Toon posts:

Onterecht verwijderen advertenties marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 10.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond forum lezers,

Ik ben nieuw hier dus dan is het wel zo netjes om me eigen voor te stellen. Ik ben Mark en kom uit Den Haag. het dagelijkse leven is voornamelijk gevuld met arbeid in de bouw.

Nu is het zo dat mijn vrouw ernstig ziek is en helaas is dit van dusdanige aard dat de levens verwachting qua tijd en kwaliteit zeer beperkt is. Om nog wat leuke momenten in de vorm van een korte vakantie te kunnen geven wilde ik wat luxe producten verkopen zodat we dit konden financieren.

Hier opvolgend heb ik mijn mooi iMAC op marktplaats aangeboden. Ik heb hiervoor netjes een account aangemaakt op marktplaats en de gevraagde gegevens voorzien. Hierna een mooie advertentie opgesteld. Hierna is mijn account van marktplaats direct geblokkeerd en mijn advertentie is verwijderd. Ik heb hierop direct Email contact opgenomen met de klantenservice van marktplaats met de vraag hoe dit kwam en wat de reden hiervan was. Hiervan heb ik netjes bericht terug gehad dat mijn account is geblokkeerd omdat er enkele tips waren binnen gekomen. Ik begreep hier totaal niets van en heb hierna nog diverse mail gemaild met het verzoek mij te voorzien van de reden van dit besluit. Na een mailwisseling van enkele dagen was mijn account dan toch eindelijk weer toegankelijk. Toen heb ik weer netjes een advertentie gemaakt en heb vooraf de marktplaats voorwaarden eerst goed doorgenomen. Na het plaatsen van mijn advertentie was deze direct weer verwijderd.

Ik dacht dat het misschien het proberen waard was om een advertentie te plaatsen op tweedehands.nl maar ook hier wordt mijn advertentie direct verwijderd.

Ik heb enkele afbeeldingen van de advertenties en mail verkeer bijgevoegd en wilde vragen of iemand mij misschien kan vertellen wat ik zo verkeerd doe want ik weet me geen raad meer..

Alvast vriendelijk bedankt!

Groeten,
Mark
Goedenavond Mark,

Het klopt dat je account is geblokkeerd. Door deze blokkade zijn al je advertenties verwijderd van de site.

Je bent geblokkeerd omdat wij tips hebben ontvangen over één of meerdere van je advertenties. We hebben na deze tips je account en advertenties gecontroleerd en besloten je account te sluiten.

Met vriendelijke groet,

*knip*

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl
Marktplaats.nl

-----Oorspronkelijk Bericht--------

Ontvangstdatum: 21-11-2018
Categorie: Account & Marktplaats
Sub-categorie: Aanmelden & Inloggen

Gestelde vraag:

"goedendag,

Ik maakt voor het eerst gebruik van Marktplaats en mijn account is nu al geblokkeerd? Waarom is deze geblokeerd?

Er is ook geen melding gemaakt via Email dus ik snap hier niets van? Voldoet de advertentie niet aan de eisen?

gr
Mark
Goedemiddag Mark,

We hebben je in de vorige e-mail laten weten waarom je account is geblokkeerd. Omdat we meerdere meldingen hebben gekregen blijft je account geblokkeerd.

Met vriendelijke groet,

*knip

Afdeling gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl
Marktplaats.nl

Tips van Marktplaats over veilig handelen kan je terugvinden via onderstaande link:
http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol

-----Oorspronkelijk Bericht--------

Ontvangstdatum: 21-11-2018
Categorie: Account & Marktplaats
Sub-categorie: Aanmelden & Inloggen

Gestelde vraag:

"goedendag,

Ik maakt voor het eerst gebruik van Marktplaats en mijn account is nu al geblokkeerd? Waarom is deze geblokeerd?

