Ik heb een TV ontvangen met een defect, meteen de dag na levering gebeld en er zou een omruiling plaats vinden. In de mail stond echter dat de TV alleen opgehaald wordt. Nog een keer gebeld en nu is het verhaal dat ze de TV eerst ophalen en dat ik dan een paar dagen later wellicht een nieuwe krijg. Is dit gebruikelijk? ik had hem beter gewoon retour kunnen laten sturen, dan had ik gewoon meteen een nieuwe kunnen bestellen...
Voor een defect zullen ze inderdaad gewoon onderzoek moeten doen. Dit is gebruikelijk en rechtmatig.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Maar dan waren de retourkosten wel voor jou en als het defect werd vastgesteld, was er mogelijk een waardevermindering in kaart gebracht en kon je daarvoor weer een topic openen 
Hoeveel tijd zit er tussen het ontvangen, je mail en de ophaaldatum ? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar voor zover ik zie is de winkel al best flexibel. Misschien hebben ze die TV niet op stock en duurt het daarom enkele dagen ?
Als je hem voor herstelling binnen moest doen, zou je hem langer kwijt zijn iig
Hoeveel tijd zit er tussen het ontvangen, je mail en de ophaaldatum ? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar voor zover ik zie is de winkel al best flexibel. Misschien hebben ze die TV niet op stock en duurt het daarom enkele dagen ?
Als je hem voor herstelling binnen moest doen, zou je hem langer kwijt zijn iig
TV is woensdag besteld, donderdag geleverd. Gisteravond aangesloten en de enorme IPS glow / bleed is buiten alle standaarden, dus een defect. Vanmorgen (vrijdag) meteen gebeld. De TV is op voorraad staat op de website zo en dat zei de support medewerker vanmorgen ook, die kwam zelf met het voorstel om de TV om te ruilen. De mail die daarop volgde tekende echter een ander beeld en dat werd net dus bevestigd door een andere support medewerker.
Zoals ik het zie had ik beter gebruik kunnen maken van het recht op retour, dan had ik bij wijze van morgen al een nieuwe in huis kunnen hebben.
Zoals ik het zie had ik beter gebruik kunnen maken van het recht op retour, dan had ik bij wijze van morgen al een nieuwe in huis kunnen hebben.
Dat kan toch nog steedsForza11 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:51:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Da's dan toch echt gewoon hun probleem. Je hebt gewoon recht op je WKOA, al kwamen er 100 RMA's binnen voordat je er gebruik van maakte. Kom nou, moet niet gekker wordenvhal schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:20:
[...]
Mediamarkt is gekkie henkie niet als ze na een RMA opeens een WKOA verzoek krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 30-11-2018 14:23 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Bij een andere webshop (Wehkamp) wel eens meegemaakt dat telefoniste me WKOA aanraadde vs een reparatieverzoek omdat dat laatste wel eens lang kon gaan duren, en met WKOA meteen een nieuwe kon bestellen en volgende dag geleverd kon krijgen.
@RobIII Het was 'wellicht gemakkelijker' geweest om bij deze klachten (IPS-glow e.d....subjectief, de een ziet het wel, de andere boeit het niet) gewoon het ding terug te sturen onder WKOA 'voldeed niet' en elders/bij dezelfde winkel een nieuw exemplaar te bestellen.
TS heeft samen met Mediamarkt nu het RMA traject ingezet en het lijkt mij niet meer dan logisch om dat traject af te wachten. Dat zo'n traject langer duurt mag wel bekend zijn...
TS heeft samen met Mediamarkt nu het RMA traject ingezet en het lijkt mij niet meer dan logisch om dat traject af te wachten. Dat zo'n traject langer duurt mag wel bekend zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 30-11-2018 14:27 ]
Bij defecten is het gebruikelijk dat ze eerst zelf onderzoek ernaar doen (of de fabrikant) om vervolgens, afhankelijk van de uitkomst, een juiste optie aan te bieden. Dit kost tijd ja. WKOA gebruiken hiervoor is wel sneller, maar kan ook weer wat gezeur opleveren.
Vanwaar de ontzettende haast trouwens?
