Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij hebben een uitermate ingewikkeld vloerverwamingssysteem van Danfoss. Nu werkt dit (draadloos) heel erg slecht en wil ik dit vervangen door wat anders zoals Tado.

Wat zijn de opties aangezien ik er niet uit kom wat er nodig is.

https://ibb.co/M1pzQCc
https://ibb.co/tKPztyh
https://ibb.co/PQs6n6p

[ Voor 55% gewijzigd door HekkeySE op 30-11-2018 13:43 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Verder geen verstand van, maar vertel eens wat er slecht werkt en wat je met vervanging wilt bereiken :)

Lichtpuntje...

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen app mogelijkheid, slecht te beheren en ik heb niet het idee dat het efficient werkt.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:33

Illusion

(the art of)

Je thermostaat staat in de ketelruimte, dat lijkt me niet echt handig...

Verder kan je overwegen om het systeem van danfoss te verbeteren ipv vervangen. Met danfoss link kan je bijvoorbeeld wel een app gebruiken en dat lijkt me wel compatibel met wat je hebt.

Geef eens een lijstje met typenummers en aantallen van wat je nu hebt?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
@HekkeySE
tja wat zie je als efficiënt werken.
hier mijn 5ct ter uwer info. ;)

voor mij is het belangrijker dat iedere m3 gas die ik gebruik voor zoveel mogenlijk warmte zorgt in huis.
dus efficiëntie van stoken is erg belangrijk.
(gas is duur, te duur voor mij om te verspillen.)

mijn gas ketel levert minimaal iets tussen de 5,5 tot 6kW.
zelfs als ik alle 4 de groepen van mijn vloerverwarming aanzet dan nemen die maar amper 4kW op.
(het is maar een krappe 40m2 vloerverwarming.)
dus om de gasketel lekker te laten werken in zijn volle rendement heb ik nog een aantal extra radiatoren nodig. (boven verdieping)

probleem wat ik daar mee had, is eigenlijk dat vooral in het najaar als ik begon met stoken (dus nog niet echt koud buiten).
wel een warme keuken vloer had, maar de vloer in de huiskamer werd dan niet warm omdat de temperatuur in de huiskamer al wel was bereikt met de warmte uit de keuken.
(half open keuken, waar het begin van de vloerverwarming zit.)

dit heb ik nu opgelost met een warmtepomp van maar 1,4kW.
(ik had toch genoeg stroom van mijn zonnepanelen, dat ik die toch "gratis" kon laten draaien.)
dat geeft een lagere temperatuur en veel meer uren die temperatuur als een gas ketel.
dat verwarm gewoon mijn huis 24x7 de hele winter door.
en hier door heb ik ook totaal geen regeling meer nodig.
dus waar voor zou ik dat willen zien op een app. :?

om dit te doen, stel ik maar 2x per jaar de thermostaat in.
winter stand en zomer stand.
de rest van het jaar raak ik het systeem/thermostaat niet aan.
dat noem ik pas automatiseren en luxe. ;)

uit eindelijk reken ik per jaar een <300m3 gas af en <500kWh elektra.
dit is goed te betalen, minder als 350€ (30€ per maand) en dan kun je ook nog een welkoms premie scheppen als je zin hebt. >:)
het geeft mij dus meer luxe en automatisering als wat elk tado/danfos systeem kan bieden. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)