Er is ook geen melding gemaakt via Email dus ik snap hier niets van? Voldoet de advertentie niet aan de eisen?

gr
Mark"
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/LdF2S3C

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/nCNdS8p

Het plaatsen van namen van medewerkers is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2018 09:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:27:

Ik ben nieuw hier dus dan is het wel zo netjes om me eigen voor te stellen. Ik ben Mark en kom uit Den Haag. het dagelijkse leven is voornamelijk gevuld met arbeid in de bouw.

Nu is het zo dat mijn vrouw ernstig ziek is en helaas is dit van dusdanige aard dat de levens verwachting qua tijd en kwaliteit zeer beperkt is. Om nog wat leuke momenten in de vorm van een korte vakantie te kunnen geven wilde ik wat luxe producten verkopen zodat we dit konden financieren.

Hier opvolgend heb ik mijn mooi iMAC op marktplaats aangeboden. Ik heb hiervoor netjes een account aangemaakt op marktplaats en de gevraagde gegevens voorzien. Hierna een mooie advertentie opgesteld. Hierna is mijn account van marktplaats direct geblokkeerd en mijn advertentie is verwijderd. Ik heb hierop direct Email contact opgenomen met de klantenservice van marktplaats met de vraag hoe dit kwam en wat de reden hiervan was. Hiervan heb ik netjes bericht terug gehad dat mijn account is geblokkeerd omdat er enkele tips waren binnen gekomen. Ik begreep hier totaal niets van en heb hierna nog diverse mail gemaild met het verzoek mij te voorzien van de reden van dit besluit. Na een mailwisseling van enkele dagen was mijn account dan toch eindelijk weer toegankelijk. Toen heb ik weer netjes een advertentie gemaakt en heb vooraf de marktplaats voorwaarden eerst goed doorgenomen. Na het plaatsen van mijn advertentie was deze direct weer verwijderd.

Ik dacht dat het misschien het proberen waard was om een advertentie te plaatsen op tweedehands.nl maar ook hier wordt mijn advertentie direct verwijderd.

Ik heb enkele afbeeldingen van de advertenties en mail verkeer bijgevoegd en wilde vragen of iemand mij misschien kan vertellen wat ik zo verkeerd doe want ik weet me geen raad meer..

Groeten,
Mark

[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een nieuw account wat in gebrekkig Nederlands een advertentie plaatst is vaak een belangrijke indicator voor een nep-advertentie. Dat jouw bedoelingen wel goed waren heeft hier helaas het onderspit moeten delven aan de hoeveelheid meldingen. Denk dan aan woorden als "gebruikers sporen" wat "gebruikerssporen" of "gebruikssporen" hoort te zijn.

Ook de hoge verzendkosten zijn een indicatie dat de Mac uit het buitenland moet komen o.i.d.

Je kunt overigens ook altijd je mac in de V&A zetten op tweakers https://tweakers.net/aanbod/, dat doe je door hier te klikken: https://tweakers.net/aanbod/nieuw/

De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik wens je nog een hele fijne vakantie met je vrouw, moge het ondanks alles jullie mooiste vakantie ooit worden.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

1 dag oud account icm gewilde elektronica waar veel fraude mee word gepleegd is waarschijnlijk het probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verder hangt het van het realisme van de vraagprijs af, en als er een droevig verhaal bij staat, zal het wantrouwen alleen maar groter zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Frozen,

Hartelijk dank voor uw bericht en uitleg! Ik begrijp heel goed dat de veiligheid op het web goed gewaarborgd dient te worden maar na diverse malen contact is het nog steeds niet mogelijk om mijn iMAC aan te bieden terwijl ik 100% openheid van zaken verschaf. Er moet naar mijn idee wel heel veel rottigheid voorkomen op marktplaats als hier al zo direct zo op wordt gehandeld.

De verzendprijs is inderdaad wat hoger vanwege verzekerd transport.

Bedankt voor de tips zal deze zeker even bekijken.

Prettige avond!
Frozen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:32:
[...]