Als ik iets nieuws bestel wil ik bij levering gewoon een goedwerkend product, ik betaal geen bedrag X om een k*t-traject in te moeten om een artikel gerepareerd te krijgen. Dat ding moet bij aanvang gewoon werken.
Steam ID = Ackerfiets
Wat family guy zegt + ik vind het gewoon lomp dat ik beter niets kan zeggen over de werking en gewoon een retour aanvraag omdat je anders in dit traject terecht komt. Nu zit ik volgende week tegen een lege muur te staren.eric.1 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:26:
Bij defecten is het gebruikelijk dat ze eerst zelf onderzoek ernaar doen (of de fabrikant) om vervolgens, afhankelijk van de uitkomst, een juiste optie aan te bieden. Dit kost tijd ja. WKOA gebruiken hiervoor is wel sneller, maar kan ook weer wat gezeur opleveren.
Misschien dat ik ze alsnog bel en er een retour doorheen probeer te drukken. kijken of dat lukt,
[ Voor 7% gewijzigd door Forza11 op 30-11-2018 14:45 ]
Ja, dat is gebruikelijk. Nee dat is niet noodzakelijk.
Zelf ook een keer gehad met een telefoon, bij een DOA heb je gewoon recht op direct een nieuw product. Dan kunnen zij lekker in al hun rust daarna een onderzoek doen.
Het kostte mij 2 uur tijd en meerdere discussies om terplekke (in een winkel) een nieuw model mee te krijgen toen.
Zelf ook een keer gehad met een telefoon, bij een DOA heb je gewoon recht op direct een nieuw product. Dan kunnen zij lekker in al hun rust daarna een onderzoek doen.
Het kostte mij 2 uur tijd en meerdere discussies om terplekke (in een winkel) een nieuw model mee te krijgen toen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
en waar is je onderbouwing? Want DOA is een term die niet in de wet voor komt. dan lijkt het mij sterk dat je er recht op heb.dragonhaertt schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:53:
Ja, dat is gebruikelijk. Nee dat is niet noodzakelijk.
Nog maar een keer gebeld met de media markt. Is nu omgezet in retour met terugbetaling. Maandag ophalen en dan binnen een paar dagen bedrag retour. Ik bestel een nieuwe die ik maandag laat afleveren, hoe ik ook maar 1 dag thuis te blijven.
Werkelijk nog nooit van gehoord dat dit wettelijk zo in elkaar zit? Ook in de praktijk niet het geval.dragonhaertt schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:53:
...
...
Fixing things to the breaking point...
Als koper/consument ben je verplicht onderzoek toe te staan. van een zaak als MM kun je niet verwachten dat ze het zomaar omruilen voor nieuw. lokale TV speciaalzaak, zou ook eerst bij je in huis komen kijken. Je lijkt me in 1e instantie niet goed ingelicht door CC medewerker.Forza11 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:31:
Ik heb een TV ontvangen met een defect, meteen de dag na levering gebeld en er zou een omruiling plaats vinden. In de mail stond echter dat de TV alleen opgehaald wordt. Nog een keer gebeld en nu is het verhaal dat ze de TV eerst ophalen en dat ik dan een paar dagen later wellicht een nieuwe krijg. Is dit gebruikelijk? ik had hem beter gewoon retour kunnen laten sturen, dan had ik gewoon meteen een nieuwe kunnen bestellen...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
als iedereen zijn defecte product maar zonder melding blijft terug sturen onder WKOA, blijft iedereen ook steeds defecte producten ontvangen.
je zadelt gewoon elke keer de volgende klant op met het probleem. Ze gaan echt niet elk product wat onder WKOA terug komt uitvoerig testen.
je zadelt gewoon elke keer de volgende klant op met het probleem. Ze gaan echt niet elk product wat onder WKOA terug komt uitvoerig testen.
Maar ze horen wel getest te worden. En je kan er uiteraard wel een melding van maken. Doe ik ook vaak genoeg. En werkt prima hoor.M a r c o schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:11:
als iedereen zijn defecte product maar zonder melding blijft terug sturen onder WKOA, blijft iedereen ook steeds defecte producten ontvangen.
