrouw, kind, collega, etc.

Ik moet wel toegeven dat ik 10 jaar geleden ook regelmatig te hard reed, maar nooit meer dan 20 km/u te hard. Ook zo snel mogelijk optrekken bij het verkeerslicht, ongeduldig bumper kleven bij langzaam rijdende mensen, etc. Toen ik ouder werd begon ik in te zien dat ik er maar secondes of enkele minuten mee bespaarde tegen een hoog risico... Sinds ik een kind heb heb ik helemaal de 'rust' in mezelf gevonden en rijd ik helemaal niet meer te hard omdat het de risico's gewoon niet waard is...

Maargoed, verstand komt (ondanks mijn vwo) met de jaren!

[ Voor 23% gewijzigd door President op 30-11-2018 18:28 ]

• unezra

unezra

President schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:25:
[...]

Tja, jeugdige domheid en naïviteit... Denken dat harder wel kan want het is toch buiten woonwijken. Dat je ineens een klapband kan krijgen en de weg af vliegt aangezien er geen vangrails zullen zijn komt bij dergelijke mensen helaas niet op. Die hebben gewoon zoveel vertrouwen in het eigen kunnen, dat ze niet snappen dat andere weggebruikers ook fouten kunnen maken en dat er altijd nog een kans is op iets onverwachts..

Ik hoop altijd maar dat ze zichzelf om een boom, paal op beton te pletter rijden in plaats van tegen mijn auto, vrouw, kind, collega, etc.
Yep. Toen ik net mijn rijbewijs had dacht ik ook dat ik onoverwinnelijk was. Bij wegwerkzaamheden op een afgesplitste baan op de snelweg lekker 140 karren want oh, leuk, racebaan. (Wel zonder actieve werkzaamheden, dáár lette ik wel op.)

Totaal niet nagedacht over de mogelijke gevolgen.

Ben daar niet trots op, dat was écht jong en onbezonnen. Ik was een jaar of 20 (ben nu 41), had net mijn rijbewijs, eerste auto en lekker kachelen want oh, ik kan zo goed rijden.

Cliché, maar je zit dit gedrag vooral bij relatief jonge en beginnend bestuurders. :(

Verwijderd

Nou volgens mij is op het meeste wel antwoord gegeven.
En vervuilen we de rest van dit topic met moraalridder gedrag.

Ts.. ik heb het al eerder ik hoop voor je dat het mee valt.
En ik hoop dat als het niet meevalt je er wat van opsteekt.

Mijn eerste 49 te hard op een 50 buiten de kom weg was tevens mijn laatste. denk dat de ovj besloot het bij 499 euro te houden voor een eerste overtreding. Daarna geen enkele boete meer gehad, en zeker nooit meer zo gereden .. leer er van. En sux6

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:33:
Nou volgens mij is op het meeste wel antwoord gegeven.
En vervuilen we de rest van dit topic met moraalridder gedrag.
Wat clue proberen bij te brengen is niet hetzelfde als "moraalridder gedrag".
Ts.. ik heb het al eerder ik hoop voor je dat het mee valt.
En ik hoop dat als het niet meevalt je er wat van opsteekt.
Ik hoop eerlijk gezegd dat de boete NIET mee valt én TS er wat van op steekt.
Mijn eerste 49 te hard op een 50 buiten de kom weg was tevens mijn laatste. denk dat de ovj besloot het bij 499 euro te houden voor een eerste overtreding. Daarna geen enkele boete meer gehad, en zeker nooit meer zo gereden .. leer er van. En sux6
Dat dus. :) En ja, veel bestuurders (met name jonge mannen, inclusief ikzelf) hebben dit soort gedrag vertoond en de gevolgen niet overzien. Allerlei fysieke oorzaken voor. Liever dat we hier in het topic d'r over praten dan dat een volgend bericht is dat TS er niet meer is of iemand invalide heeft gereden.

Verwijderd

Ga er maar lekker mee door.

Het punt was namelijk op pagina 1 al duidelijk.
En daarna moest er gezeikt worden over een vakantie in Spanje (daar wel geld voor maar niet voor een boete). Gezeurd worden over dat je altijd een identiteitsbewijs bij je moet hebben. Om door de zeiken over dat je zo der rijbewijs in je broekzak niet mag rijden...

Dus aan alle moraalridders... Ridder lekker door. Geniet er van.
Mogelijke punten om op door de zeiken.. profiel diepte banden. Nieuwheid van de remblokken. De versheid van de remolie. Want je zou toch een noodstop moeten maken met die snelheid...