Een nieuw account wat in gebrekkig Nederlands een advertentie plaatst is vaak een belangrijke indicator voor een nep-advertentie. Dat jouw bedoelingen wel goed waren heeft hier helaas het onderspit moeten delven aan de hoeveelheid meldingen. Denk dan aan woorden als "gebruikers sporen" wat "gebruikerssporen" of "gebruikssporen" hoort te zijn.

Ook de hoge verzendkosten zijn een indicatie dat de Mac uit het buitenland moet komen o.i.d.

Je kunt overigens ook altijd je mac in de V&A zetten op tweakers https://tweakers.net/aanbod/, dat doe je door hier te klikken: https://tweakers.net/aanbod/nieuw/

De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Ik wens je nog een hele fijne vakantie met je vrouw, moge het ondanks alles jullie mooiste vakantie ooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kom je hier klagen over MP advertenties?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:58:
Hij komt hier vragen om advies wat er beter kan en of iemand een oplossing weet. Is het zo duidelijker?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:58:
Beste Rob,

Hartelijk dank voor je bericht! Dit is geen klacht maar een vraag. Zoals ik al eerder beschreef heb ik alle begrip voor de veiligheid maar ik kon me niets bedenken wat er niet goed is aan mijn advertentie waardoor het tot deze situatie heeft geleden.

Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mark

MP hanteert een soort van willekeur.
Zet je iMac er zonder al hun toeters en bellen op met als enige optie ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-36- schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:33:
1 dag oud account icm gewilde elektronica waar veel fraude mee word gepleegd is waarschijnlijk het probleem.
Daar kan ik wel inkomen. betekend dit dan dat ik pas mijn computer kan verkopen via Marktplaats als ik langer lid bent?

Marktplaats melde mij wel dat dit is gebeurd vanwege enkele tips. kreeg hierdoor de indruk dat dit door andere aanbieders werd gedaan zodat hun meer kans hebben.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mac verkopers op MP hebben soms vreemde trucs in huis om hun te hoge prijzen te handhaven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 07:33
Advertentie bekeken en vond er eigenlijk weinig mis mee. Ja sure, paar kleine foutjes maar alsnog beter dan 95 procent van de andere meuk die er op staat.

Dat deze is verwijderd snap ik dan ook niet veel van :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 01:12:
Mac verkopers op MP hebben soms vreemde trucs in huis om hun te hoge prijzen te handhaven.
Er zullen inderdaad veel zaken moet voorvallen met Apple producten aangezien dit gewillige apparatuur is. Zat een beetje te zoeken en kwam verhalen tegen op dit forum over driehoek constructies ed. kan marktplaats wel begrijpen dat ze hier heel erg voorzichtig mee zijn. Vindt het echter wel erg teleurstellend hoe er over gecommuniceerd word en dat het zoveel moeite kost om de zaken helder te krijgen.

*knip* Zoals ook in Het algemeen beleid #groeten te lezen valt, is het niet de bedoeling om in elke post de groeten te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oftewel:
- geen droevig verhaal over waarom je het verkoopt (wekt alleen wantrouwen op)
- normale prijs
- ophalen/bezichtigen mogelijk maken naast verzenden
- ook andere dingen verkopen, niet alleen een mooie iMac, zodat je feedback kunt opbouwen. Als je alleen luxe dingen gaat verkopen, dan zal je inderdaad tegen wantrouwen aanlopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

@gambieter het feedbacksysteem op MP is te triest voor woorden. Als één of andere tokkie zijn of haar zin niet krijgt, dan kunnen ze los gaan met hun "feedback"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ShRoj3q0UQpezwM0xp3jrfsr/full.jpg

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50

Part

Helemaal niets.....

Laat de optie om te verzenden maar weg.
Niemand gaat bij een particulier via de post ongezien een computer van ongeveer 1500 euro kopen.
Al helemaal niet bij iemand die pas 1 dag actief is op Marktplaats.

Dus heel duidelijk aangeven dat hij alleen af te halen is, dat hij niet via de post gaat, en dat de koper hem ook kan testen.

