USB zo dood als pier

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
De pc van mijn vader heeft een Biostar m5atd mammaplank (Socket 7) met gelukkig een USB controller aan boord. Zoals zo vaak met systemen gebasseerd op dit soort borden zaten er geen USB-poorten achterop de kast.

Vanmiddag heb ik dus ff voor 2 tientjes zo'n plaatje gekocht met 2 c'nectors en een kabel naar het bord. Verder de USB controller enabled in de BIOS, werd mooi herkend door Windows etc. etc.

Ik krijg echter geen enkel USB apparaat werkend op mijn USB poorten! Ik heb al 2 scanners en een printer geprobeerd maar ze worden niet gevonden. Weet iemand hoe dit komt? Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

heb je hem wel goed op het moederbord zitten?
ik bedoel wel op de juiste plaats geconnect?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
en probeer hem er eens andersom op te zetten.. mischien wil dat niet ( omdat de connector dat niet toelaat ) maar met een naald kom je al heel ver... ik heb ook zoiets gehad... connector er andersom op en alles werkte

https://wren.co/join/Devian

• lankras
Op zaterdag 21 juli 2001 20:17 schreef Bosaap het volgende:
heb je hem wel goed op het moederbord zitten?
ik bedoel wel op de juiste plaats geconnect?
Ja, de layout in de handleiding is er heel duidelijk over. Bovendien staat er op het mobo 'USB' geprint naast die connector.

Een vaag dingetje echter; op het mobo zitten 10 pinnetjes (2x5) en de connector van die USB-bracket heeft weliswaar dezelfde afmeting, maar slechts 9 gaatjes! Mijn buurman beweert dat 'moderne' borden ook maar 9 pinnetjes hebben voor een USB aansluiting (4 en 5)....

Affijn, het tiende gaatje op die connector was dichtgemaakt met plastic (loopt ook geen draadje in) dus die heb ik ff doorgeprikt om em toch te laten passen.

Ik heb ook al de connector andersom op het mobo gezet, maar zonder succes.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Heb je al geprobeerd eerst de software/drivers te installeren en dan pas de printer aan te sluiten?

• lankras
Op zaterdag 21 juli 2001 20:28 schreef Onik het volgende:
Heb je al geprobeerd eerst de software/drivers te installeren en dan pas de printer aan te sluiten?
Ja; ik heb dat met een EPP/USB scanner geprobeerd, maar zonder succes. 'Scanner niet gevonden'. Toen ik de paralelle kabel aansloot deed ie het gelijk. De scanner is dus niet stuk...

Verwijderd

pas maar op met andersom erop prikken van usb connectors. Heb al een keer zo'n mobo om zeep geholpen op die manier. Beter een usbkaartje kopen, spaart je je moederbord en is maar 50 piek duurder ofzo.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Op zaterdag 21 juli 2001 20:25 schreef lankras het volgende:

[..]

Ja, de layout in de handleiding is er heel duidelijk over. Bovendien staat er op het mobo 'USB' geprint naast die connector.

Een vaag dingetje echter; op het mobo zitten 10 pinnetjes (2x5) en de connector van die USB-bracket heeft weliswaar dezelfde afmeting, maar slechts 9 gaatjes! Mijn buurman beweert dat 'moderne' borden ook maar 9 pinnetjes hebben voor een USB aansluiting (4 en 5)....

Affijn, het tiende gaatje op die connector was dichtgemaakt met plastic (loopt ook geen draadje in) dus die heb ik ff doorgeprikt om em toch te laten passen.

Ik heb ook al de connector andersom op het mobo gezet, maar zonder succes.
dan is er toch wel iets verkeerd. Ik had ook een socket 7 moederbord met USB op zo'n los kaartje, maar die had op het moederbord echt maar 9 pinnetjes... en op de connector ook!

Dusseh word waarschijnlijk een PCI-USB kaartje kopen dan :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lankras
Op zaterdag 21 juli 2001 20:45 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

dan is er toch wel iets verkeerd. Ik had ook een socket 7 moederbord met USB op zo'n los kaartje, maar die had op het moederbord echt maar 9 pinnetjes... en op de connector ook!

Dusseh word waarschijnlijk een PCI-USB kaartje kopen dan :)
:? Dat is niet cool! Ik zie inderdaad op internet wat layouts van andere moederborden met 9 USB pinnetjes...

En toch staat er echt een 10-pinnige beschrijving in het mobo boekje en wel als volgt:

A1: +5V
A2: Port 1 Neg. Data
A3: Port 1 Pos. Data
A4: Ground
A5: No Connection

B5: No Connection
B4: Ground
B3: Port 2 Pos. Data
B2: Port 2 Neg. Data
B1: +5V

Ben ik toch benieuwd welke van die 10 bij andere mobo's ontbreekt!
Pagina: 1