Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen bekabeld internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-05 06:57
Sinds kort ben ik verhuisd naar een nieuw appartement, maar heb ik wat problemen met de snelheid van mijn bekabelde internet.

Situatie:
In de meterkast staat de router, vanaf hier lopen 3 verschillende Cat 6 kabels (-+30m per stuk) direct van de router naar de datacontactdozen in mijn woning.

Internetabbo:
200/20

Probleem:
Als ik bekabeld direct met mijn router verbind haal ik 200mbit download, maar het probleem is dat wanneer ik bekabeld verbind via 1 van mijn datacontactdozen ik maar max 100 download haal. Kabelbreuk kan het niet zijn (lijkt me) aangezien het bij alle 3 de datacontactdozen gebeurt?

Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waar de fout zit? Kabeltester heb ik helaas niet in huis liggen.

Dit is de setup van de getrokken kabels in de woning:
-RJ45 aansluiting? Deze doe ik direct in de router (Dit is het enige stukje wat ik niet kan verifiëren qua type of snelheid, aangezien het nergens op staat) zie foto
RJ45 aansluiting meterkast
-Cat6 Kabel direct gekoppeld aan datacontactdoos
-Busch-Jaeger datacontactdoos RJ45 CAT6A ISO zie foto
Datacontactdoos

[ Voor 3% gewijzigd door Zuperni op 30-11-2018 14:41 ]

Beste antwoord (via Zuperni op 30-11-2018 16:28)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:01
klopt het dat je aders als volgt zijn afgeknepen?:
Oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw-wit/blauw/bruin-wit/bruin

Hoe zijn de kabels aangesloten op de WDC?

Als dit stugge kabel is: zijn er RJ45 stekkers gebruikt voor stugge kabel (de andere werkt ook, maar meer kans op problemen).

Je kan ook testen door bij de router een laptop neer te zetten en dan tussen laptop-pc te checken. Dan weet je zeker of het de kabel of mogelijk de router is.

Alle reacties

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
wat geeft je netwerk verbinding aan als snelheid netwerk icoon en eigenschappen staat hier toevallig 100 mb
en de tape om de rj stekker laat mij vermoeden dat deze niet goed aangeknepen zit

• Zuperni
vonkkie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:52:
wat geeft je netwerk verbinding aan als snelheid netwerk icoon en eigenschappen staat hier toevallig 100 mb
en de tape om de rj stekker laat mij vermoeden dat deze niet goed aangeknepen zit
Me router geeft bekabeld aan me computer een gigabit verbinding aan, terwijl als ik via de datacontactdoos verbind me computer dat niet aangeeft.
De fout moet hem dus ergens zitten in de link connector-kabel-datacontactdoos, ik denk dat ik inderdaad de getapete RJ45 ga vervangen om te kijken of het daar aan ligt.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:32
Me :'(

Klinkt mij als niet lekker zittende stekkers. Heb je de kleuren op de goede volgorde? Als ik de foto goed bekijk volgens mij niet (2 witte kabels naast elkaar rechts van blauw).

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 30-11-2018 15:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • Beste antwoord

• Aragnut

Hoe zijn de kabels aangesloten op de WDC?

Als dit stugge kabel is: zijn er RJ45 stekkers gebruikt voor stugge kabel (de andere werkt ook, maar meer kans op problemen).

Je kan ook testen door bij de router een laptop neer te zetten en dan tussen laptop-pc te checken. Dan weet je zeker of het de kabel of mogelijk de router is.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 17:06
Volgens mij is het plaatje oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw/blauw-wit/bruin-wit/bruin. Waarschijnlijk zijn er slechts 4 aders in gebruik -> dus 100mbit

• Zuperni
Nat-Water schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:06:
Me :'(

Klinkt mij als niet lekker zittende stekkers. Heb je de kleuren op de goede volgorde? Als ik de foto goed bekijk volgens mij niet (2 witte kabels naast elkaar rechts van blauw).
Ik zie het al inderdaad! De vorige bewoner heeft destijds de verkeerde kleuren gebruikt.

Het is als volgt aangesloten: oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw/blauw-wit/bruin-wit/bruin FOUT dus

Wat is nu overigens de juiste volgorde? Op internet lees ik
oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin

of is zoals Aragnut zei correct?
Aragnut schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:06:
Ik neem aan dat ik hem op de datacontactdoos dan ook moet veranderen toch?
Hij is daar hetzelfde als de RJ45(zie foto)
Datacontactdoos kleuren

[ Voor 14% gewijzigd door Zuperni op 30-11-2018 15:34 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

Typhone

Who Dares Wins

Zuperni schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:29:
[...]

Ik zie het al inderdaad! De vorige bewoner heeft destijds de verkeerde kleuren gebruikt.

Het is als volgt aangesloten: oranje-wit/oranje/groen-wit/groen/blauw/blauw-wit/bruin-wit/bruin FOUT dus

Wat is nu overigens de juiste volgorde? Op internet lees ik
oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin

of is zoals Aragnut zei correct?

[...]

Ik neem aan dat ik hem op de datacontactdoos dan ook moet veranderen toch?
Hij is daar hetzelfde als de RJ45(zie foto)
[Afbeelding: Datacontactdoos kleuren]
T-568B aanhouden dan zit je goed in principe.
Daarvan is de volgorde als volgt (rechts):

Afbeeldingslocatie: https://community.fs.com/blog/wp-content/uploads/2013/04/T568A-T568B-1.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door Typhone op 30-11-2018 16:00 ]

• Ben(V)
  • Laatst online: 21:14
De kabel zal wel niet goed aangesloten zijn, maar je kunt ook geen connector knijpen aan een stugge kabel.
Stugge kabels moet je aan beide zijden afmonteren op LSA stroken.