Ander probleem voor jou is nu dat er best wel veel mensen actief "oplichters" aangeven. Kom je nu terug met de zelfde foto's dan zal dat waarschijnlijk al voldoende zijn voor een aantal meldingen richting Marktplaats. Dus nieuwe foto's maken of een tijd wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11

H-W

Helaas ben je inderdaad het slachtoffer van de vele fake advertenties op de grootste advertentiesite van het land. Populaire electronics en een account van enkele dagen oud is het probleem. Ken je niemand in je omgeving die een account heeft dat al langer bestaat, en dat je mag gebruiken om je spullen te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
En let bij de verkoop zelf ook goed op, dit soort dure electronica trekt ook echte oplichters aan die mogelijk misbruik van je onervarenheid met marktplaats willen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:07:
@gambieter het feedbacksysteem op MP is te triest voor woorden. Als één of andere tokkie zijn of haar zin niet krijgt, dan kunnen ze los gaan met hun "feedback"

[Afbeelding]
sinds wanneer kan je tekst invoeren bij beoordelingen ? ik kan alleen standaard tekstjes selecteren zoals 'reageert snel, vriendelijk' enz volgens mij zijn ze daarmee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50

Part

Helemaal niets.....

Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:14:
[...]

sinds wanneer kan je tekst invoeren bij beoordelingen ? ik kan alleen standaard tekstjes selecteren zoals 'reageert snel, vriendelijk' enz volgens mij zijn ze daarmee gestopt.
Dat kan na een betaalverzoek via Marktplaats of na een x aantal conversaties met de zelfde persoon. Marktplaats gaat er dan vanuit dat je iets verkocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Part schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:18:
[...]

Dat kan na een betaalverzoek via Marktplaats of na een x aantal conversaties met de zelfde persoon. Marktplaats gaat er dan vanuit dat je iets verkocht hebt.
betaalverzoek vermijd ik, maar ik heb genoeg conversaties gehad met mensen waarna een sterretje boven verschijnt waardoor je een beoordeling kan achterlaten. ik heb nooit een tekstvakje gehad om zelf iets in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

vhal

ಠ_ಠ

Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:14:
[...]

Mijn voorbeeld zal ws de reden zijn dat ze met custom tekst zijn gestopt :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:26:
[...]

Mijn voorbeeld zal ws de reden zijn dat ze met custom tekst zijn gestopt :+
inderdaad, volgens mij is het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
vhal schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:07:

[Afbeelding]
Ja, als ze de Nederlandse taal niet machtig zijn of continu onzinnige vragen stellen dan reageer ik gewoon niet meer, want dat zal ongetwijfeld leiden tot een soortgelijke review. Gelijk blokkeren en dure elektronica verkoop ik alleen nog via Tweakers, waar nog mensen met normen en waarden zijn te vinden.

De zaak van TS heeft natuurlijk alles te maken met de automatische systemen van Marktplaats. Nieuwe account, dure iMac, risico gebied en gebrekkig Nederlands. Misschien kun je een foto maken van de iMac met daarop een briefje waarop je eigen gebruikersnaam staat geschreven, hoewel dat bij automatisch verwijdering nog weinig verschil zal maken.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 30-11-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Groeten,
Mark

[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[mbr] Het plaatsen van namen van medewerkers is niet de bedoeling op Tweakers. [/]
Even advocaat van de duivel spelen:

Het zou me niet verbazen als je daadwerkelijk een oplichter bent die hoopt dmv een zielig verhaal geld te verdienen door het verkoop van gewilde hardware voor een wel erg mooie prijs. Bij mij gaan alle alarmbellen iig af en zou echt alleen maar zaken met je doen als ik het product zelf zou kunnen ophalen en testen.

Overigens zou ik dat bijna hopen, want het alternatief is dat je de waarheid spreekt en dan zit je pas echt in een kutsituatie :-(

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 16:35

Saven

Administrator

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2018 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:52
Ik zou zeggen gooi hem hier op de V&A, genoeg tweakers die er waarschijnlijk wel interesse in hebben.