I'm off. Laterzz

• Masterarmeen
@President
750 euro is inderdaad een gemidded maandloon voor een student aan de universiteit (niet zo veel tijd over). Weekendje Barcelona, kost je alleen ongeveer 90 euro’s met Ryanair & AirBnB, aan uw reactie klinkt het dat u dat ook wel kunt gebruiken, misschien een tip!

Bedankt @Emielvanputten lijkt wel of iedereen hier even de ideale schoonzoon wilt spelen voor zijn grootmoeder hahaha. Het is niet slim om zo hard te rijden maar aan de reacties zou je bijna denken dat ik aan het racen was met vrienden. Ik reed gewoon onverstandig hard om een toets te halen, overigens op een lege 80 weg (anders kun je er ook geen 130 rijden hè) Ik zal vast niet de enige zijn die dat gedaan heeft op dit forum. Anyway bedankt voor de berichten en ondanks mijn lichtelijk geirriteerde reactie fijn weekend allen! ✌🏻

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik wil de TS toch bedanken voor het openen van dit topic. Altijd weer leuk ter vermaak. Daarmee bedoel ik niet de boete, maar alle wijzende vinger reacties :+
130 op een 80 weg, booh fucking hoo... Mensen hier kennen de situatie niet, dus veroordelen gaat lastig. Vooroordelen gaat perfect, daarvoor ben je ook op GoT :+

• President
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:16:
Ik wil de TS toch bedanken voor het openen van dit topic. Altijd weer leuk ter vermaak. Daarmee bedoel ik niet de boete, maar alle wijzende vinger reacties :+
130 op een 80 weg, booh fucking hoo... Mensen hier kennen de situatie niet, dus veroordelen gaat lastig. Vooroordelen gaat perfect, daarvoor ben je ook op GoT :+
De situatie is toch echt heel simpel: een 80 weg is niet op veiligheid ingericht om 130 te rijden. Niet in de breedte, niet qua vangrail, niet qua bochten, etc. Daarvoor hoef ik echt niet te weten wat de weersomstandigheden waren, welke straat het was, welke n weg, etc.

Dan kun je mensen beschuldigen van wijzende vinger of moraalridder, maar gelukkig is TS en zijn anderen er ongedeerd afgekomen.

En het enige dat er als antwoord kan worden gegeven: we hebben geen idee of TS geflitst is... Behalve als we de agent in kwestie waren, TS doet er dus goed aan om te beginnen met sparen voor de rekening of anders als spaargeld voor onverwachte gebeurtenissen en rekeningen.

• unezra

unezra

TheBrut3 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:16:
Het is heel simpel: Als de wegbeheerder het verantwoord had gevonden de weg 130 te maken, was het een 130 weg geweest.

Daarbij staat of valt alles met verwachtingspatronen. Als jij op een 80km weg rijd (met je fiets, brommobiel of auto), verwacht je geen auto die met 130 voorbij komt. Alleen dat al maakt een gevaarlijke situatie.

Zo'n weg heeft allerlei zijwegen, krommingen, etc, én ander verkeer en 130 jakkeren en maar vol op je rem gaan staan is ook niet het meest verstandige zeg maar.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ach ja vroeger deed ik dat ook wel eens. Vooral s'nachts en het liefst achter een taxi omdat ik dan nog kon remmen bij een flits.

Maar dat is 25 jaar geleden, ik ben nu verstandiger geworden en er is veel meer controle nu (toen waren er nog niet eens vaste flitspalen en nu zijn er trajectcontroles en van alles)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:38
Mwa. Genoeg wegen die (aardige tijd terug, en op meerdere plekken) van bv 80 naar 60km/h gegaan zijn. Zonder dat er iets aan de inrichting/omgeving veranderd is.

Op zo'n 60 weg kun je primmaaaaa 80 rijden. Daar was die destijds op ingericht en dat is altijd goed gegaan.

Dus de opmerkingen als het wel veilig genoeg was om daar harder te rijden dan was het wel een ander km/h weg, zijn redelijk overdreven.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Edit: Is al gezegd.

[ Voor 93% gewijzigd door Soldaatje op 30-11-2018 20:08 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is dan de snelheid verlaagd om te voldoen aan de strengere milieu normen en zo doende de uitstoot te verlagen.

Maar regels zijn er niet voor niks en die moeten zeker gehandhaafd worden.
Wanneer iemand bij je langs komt en je huis leeg rooft dan zeg je vervolgens ook niet dat de dief gelijk had.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wet van Muphry ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.