Doe dat onderzoek dan op locatie. Op deze manier ben je als consument beter af als je een WKOA verzoek doet, het scheelt mij in elk geval een extra dag thuis blijven. Nu wordt alles op maandag geregeld.Hackus schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:44:
[...]
Als koper/consument ben je verplicht onderzoek toe te staan. van een zaak als MM kun je niet verwachten dat ze het zomaar omruilen voor nieuw. lokale TV speciaalzaak, zou ook eerst bij je in huis komen kijken. Je lijkt me in 1e instantie niet goed ingelicht door CC medewerker.
Dat kun jij niet eisen van MM. hun systeem lijkt niet zo ingericht dat ze deskundigen onderweg hebben die bij klanten defecten beoordelen. wat vaak wel het geval is bij de lokale tv speciaalzaak.Forza11 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:08:
[...]
Doe dat onderzoek dan op locatie. Op deze manier ben je als consument beter af als je een WKOA verzoek doet, het scheelt mij in elk geval een extra dag thuis blijven. Nu wordt alles op maandag geregeld.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik ken het vanuit dixons/icentre destijds. Binnen 14 dagen was het een doa regeling en was het een directe omruil. Daarvoor was de eis wel alle verpakkingsmaterialen, zal wel onder de wettelijke vlag van WKOA zijn gegaan.RGAT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:41:
[...]
Werkelijk nog nooit van gehoord dat dit wettelijk zo in elkaar zit? Ook in de praktijk niet het geval.
Dat Dixons het destijds het heeft gedaan betekent niet dat je bij Mediamarkt of wat betreft de wet het recht hierop hebt zoals gezegd werdDashlane schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:13:
[...]
Ik ken het vanuit dixons/icentre destijds. Binnen 14 dagen was het een doa regeling en was het een directe omruil. Daarvoor was de eis wel alle verpakkingsmaterialen, zal wel onder de wettelijke vlag van WKOA zijn gegaan.
Fixing things to the breaking point...
Inmiddels de nieuwe TV ontvangen, geen enkel spoor van IPS glow. Nu ik wat vergelijk heb is het duidelijk dat die andere echt terug naar de fabrikant moet. Ik hoop dat de media markt dat ook doet en hem niet opnieuw uitlevert. Ik moet zeggen dat degene die ik nu heb ontvangen anders ingepakt zat, wellicht was die ene van de MediaMarkt al eerder geretourneerd.
mooi snel geregeld, in het weekend ook nog.Forza11 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:10:
Inmiddels de nieuwe TV ontvangen, geen enkel spoor van IPS glow. Nu ik wat vergelijk heb is het duidelijk dat die andere echt terug naar de fabrikant moet. Ik hoop dat de media markt dat ook doet en hem niet opnieuw uitlevert. Ik moet zeggen dat degene die ik nu heb ontvangen anders ingepakt zat, wellicht was die ene van de MediaMarkt al eerder geretourneerd.
Het is een non-conform product. Niet een defect aangezien het defect al plaatst heeft gevonden voordat het in jouw bezit was. Daarom heb je recht op een vervanger, en niet op reparatie.loki504 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:31:
[...]
en waar is je onderbouwing? Want DOA is een term die niet in de wet voor komt. dan lijkt het mij sterk dat je er recht op heb.
"Lijkt me sterk" is nou ook niet echt een goede onderbouwing...
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Gewoon omruilen die tv onder binnen jouw 14 dagen zichttermijn. Dan heb je snel een nieuwe tv.
Waarom zo moeilijk doen?
Waarom zo moeilijk doen?
En bij non conform product moet de verkoper het weer conform maken. Dus is volgens de wet reparatie toe gestaan.dragonhaertt schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:03:
[...]
Het is een non-conform product. Niet een defect aangezien het defect al plaatst heeft gevonden voordat het in jouw bezit was. Daarom heb je recht op een vervanger, en niet op reparatie.
"Lijkt me sterk" is nou ook niet echt een goede onderbouwing...
Tevens hoef ik niets te onderbouwen. Omdat ik niets beweer(buiten dat DoA niet in de wet staat). Het is nogal lastig iets bewijzen wat nergens staat. Tenzij je genoegen neemt met een link naar het online wet boek.