Marktplaats is daarnaast al jaren niet echt meer een plek om spullen te kopen of te verkopen (IMO) ik doe er zelf dan bijna ook geen zaken meer op omdat een groot deel van wat er op marktplaats staan advertenties zijn of oplichters die er zo vandoor gaan met je geld.

Edit: Wat meestal ook wel goed werkt is een foto maken met een papiertje waar de Datum en je Gebruikersnaam op staat, en dan op verschillende manieren positioneren zodat mensen zeker zijn dat het er niet in is gephotoshopt

[ Voor 23% gewijzigd door energydrank op 30-11-2018 11:36 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb de advertentie niet gezien maar:

-1 dag actief
-imac voor een mooie prijs
-optie om alleen te verzenden

nee, kan nooit goed zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 16:35

Saven

Administrator

Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:42:
ik heb de advertentie niet gezien maar:

-1 dag actief
-imac voor een mooie prijs
-optie om alleen te verzenden ?

nee, kan nooit goed zijn.
Waar lees je dat hij alleen de optie heeft om te verzenden? |:( :F

Zal ik jullie even helpen, dit staat in de OP:

https://ibb.co/LdF2S3C en https://ibb.co/nCNdS8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Frozen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:32:
Denk dan aan woorden als "gebruikers sporen" wat "gebruikerssporen" of "gebruikssporen" hoort te zijn.
Ik erger me dood aan spatiefouten, maar omdat je deze zo vaak tegenkomt denk ik niet dat mensen dat echt opvalt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:22

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Algemeen gezegd: Is het nou echt nodig om zaken die al 100x in het topic zijn genoemd, te blijven herhalen? Als iedereen nou gewoon even het topic even doorleest voordat ze reageren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Saven schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:44:
[...]

Waar lees je dat hij alleen de optie heeft om te verzenden? |:( :F

Zal ik jullie even helpen, dit staat in de OP:

https://ibb.co/LdF2S3C en https://ibb.co/nCNdS8p
ik had de advertentie niet gezien zei ik, ik nam het aan van 1 van de posts hierboven. meestal drukken de mensen op de 'meld' knop die hiervan de dupe van zijn geweest in het verleden. daarom wordt je advertentie waarschijnlijk direct verwijderd.

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Gloednieuw account, hoge prijzen, typisch misbruikte hardware, gebrekkig Nederlands.

Niks persoonlijks bedoeld, zoals gebruikers hierboven al aangaven, maar dat is wel het standaardrecept voor een oplichter. Zeker als er zo'n 'generieke' Nederlandse naam aan hangt.*

Heb je na die laatste e-mail wisseling nog navraag gedaan of/hoe je account weer gedeblokkeerd kan worden?

* Bij "Mark Brinkman" verwachten de meeste mensen gewoon goed Nederlands. Bij de tekst uit de MP advertenties denk ik persoonlijk direct aan een buitenlandse oplichter die denkt dat enkel het hebben van een Nederlandse naam voldoende is om er opeens niet verdacht uit te zien. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2018 12:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd, maar als ik de OP en de advertentie vergelijk, lijken het totaal verschillende mensen.

Hij vertaald zijn hele probleem beter in de OP, dan die paar zinnen in de advertentie.

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dit zijn de 'grens' gevalletjes.

Net als V&A hier, maar ook MP, je moet ergens een keer een begin maken, je start ergens een keer vanaf 0, beetje ongelukkig dat het dan meteen ook een apparaat is waar oplichting zeer populair is.

Goed, vooropgesteld dat ik niveau op MP dusdanig laag vind dat ik veelal de moeite niet eens neem een 'twijfel' advertentie correct aan te kleden om de twijfel weg te halen, V&A hier is stuk beter als jij de juiste gegevens/informatie geeft.

Maar waarom maak jij een best uitgebreid topic, terwijl je advertentie karig is met aardig wat spelfouten? Blijkbaar kan je wel uitgebreid zaken uittypen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
Hmm, ook even een advoocaat van de duivel spelen, maar dan niet ten nadele van de TS.

