Plaatsen van een oven boven koelkast, ruimte erboven nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:43

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
We willen graag onze huidige combioven vervangen met een grotere (45 cm nu, nieuwe 60 cm).

Het kan passen, omdat erboven een lege ruimte over is. Maar ik vraag me af of deze ruimte een doel heeft, of dat ik deze gewoon weg kan halen en dan ruimte heb voor de 60 cm hoge oven.

Ook plaatsen we 'm boven de koelkast, lijkt me verder geen probleem aangezien de huidige daar ook boven zit.

Maar kan ik die ruimte erboven dus gewoon gaan gebruiken?

https://imgur.com/a/ljA2uUY

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk eens naar de inbouwvoorschriften van die oven. Siemens levert bijvoorbeeld duidelijke plaatjes mee, andere leveranciers vast ook. Dan zul je zien dat je op sommige plekken extra afstand of ventilatie in acht moet nemen.

Dit kan ook betekenen dat je ruimte aan de achterkant, of extra ventilatiegaten beneden aan de plint en boven op de kast moet voorzien. Maar uiteindelijk staat je antwoord dus in die documentatie. :)

Ik verwacht dat het kan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:55:
Kijk eens naar de inbouwvoorschriften van die oven. Siemens levert bijvoorbeeld duidelijke plaatjes mee, andere leveranciers vast ook. Dan zul je zien dat je op sommige plekken extra afstand of ventilatie in acht moet nemen.

Dit kan ook betekenen dat je ruimte aan de achterkant, of extra ventilatiegaten beneden aan de plint en boven op de kast moet voorzien. Maar uiteindelijk staat je antwoord dus in die documentatie. :)

Ik verwacht dat het kan.
Ik heb in de handleiding gekeken van degene waar ik interesse in heb (https://www.coolblue.nl/p.../samsung-nv66m3571bs.html) en daar staat
"Voor ventilatie moet een ruimte van
ongeveer 50 mm worden opengelaten tussen de onderste plank van de kast
en de steunwand. Indien u de oven onder een kookplaat installeert, volgt u de
installatie-instructies voor de kookplaat."
Dit is de link naar de handleiding: https://manuals.coolblue.nl/fe/samsung-nv66m3571bs.pdf

Ik had dit ook al eerder bekeken, maar kon er niet echt een conclusie uit trekken...

Coolblue gemaild / getweet, maar krijg geen reactie (nog) helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie die zin zo snel niet staan, maar ik kijk ook op mijn telefoon.
Op pagina 8 en 9 van het Nederlandse deel van de handleiding staan tekeningen en afmetingen. Ook staan hier afstanden en minimale afmetingen van ventilatiegaten vermeld.
Houd er rekening mee: die ventilatielucht moet ook ergens vandaan komen (dus een gat in de plint bij de vloer zit er waarschijnlijk al) en boven de keuken ook weer uitgeblazen kunnen worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:28:
Ik zie die zin zo snel niet staan, maar ik kijk ook op mijn telefoon.
Op pagina 8 en 9 van het Nederlandse deel van de handleiding staan tekeningen en afmetingen. Ook staan hier afstanden en minimale afmetingen van ventilatiegaten vermeld.
Houd er rekening mee: die ventilatielucht moet ook ergens vandaan komen (dus een gat in de plint bij de vloer zit er waarschijnlijk al) en boven de keuken ook weer uitgeblazen kunnen worden.
De ventilatie boven komt dus wss uit in die "loze ruimte". Dan zou ik dus ook een gat moeten maken in de bodem van het kastje helemaal bovenin en daar geen dingen in moeten plaatsen die niet tegen warmte kunnen lijkt me....geen chocola opbergen daar :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt er natuurlijk aan hoeveel ruimte je achter je kastjes hebt. Als je daar voldoende ruimte hebt zou ik kijken of ik dat kon gebruiken.

Ja, dat wijkt iets af van de tekening, maar is wel een praktischer oplossing.
Het komt er op neer dat je zult moeten gaan meten. Misschien de huidige oven er al eens uithalen om de situatie te beoordelen?

[ Voor 43% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-11-2018 10:40 ]

Pagina: 1