Processor verwisselen bij terugzending?

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 13:48
Afgelopen weekend met Black Friday heb ik componenten besteld voor een nieuwe computer. Op de meeste onderdelen waren er prima kortingen (ik had van tevoren een lijstje gemaakt), maar op de processor helaas niet. Omdat ik toch een complete PC wilde bestellen, heb ik de processor gewoon maar besteld voor de volle prijs.

Tot mijn grote verbazing was de processor afgelopen woensdag opeens flink goedkoper bij dezelfde winkel. Omdat ik m'n nieuwe PC nog niet had gebouwd, heb ik de processor nogmaals besteld (voor de lagere prijs) en ga ik de eerste processor uiteraard terugsturen.

Er is alleen één probleem: de processor zit verpakt met twee seals (eentje van de verpakking en eentje om daadwerkelijk bij de processor te komen). Stom genoeg had ik de eerste seal van de verpakking al verbroken, dus ik weet nu niet of de winkel daar moeilijk over gaat doen. Mijn idee was dus nu om de tweede processor (waar de seals nog intact zijn) terug te sturen bij de retour van de eerste "duurdere processor". Kan dit zomaar of krijg ik dan gedoe met serienummers die niet kloppen? Op de factuur staan er geen serienummers vernoemd, op de verpakking van de processor wel.

Alvast bedankt!

Groeten,
Wouter

Beste antwoord (via Wouter0805 op 30-11-2018 14:17)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:09
Als je de processor nog niet geplaatst hebt, zie ik zeker niet in waarom een gebroken seal tot een probleem bij de WKOA zou leiden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kunnen wij ook niet beoordelen; even met winkel contact opnemen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wouter0805 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:42:
Kan dit zomaar of krijg ik dan gedoe met serienummers die niet kloppen? Op de factuur staan er geen serienummers vernoemd, op de verpakking van de processor wel.
Helaas gebeurt het wel vaker dat artikelen net na aanschaf goedkoper worden. Als dat mij overkomt en ik zit nog binnen de periode van afkoelen, neem ik meestal even contact op met de betreffende winkel en leg ze het voor. Tot nu toe is dat eigenlijk altijd goed afgelopen en heb ik het verschil teruggekregen.

Ik vind de oplossing die je nu voorstelt niet zo sjiek en erg ongunstig voor de verkopende partij.
Twee keer verzendkosten naar jou toe. Waarschijnlijk verzendkosten van jou naar de winkel. Artikel opnieuw innemen etc.

Daar is nu niet meer iets aan te doen, maar ik zou in geen geval de nieuwe processor met de oude bon opsturen, zonder vooraf overleg te hebben met de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad vóór de aankoop van de tweede processor contact gehad met winkel over het prijsverschil (ik vond het ook onzinnig om nog een tweede keer hetzelfde product te bestellen), maar daarin waren ze totaal niet meewerkend. Daarop heb ik besloten dat ik de processor dan maar gewoon nog een keer moest bestellen en voor de eerste bestelling gebruik zou maken van m'n retourrecht. Sjiek gaat het dus al niet zijn, vandaar dat ik ook niet zo happig ben op contact met de winkel (ook al ben ik me ervan bewust dat dit allemaal niet zo netjes gaat).

De processor is nog volledig ingepakt, alleen de seal van de verpakking is verbroken. Dat geeft met twee opties: seal zo netjes mogelijk van de tweede verpakking halen en op de eerste proberen te plakken, of de tweede processor terugsturen met seals nog intact. Maar dan kan ik volgens jou dus beter gewoon de eerste verpakking terugsturen met een poging de seal over te plakken?

(Voor de goede orde: processor zelf is nog volledig ongeopend, dus het product heeft verder geen waarde verlies)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 22:09
Als je de processor nog niet geplaatst hebt, zie ik zeker niet in waarom een gebroken seal tot een probleem bij de WKOA zou leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Wat is nou het probleem? Je wilt consumentenrechten ge(/mis)bruiken, maar weet niet hoe die in elkaar zitten? Had je beter voor het opnieuw bestellen uit kunnen zoeken.

Er zijn al eerder topics over geweest bij mijn weten; een CPU kan je sowieso terug sturen. Zelfs na plaatsing + gebruik koelpasta en heel die meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Je kunt niet een ander product (ander serienummer, dus ander product) terugsturen met de bon van de eerdere. Dus gewoon de juiste CPU terugsturen, waar van de seal is verbroken

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
Top! Bedankt voor de reacties. Excuses voor mijn schijnbaar "domme" vraag, maar ik was een beetje gaan twijfelen doordat het contact met de winkel niet heel soepel verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit topic krijgt van mij een slotje. Ik mis toch echt eigen inzet en je hebt ook (nog) geen contact opgenomen met de betreffende webshop, dat is altijd stap 1.

Gezien je het antwoord al gekregen hebt en ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.