Er zijn meerdere aanbieders die een imac willen verkopen en zien jou als concurentie, meestal zijn dit meerdere accounts (lees kloon accounts van 1 verkoper, aldusniet een oplichter) en proberen jou uit het veld te slaan met meldingen van verdachte adverenties. Via deze weg wordt jouw account verwijderd en zijn die lui van het probleem af.

Uiteraard is het wel zo verstandig om de tekst even na te lezen op marktplaats (voordat je op verzenden drukt), zodat je in iedergeval een goed nederlands talige advertentie hebt. een spatie of hoofdletter vergeten tot daar aan toe, daar zal niet snel naar gekeken worden, maar hou de spelling wel in check ;)

Verder; telefoon en adres toevoegen aan de advertentie (niet daadwerkelijk IN de advertentie, maar als optie eronder), dan kunnen mensen ook naar jou toe bellen voor eventuele vragen en kunnen zij jouw locatie zien (er staat wassenaar, maar WAAR in wassenaar weten mensen dus niet). Hoe meer info jij de mens geeft, hoe sneller jij het vertrouwen wekt van de mede mens.

Uiteraard kun je ook hier een advertentie plaatsen, ik denk dat je dan ook sneller een betrouwbare koper vindt gezien het feedback systeem dat tweakers.net heeft. Als iemand bijv. 20+ vijf sterren heeft kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Met de advertentie is op zich weinig mis.

Wat alleen niet in je voordeel werkt is het volgende:
Je bent pas kort lid van marktplaats. Ik zou verwachten dat heel Nederland inmiddels wel een marktplaatsaccount zou hebben en het dus logisch zou zijn dat je langer lid zou zijn. Een jong account kan een signaal zijn dat je deze speciaal voor deze advertentie hebt aangemaakt en ook weer zo zou kunnen sluiten.

Je wil iets van Apple verkopen. Echt zo'n artikel waar veel vraag naar is, maar waar ook veel misbruik van wordt gemaakt.

Je hebt (voor zover ik kan beoordelen) geen andere artikelen via marktplaats aangeboden. Ik probeer vaak een indruk te krijgen van de persoon door zijn andere advertenties. (veel elektronica, kinderspullen, nieuwe spullen, of juist gebruikt?) Het geeft allemaal informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 12:11
Als je er in de mail niet uitkomt zou ik proberen te bellen: https://www.marktplaats.nl/i/help/contact/ T. 020 808 74 69

Ja, Marktplaats staat vol ellende en scams. Ze bieden ook een methode aan om je te identificeren via ID-kaart geloof ik. Misschien als je zoiets via de telefoon meldt en doet dat ze er geen moeite meer mee hebben. Zo veel moeite doet een oplichter meestal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:48

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als iemand die daar gewerkt heeft kan ik je vertellen, wat hierboven ook staat aangegeven, dat het inderdaad gaat om Apple spul in combi met een account van 1 dag.

Sterker nog, hier heeft waarschijnlijk niemand melding over gemaakt omdat ze systemen hebben draaien die dit soort advertenties automagisch sluiten of flaggen aan de hand van een aantal parameters.

Klinkt flauw maar het is goed dat ze het doen omdat er echt massaal mee werd opgelicht. Bedenk dat toen ongeveer 1 op 10 een echte advertentie was en de rest een scam.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 09:36
Mijn tip is om ook alvast maar een nieuw Marktplaats account aan te maken. Als je 1 keer in zo'n filter terecht komt is mijn ervaring dat het vaker gebeurd. Mijn account is nog 3x geblokkeerd zonder reden waarin al je advertenties verwijderd worden nadat ik één keer onterecht als oplichter ben aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mij valt het op dat je de iMac eerst voor 1175 euro aanbiedt, en daarna voor 1485 euro. Dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Marktplaats is wel zo hypocriet als wat. Ik had een tijd geleden contact opgenomen omdat mensen fake takata gordels verkochten als origineel, iets dat gewoon levens kan kosten omdat de gordels bij een crash kapot gaan, waarbij de miep van marktplaats zei dat er niet genoeg bewijs was om de advertenties te verwijderen. Blijkbaar heeft marktplaats liever bloed aan de handen dan minder centjes van de advertenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:31
mark-k schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:48:
Marktplaats is wel zo hypocriet als wat. Ik had een tijd geleden contact opgenomen omdat mensen fake takata gordels verkochten als origineel, iets dat gewoon levens kan kosten omdat de gordels bij een crash kapot gaan, waarbij de miep van marktplaats zei dat er niet genoeg bewijs was om de advertenties te verwijderen. Blijkbaar heeft marktplaats liever bloed aan de handen dan minder centjes van de advertenties.
Met een melding gaan ze natuurlijk niet iemand blokkeren, voor hetzelfde geval ben jij een concurrent met een account van een vriend (in)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

President schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:39:
[...]

Met een melding gaan ze natuurlijk niet iemand blokkeren, voor hetzelfde geval ben jij een concurrent met een account van een vriend (in)...
Het verkopen van namaak is nou eenmaal verboden, en in dit geval kan het gewoon mensenlevens kosten, lijkt me dat het aantal meldingen dan geen zak uit hoeft te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:10
mark-k schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:44:
[...]

Het verkopen van namaak is nou eenmaal verboden, en in dit geval kan het gewoon mensenlevens kosten, lijkt me dat het aantal meldingen dan geen zak uit hoeft te maken.
Tuurlijk wel. Of moet de politie je ook maar uit je bed lichten op het moment dat ik zeg dat je namaak spullen verkoopt. Als we dat gaan doen komen agent helemaal niet meer toe aan nuttige dingen. Als je ze wil pakken. Dan bestel je er 1 bij ze en sleep je ze voor de rechter. Anders maken ze gewoon een nieuw account aan.

Tevens kan(ogetwijfelt minder snel maar kan nog steeds). De orginele kapot gaan. En marktplaats heeft natuurlijk een enig sinds voorbeeld functie. Maar zeggen dat ze bloed aan hun handen hebben omdat ze niet direct bij 1 melding ingrijpen vind ik erg ver gaan. De verkoper(Als ze er van op de hoogte zijn). Heeft het bloed aan zijn handen niet marktplaats.

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 01-12-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcurios
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-10 20:01
Ze zijn gewoon een beetje kinderachtig bij marktplaats, ze verwijderen met regelmaat advertenties e.d. omdat ze volgens hun niet aan hun TOS voldoen, vaak klopt er niets van en houden ze zich niet aan hun eigen regels, maar account blokkeren doen ze zelden, dan zal er toch wel iets verdachts aan geweest zijn.

nu is het wel zo dat als er mensen direct een melding gaan maken bij marktplaats dat marktplaats vaak zonder blikken of blozen een account blokkeert of advertentie weghaalt, ze nemen niet eens de moeite om goed te controleren, maar oplichters laten ze vaak gewoon hun gang gaan.

dat krijg je als 1 bedrijf alle 2e hands websites opkoopt in heel de wereld (Ebay), dan wordt de administratie zo onoverzichtelijk dat ze maar ruchzichloos te werk moeten gaan met meldingen en direct dingen moeten verwijderen, simpel omdat het allemaal niet meer bij te houden is door de medewerkers.

Ik moet best af en toe een advertentie opnieuw plaatsen omdat ze hem verwijderd hebben, als ik dan de reden lees die ze opgeven moet ik 9 van de 10x constateren dat er niets van de opgegeven reden klopt, omdat ik wel heb voldaan aan de regels, ik heb al duizenden spullen verkocht, dus ik weet ondertussen precies wat kan en niet kan, dus de enige conclusie die je eruit kunt trekken is dat ze bij meldingen niet goed controleren en maar gewoon een standaard reactie aanklikken van de opgegeven reden bij de melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:05
@Marcurios
psst, dit topic is uit 2018.... dus 6 jaar oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic na 6 jaar kicken om nog eens lekker na te ranten is niet de bedoeling. Ik doe het topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.