Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem. Op dit moment ben ik werkzaam in een niet nader te noemen supermarktketen. Hier heb ik per 1 januari 2019 ontslag genomen omdat ik een nieuwe baan heb. Nu heb ik echter nog ongeveer 60 uur aan vakantie en compensatie uren staan. Nu wil ik deze wel graag opnemen maar dit is helaas niet mogelijk in de maand December omdat dit de drukste maand in het jaar is. Mijn vraag is nu hoe worden deze uren toch aan mij uitbetaald? Voor zover bij mij bekend betaald de organisatie deze namelijk niet uit.

MVG

Jopieapd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Voor zover bij mij bekend betaald de organisatie deze namelijk niet uit.
Daar kan toch alleen je manager of de p&o afdeling antwoord op geven? Lijkt mij niet dat ze je mogen korten voor 60 uur die geregistreerd staan. Hup in de telefoon en vragen :P

[ Voor 65% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2018 15:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Vakantiedagen moeten gewoon uitbetaald worden volgens de wet. De vraag is echter wel of die uren wel echt vakantiedagen zijn. Je noemt namelijk compensatieuren (tijd voor tijd?) en die worden waarschijnlijk niet uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greencap schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:41:
Vakantiedagen moeten gewoon uitbetaald worden volgens de wet. De vraag is echter wel of die uren wel echt vakantiedagen zijn. Je noemt namelijk compensatieuren (tijd voor tijd?) en die worden waarschijnlijk niet uitbetaald.
volgens het laatste overzicht wat ik heb gezien staat er nu nog 50 uur aan vakantie open en nog 10 uur aan compensatie. alles wat ik boven mijn contract werk worden compensatie uren. echter als ik meer dan 10 compensatieuren heb staan betalen ze alles boven de 10 uur uit. die andere 10 uur moet ik inderdaad opnemen als vrije tijd maar dat kan weer niet in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ze hoeven je niet per se vrij te geven als dat niet uitkomt (en dikke kans dat dat zo is in een drukke maand als december) en compensatieuren hoeven ze waarschijnlijk ook niet uit te betalen indien er geen afspraken over gemaakt zijn.

Die vakantieuren moeten wettelijk gewoon uitbetaald worden en krijg je in de eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:55:
[...]

volgens het laatste overzicht wat ik heb gezien staat er nu nog 50 uur aan vakantie open en nog 10 uur aan compensatie. alles wat ik boven mijn contract werk worden compensatie uren. echter als ik meer dan 10 compensatieuren heb staan betalen ze alles boven de 10 uur uit. die andere 10 uur moet ik inderdaad opnemen als vrije tijd maar dat kan weer niet in December.
En waarom zou dat niet kunnen? Dat mogen ze alleen weigeren als verlof de bedrijfsvoering ernstig zou belemmeren. Aangezien je in januari weggaat, kunnen ze dat onmogelijk hard maken. Ze moeten je immers vervangen, dus die kunnen ze ook wat eerder laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:05:
[...]

En waarom zou dat niet kunnen? Dat mogen ze alleen weigeren als verlof de bedrijfsvoering ernstig zou belemmeren. Aangezien je in januari weggaat, kunnen ze dat onmogelijk hard maken. Ze moeten je immers vervangen, dus die kunnen ze ook wat eerder laten starten.
In dit geval belemmerd het de bedrijfsvoering als ik wegga omdat ik meerdere avonden in 1 week de winkel afsluit. en een vervanger is er nog niet en het is ook nog niet duidelijk wie dit gaat worden en of er iemand voor terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:21:
[...]

In dit geval belemmerd het de bedrijfsvoering als ik wegga omdat ik meerdere avonden in 1 week de winkel afsluit. en een vervanger is er nog niet en het is ook nog niet duidelijk wie dit gaat worden en of er iemand voor terug komt.
Als er niemand voor terugkomt, kan er ook geen sprake zijn van ernstige belemmering. Wat gebeurt er als jij ziek bent? Is er dan vervanging? Of gaat de winkel dan helemaal niet open? (Ik gok het eerste).
Jij hebt gewoon recht op verlof. Als dit niet wordt uitbetaald, zou ik het opnemen. Gewoon laten weten dat je er dan en dan niet bent en dat je huidige baas maar voor een oplossing moet zorgen. Daar is het je baas voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icephase schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:24:
[...]

Als er niemand voor terugkomt, kan er ook geen sprake zijn van ernstige belemmering. Wat gebeurt er als jij ziek bent? Is er dan vervanging? Of gaat de winkel dan helemaal niet open? (Ik gok het eerste).
Jij hebt gewoon recht op verlof. Als dit niet wordt uitbetaald, zou ik het opnemen. Gewoon laten weten dat je er dan en dan niet bent en dat je huidige baas maar voor een oplossing moet zorgen. Daar is het je baas voor.
als ik ziek ben moeten andere medewerkers meer uren draaien en is er verder geen vervanging ook niet vanuit andere filialen. er zijn dan collega's die 50 uur of meer moeten maken in 1 week. maar ik ga hier zeker nog wel even met mijn baas voor zitten maar wilde graag weten hoe dit normaal wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 22:07
Als ze je vakantie of compensatie uren nu niet kunnen laten opnemen is toch niet (zo erg) een probleem? Dan stel je, je opstapdatum bij dat je daar weg gaat in januari op 60 uur vakantie (lees 7,5 dagen gebaseerd op een werkweek van 40 uur). Die krijg je dan als het goed is eind januari / begin februari uitbetaald. Een bedrijf kan niet eeuwig weigeren deze uren op te nemen / uit te betalen tenzij er een gegronde reden voor is, drukke maand is voor zover bekend geen gegronde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook 1,5 maand later uit dienst gaan en die dan als vakantie opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 30-11-2018 17:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DukeBox schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:57:
Je kan ook 1,5 maand later uit dienst gaan en die dan als vakantie opnemen.
En dan? 1.5 maand later bij die nieuwe werkgever beginnen?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
unezra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:58:
[...]

En dan? 1.5 maand later bij die nieuwe werkgever beginnen?
In plaats van: 1 januari stoppen bij A en 1 januari beginnen bij B
Bedoelt DukeBox waarschijnlijk: 15 februari stoppen bij A, maar 1 januari t/m 15 februari vakantie opnemen, en dus toch 1 januari kunnen beginnen bij B.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hahn schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:01:
[...]
In plaats van: 1 januari stoppen bij A en 1 januari beginnen bij B
Bedoelt DukeBox waarschijnlijk: 15 februari stoppen bij A, maar 1 januari t/m 15 februari vakantie opnemen, en dus toch 1 januari kunnen beginnen bij B.
Ja, maar dat mag dus niet zomaar en kan alleen in goed overleg met TS' huidige werkgever. :)
Kan het en mag het? Ja, maar alleen met toestemming.

En wat levert het op? Niets meer of minder dan een soort van uitbetaling van vakantieuren. Dan kan TS' werkgever net zo goed 1 januari als einddatum aanhouden en de resterende verlofuren uitbetalen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vakantieuren zijn gewoon opgebouwde rechten, dus die moeten ze uitbetalen. Ohja, inclusief 8% vakantiegeld.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1