Voor mij is het vrij duidelijk, defect bij aflevering is direct een nieuw product. Later defect is reparatie of vervanging.
Dit is ook wat de meeste winkels hanteren. Omdat Fabrikanten het ook accepteren. Maar het staat nergens in de wet dat je direct vervanging krijgt.Mathijs schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:58:
Voor mij is het vrij duidelijk, defect bij aflevering is direct een nieuw product. Later defect is reparatie of vervanging.
Is het gewoon niet zo dat de levering van een conform product dan nog niet heeft plaatsgevonden, en als de webshop b.v. 24-uurs levering adverteert dat dus eigenlijk een conform product zo snel mogelijk moet worden opgestuurd want anders voldoen ze niet aan wat ze adverteren op de website en dus misleiding is? De zichttermijn voor de klant begint pas als er een conform product is afgeleverd.
Verwijderd
Als je een defecte tv terugstuurt onder WKOA dan bestaat dus de mogelijkheid dat die defecte tv vervolgens weer naar een andere koper wordt gestuurd. Want zoals TS zelf zegt "Ik moet zeggen dat degene die ik nu heb ontvangen anders ingepakt zat, wellicht was die ene van de MediaMarkt al eerder geretourneerd."StealthyPeanut schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:06:
Gewoon omruilen die tv onder binnen jouw 14 dagen zichttermijn. Dan heb je snel een nieuwe tv.
Waarom zo moeilijk doen?
TS heeft nu een defecte tv ontvangen, waarschijnlijk omdat een eerdere koper de defecte tv geretourneerd heeft onder WKOA. MediaMarkt weet dan niet dat de tv defect is en verstuurt hem naar de volgende koper. Zeker fout van MediaMarkt, maar ook fout van de eerdere koper.
Maar waarom gaa iedereen er vanuit dat je dan niets meldt? Je kan natuurlijk ook zeggen:Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:
[...]
Als je een defecte tv terugstuurt onder WKOA dan bestaat dus de mogelijkheid dat die defecte tv vervolgens weer naar een andere koper wordt gestuurd. Want zoals TS zelf zegt "Ik moet zeggen dat degene die ik nu heb ontvangen anders ingepakt zat, wellicht was die ene van de MediaMarkt al eerder geretourneerd."
TS heeft nu een defecte tv ontvangen, waarschijnlijk omdat een eerdere koper de defecte tv geretourneerd heeft onder WKOA. MediaMarkt weet dan niet dat de tv defect is en verstuurt hem naar de volgende koper. Zeker fout van MediaMarkt, maar ook fout van de eerdere koper.
Hey MM die mooie TV die ik 3 dagen geleden heb gekocht is niet helemaal goed omdat er teveel backlight bleeding is. Daarom stuur ik hem terug.
Tada MM weet dat hij defect is. En TS kan een andere uitkiezen. Dat je zonder reden kan ontbinden betekent niet dat het moet. Tevens is het altijd verstandig om te melden. Anders is hij mogelijk defect geraakt tijdens transpoort.
Verwijderd
Ja, dan wel...loki504 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:45:
[...]
Maar waarom gaa iedereen er vanuit dat je dan niets meldt? Je kan natuurlijk ook zeggen:
Hey MM die mooie TV die ik 3 dagen geleden heb gekocht is niet helemaal goed omdat er teveel backlight bleeding is. Daarom stuur ik hem terug.
Tada MM weet dat hij defect is. En TS kan een andere uitkiezen. Dat je zonder reden kan ontbinden betekent niet dat het moet. Tevens is het altijd verstandig om te melden. Anders is hij mogelijk defect geraakt tijdens transpoort.
Direct langs gaan bij een winkel. Daar kunnen ze het snel vast stellen en is het op voorraad in de winkel (check dat via de website)
Krijg je direct een nieuwe mee. Leg duidelijk wat het probleem is en waar het zich bevind. Vaak zijn ze niet heel moeilijk als het gegrond is!
Krijg je direct een nieuwe mee. Leg duidelijk wat het probleem is en waar het zich bevind. Vaak zijn ze niet heel moeilijk als het gegrond is!
Pagina: 1