Internetverbinding HP pavilion 15-bc465nd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 maanden heb ik een HP pavilion 15-bc465nd in gebruik, aangezien mijn vorige laptop na 8 jaar aan vervanging toe was. Nu is het probleem dat, wanneer ik online aan het gamen ben, de internetverbinding om de paar minuten uit lijkt te vallen waardoor ik wordt uitgelogd. Dit houdt dan een seconde of 10 aan waarna ik weer kan inloggen. Dit gebeurd bij meerdere online spellen en niet bij offline spellen.

Gek genoeg zie ik niks aan mijn WiFi icoon dat het internet ook daadwerkelijk wegvalt en lijk ik ondertussen gewoon andere dingen op internet te kunnen doen. Mijn vorige laptop had dit probleem niet. Ook is de WiFi verbinding met mijn telefoon goed. Het probleem treedt ook op als ik een rechtstreekse kabelverbinding met de router aan leg of als ik mijn telefoon als hotspot gebruik, maar het lijkt dan wel in mindere mate voor te komen. Ik lijk er 's avonds meer last van te hebben dan overdag, maar dit is niet geheel zeker.

Wat ik verder nog heb gedaan:
- Router aan- en uitgezet.
- Windows firewall uitgeschakeld.
- Ruimte gemaakt op mijn harde schijf.

Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen, maar het is ontzettend irritant. Probleem lijkt toch echt aan de laptop zelf te liggen. Helaas heb ik maar weinig verstand van dit soort zaken. Heeft iemand nog handige tips waar dit aan zou kunnen liggen?

Update: internet valt WEL in zijn geheel op de laptop uit, terwijl mijn telefoon en de TV (uiteraard aangesloten aan dezelfde router) nog gewoon internet behouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2018 15:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
  • Heb je dit probleem alleen thuis of ook bij WiFi netwerken elders?
  • Trad dit probleem meteen vanaf het begin op toen je het apparaat kocht of is het later ontstaan?
  • Heb je al contact gehad met HP support (een nieuw apparaat hoort gewoon goed te werken)?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-11-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Heb je dit probleem alleen thuis of ook bij WiFi netwerken elders?
Nog niet ergens anders geprobeerd, maar aangezien de problemen ook bestaan als ik een WiFi-hotspot aanzet met mijn telefoon neem ik aan dat probleem ook elders geldt.

- Trad dit probleem meteen vanaf het begin op toen je het apparaat kocht of is het later ontstaan?
Het probleem bestaat al vanaf het begin.

- Heb je al contact gehad met HP support (een nieuw apparaat hoort gewoon goed te werken)?
Nee nog niet, dat zou ik nog kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39

lier

MikroTik nerd

Welke router?
Welke nic (beiden) zitten er in je HP?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Welke router?
Arcadyan Experia box v8

- Welke nic (beiden) zitten er in je HP?
Waar vind ik dit?

Overigens: internet valt WEL in zijn geheel op de laptop uit, terwijl mijn telefoon en de TV (uiteraard aangesloten aan dezelfde router) nog gewoon internet behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Heb je soms zowel een kabel als de wifi aangesloten en actief?
Dat geeft vaak hele nare effecten en kun je beter niet doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je soms zowel een kabel als de wifi aangesloten en actief?
Dat geeft vaak hele nare effecten en kun je beter niet doen.

Nee dat heb ik nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Als het probleem vanaf het begin aanwezig is zou ik toch echt even contact opnemen met HP...
Pagina: 1