Toon posts:

[IIS] personal web server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje op w2k pro iis geinstalleerd. Via iis host wil ik mijn eigen sitje hosten. Alles werkt prima. Behalve het volgende:

In de personal web manager kan ik mijn
introductiepagina niet zien (pwm, hoofdpagina, drukken op link naar intropagina). Het adres waar de link naar verwijst is http://w2kpro, hegeen mijn computernaam is. Vanaf internet is de intropagina wel gewoon beschikbaar.

Dit levert bij het installeren webcontrols een fout op, waardoor ik het nu toch wel goed wil hebben.

Beetje onduidelijke vraag misschien, als je meer info nodig hebt hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij tevens een nieuwe newbie vraag:

Ik heb een ip adres, en een webserver. Waar kan ik het beste een domeinnaam kopen en hoe kan ik deze koppelen aan mijn ip.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39
Kijk eens bij www.directnic.com voor een domeinnaam. $15 per jaar.

Verwijderd

Een .nl kun je bij elke willekeurige hostprovider doen. Zoek wel een kleinere uit, dan heb je tenminste wat service erbij. Vuurwerk bijvoorbeeld : (heb ik echt meegemaakt) : Het MX-record naar uw eigen mailserver laten wijzen doen wij standaard niet. Dat gaat ons 2 uur kosten. Als u dit formulier wilt tekenen laten we het MX-record naar u server wijzen. Dit kost u dan wel NLG 350,00. Zijn ze nou helemaal gek geworden !?! Geef mij maar root-access en binnen 3 minuten is het gefixt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb reeds een domein geregistreerd bij Enom: http://www.enom.com

>You have signed up for registration and/or >hosting services from eNom. If you would >like to configure any of the following:
>
>* DNS Servers
>* Domain Contact Information
>* Host Records
>* Mail Forwarding
>* Parking Page Information

Gratis ip en name forwarding.
Is alles wat ik nodig heb toch?

:'( heeft iemand een antwoord op mijn eerste vraag?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 22 juli 2001 09:24 schreef HPE het volgende:
:'( heeft iemand een antwoord op mijn eerste vraag?
Ja.
Heb je al geprobeerd niet op hostname maar op 127.0.0.1 je control panel te benaderen?
Verder staat-ie op een hogere poort, en is IIS beter (lees verstandiger) te beheren via MMC..
Is IIS5 wel gepatched >:) trouwens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[Heb je al geprobeerd niet op hostname maar op 127.0.0.1 je control panel te benaderen?]

ja, werkt ook niet

[Verder staat-ie op een hogere poort, en is IIS beter (lees verstandiger) te beheren via MMC..]

Doe het altijd met MMC, maar bij het installeren van webcontrols van .net geeft PWS een fout vanwege bovenstaand probleem.

[Is IIS5 wel gepatched >:) trouwens?]

Haha patch waarvoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een antwoord op de eerste vraag?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Domme vraag, maar kun je w2kpro wel pingen ?

Verwijderd

Topicstarter
pingen=ja
Pagina: 1