Videokaart upgrade voor 'oudere' desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:35
Ik zoek een?
Videokaart. Ik heb nieuwe laptop besteld en 2 * 4K monitoren(2x LG 32UD59). Maar ik heb ook nog een wat oudere desktop staan die ik ook graag aan wil kunnen sluiten op de twee nieuwe monitoren. De huidige videokaart (Sapphire Toxic HD 6850 1GB GDDR5 PCIE) kan de resolutie niet aan, dus zoek ik nu een kaart die wel twee 4k schermen kan aansturen. Ik ben geen Gamer maar wil 4K vooral voor meer werkruimte.
Helaas kan ik zelf niet duidelijk vinden welke videokaarten geschikt zijn voor 2 4K monitoren. Kan de wat oudere GTX 970 bijvoorbeeld? of de R7 430 ?

De R7 430 ondersteund 4k en meerdere monitoren, maar het wordt mij niet duidelijk of dit tegelijk kan.

Wat is je budget?
Niet al te veel. max €100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

AMD Phenom II X6 1055T Boxed
ASRock 870 Extreme3

[ Voor 9% gewijzigd door miena21 op 30-11-2018 11:55 ]

Beste antwoord (via miena21 op 03-12-2018 15:15)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja hoor, is je voeding/psu nog goed verder ?
970 4GB met 2x DisplayPort kost iets meer dan €100,- gebruikt. ook een 1060 3gb is duurder. RX570 4gb is ook een optie, en kun je je huidige driver mee gebruiken (evt updaten) met nVidia moet je de AMD driver met DDU verwijderen en die van nVidia gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja hoor, is je voeding/psu nog goed verder ?
970 4GB met 2x DisplayPort kost iets meer dan €100,- gebruikt. ook een 1060 3gb is duurder. RX570 4gb is ook een optie, en kun je je huidige driver mee gebruiken (evt updaten) met nVidia moet je de AMD driver met DDU verwijderen en die van nVidia gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• miena21
Is HDCP 2.2 nog iets om rekening mee te houden?

• miena21
Inmiddels de 970 2e hands gekocht en beide schermen geven een prima weergave.

Alleen het afspelen van 4K films gaat niet goed omdat de CPU dan vol op 100% staat. Op de 1 of andere manier pakken de diverse players (VLC, MPC en Potplayer) geen volle GPU maar de CPU. Hier heb ik een apart topic voor gemaakt: miena21 in "100% CPU tijdens afspelen 4k content"