Dus koop in ieder geval in plaats van een connector een wandcontact doos waar je hem op de juiste volgorde op afmonteert en dan met een kant en klaar patch kabeltje aansluiten.

Alleen dat gepruts met tape alleen al...

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Aragnut
Er zijn tegenwoordig wel schoentjes om op stugge kabel af te knijpen, maar op een montage rails (zoiets bijvoorbeeld) zetten is wel beter (en naar mijn mening mooier).

• Zuperni
Bedankt voor jullie hulp, ik denk dat ik het gelijk op een patch kast ga monteren inderdaad.

• Ben(V)
Aragnut schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:17:
Er zijn tegenwoordig wel schoentjes om op stugge kabel af te knijpen,
Die dingen zou ik ook maar niet nemen is ook prutswerk.
Als je perse stugge kabel op een connecter wilt afmonteren neem dan deze.
Die hebben intern ook een LSA connectie.
https://netwerkproducten....--stranded-p-4361362.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ben(V) schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:04:
De kabel zal wel niet goed aangesloten zijn, maar je kunt ook geen connector knijpen aan een stugge kabel.
Ik heb er ongeveer 3500 connectors op stugge kabel geknepen. Dus het is echt wel mogelijk. Een jumbo , ah of andere supermarkt zit vol met connectoren op stugge kabel.......en het werkt ook nog.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vincedd schreef op zondag 2 december 2018 @ 01:51:
[...]

Ik heb er ongeveer 3500 connectors op stugge kabel geknepen. Dus het is echt wel mogelijk. Een jumbo , ah of andere supermarkt zit vol met connectoren op stugge kabel.......en het werkt ook nog.
Ja dûh, alsof zo'n kassa problemen heeft met een 100 Mbit/s aansluiting

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:04:
Stugge kabels moet je aan beide zijden afmonteren op LSA stroken.

Dus koop in ieder geval in plaats van een connector een wandcontact doos waar je hem op de juiste volgorde op afmonteert en dan met een kant en klaar patch kabeltje aansluiten.

Alleen dat gepruts met tape alleen al...
Huh ? wat een onzin, ik gebruik alleen maar stugge kabels, die werken ook het best.

En met o,a, deze tang kan je nooit meer fout patchen, tenzij je de kleuren verkeerd zet.
https://www.amazon.com/gp...age_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Brahiewahiewa schreef op zondag 2 december 2018 @ 02:20:
[...]

Ja dûh, alsof zo'n kassa problemen heeft met een 100 Mbit/s aansluiting
Ook onzin, kan prima met stugge kabels zo niet beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Slux op 02-12-2018 08:34 ]

• Ben(V)
Tja prutsers en beunhazen blijven er altijd en om hun eigen onkunde te verdoezelen roep toeteren ze om het hards dat ze experts zijn en het zo hoort.

Connectors hebben een omgekeerde V vorm die tussen de soepele adres geduwd wordt, terwijl een LSA een gewone V vorm heeft waartussen de massieve kern geklemd wordt en zo een koude las maakt.

Zelfs een klein kind kan bedenken dat als je een omgekeerde V vorm met de punt naar beneden in een massieve kern probeert te duwen dat mislukt en je dus een pruts verbinding krijgt die vaak mislukt en anders op den duur gaat corroderen.
Dat laatste is natuurlijk het vervelendste, want daardoor krijg je in de toekomst ineens onverklaarbare problemen.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wow ... de onkunde spat niet alleen van je kennis af maar ook je reacties.

je praat echt onzin om te beweren dat je stugge kabels niet kan patchen op rj45 connectors.
Ben(V) schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:24:
Tja prutsers en beunhazen blijven er altijd en om hun eigen onkunde te verdoezelen roep toeteren ze om het hards dat ze experts zijn en het zo hoort.

Connectors hebben een omgekeerde V vorm die tussen de soepele adres geduwd wordt, terwijl een LSA een gewone V vorm heeft waartussen de massieve kern geklemd wordt en zo een koude las maakt.

Zelfs een klein kind kan bedenken dat als je een omgekeerde V vorm met de punt naar beneden in een massieve kern probeert te duwen dat mislukt en je dus een pruts verbinding krijgt die vaak mislukt en anders op den duur gaat corroderen.
Dat laatste is natuurlijk het vervelendste, want daardoor krijg je in de toekomst ineens onverklaarbare problemen.
Je snapt er echt heel weinig van lees ik al, zelfs een klein kind kan weten dat je gewoon solid connectors hebt, ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Slux op 02-12-2018 12:15 ]

• Ben(V)
Klopt dat die connectors bestaan en dat is ook prutswerk.
Er zijn wel vrij dure RJ45 connectors die een LSA strip hebben, wat wel kan werken.

Kabels met connectors moet je gewoon kant en klaar kopen en vaste bekabeling monteer je af op LSA.
De rest is gewoon beunhazerij.

Buiten dat het gewoon heel slechte kwaliteit oplevert is het ook nog eens heel lelijk om zomaar een kabel uit de muur te laten komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ben(V) op 02-12-2018 12:46 ]

Pagina: 1