welke winkel (niet online) bpa vrij bakjes verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo
Ik ben op zoek naar bpa vrije magnetron bakjes.
Iemand een idee welke winkel deze producten verkopen?
Magnetron bakjes zijn overal verkrijgbaar maar bpa vrij is een stuk lastiger te vinden merk ik.
Ik kan ze tot nu toe alleen vinden op online webshops maar ik wil ze graag uit een winkel halen.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Makro , Sligro. Blokker zou ze ook wel hebben.

PSN: plexforce (ps4)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Glas is toch overal wel te koop? Plastic kun je beter weg van blijven als je geen bpa wilt, want de alternatieven zijn mogelijk net zo slecht.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ikea 365 is BPA-vrij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Als je BPA vrije plastic bakjes wilt, moet je op zoek gaan naar PP (PolyPropyleen, plasticcode 5). Deze bakjes zijn geschikt van magnetron tot diepvries en meerdere malen te gebruiken. Je zou kunnen kijken bij bovengenoemde winkels. Xenos, marskramer en IKEA wil ik daar aan toevoegen. De enige vraag die ik heb is waarom het in een winkel gekocht moet worden, online heb je gewoonweg veel meer keuze en is dat ook sneller te vinden.

https://zonderbpa.nl/beva...leen-bpa-giftige-stoffen/

https://prijsbest.nl/p/ve...l/polypropyleen-bpa-vrij/

Doe er je voordeel mee.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Of misschien gewoon helemaal geen magnetron meer gebruiken?

Verwijderd

GlowMouse schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:24:
Glas is toch overal wel te koop? Plastic kun je beter weg van blijven als je geen bpa wilt, want de alternatieven zijn mogelijk net zo slecht.
Glas is inderdaad vrij makkelijk verkrijgbaar, maar zou ik niet zo 1, 2, 3 aanraden. Neem dan op zijn minst Pyrex (Borosilicaat 3.3), dit spat niet uiteen als je het op een (koud) aanrecht zet, glas doet dat wel. Dit is weer te voorkomen door een doek (theedoek) dubbel gevouwen op je aanrecht neer te leggen, dat vormt een barierre tussen koud en warm. ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Basement schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:36:
Of misschien gewoon helemaal geen magnetron meer gebruiken?
Hoezo niet? Je kunt ook prima andere materialen dan plastic gebruiken in de magnetron.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:49

LankHoar

Langharig tuig

Kijk eens naar aardewerken bakjes. Beter dan plastic. Hoewel het niet gebruiken van een magnetron nog beter is.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aardewerk in een magnetron?

Ai, dat kan ongewenste resultaten opleveren!
Zeker als het niet 100% dicht en rondom geglazuurd is.
Wat je vaak ziet bij aardewerken schaaltjes, is dat de zijde die contact maakt met voedsel, geglazuurd is, maar dat de onderzijde nog ruw is. En tijdens het afwassen komt daar altijd enigszins vocht in.

Plaats je dat in de magnetron, dan wordt zo'n aardewerken bakje bloedheet van zichzelf (het vocht binnenin gaat koken). En in het ergste geval: krak!

Mooie Plaatjes   

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
De AH XL in Tilburg heeft magnetronbestendige, BPA-vrije bakjes van het merk Mepal.

Be yourself, no matter what they say ...

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Fly-guy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:48:
[...]

Hoezo niet? Je kunt ook prima andere materialen dan plastic gebruiken in de magnetron.
Ik neem voor het gemak maar even aan, dat men geen bpa in plastic wil, omdat men een inzicht heeft verkregen dat bpa schadelijk is de gezondheid.

Een inzicht kan ook zijn, dat je geen radiogolven of anders rare straling in je eten zou willen hebben.
Vandaar mijn opmerking.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-12 20:09
In general, plastics that are marked with Resin Identification Codes 1, 2, 4, 5, and 6 are very unlikely to contain BPA. Some, but not all, plastics that are marked with the Resin Identification Code 7 may be made with BPA.
Ik kan hier in huis zo snel geen (hardplastic) etenwarencontainer vinden dat geen PP is.
tweakmember schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:13:
Ik kan ze tot nu toe alleen vinden op online webshops maar ik wil ze graag uit een winkel halen.
Als je PP al had afgeschreven en je specifiek iets met een 'BPA-free'-label zoekt, dan zou ik me afvragen of je je niet te ver doorschiet in je handelen.

Of je gewoon PP-bakjes laten verkopen met een 100% markup :+

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:33:
Als je BPA vrije plastic bakjes wilt, moet je op zoek gaan naar PP (PolyPropyleen, plasticcode 5). Deze bakjes zijn geschikt van magnetron tot diepvries en meerdere malen te gebruiken. Je zou kunnen kijken bij bovengenoemde winkels. Xenos, marskramer en IKEA wil ik daar aan toevoegen. De enige vraag die ik heb is waarom het in een winkel gekocht moet worden, online heb je gewoonweg veel meer keuze en is dat ook sneller te vinden.

https://zonderbpa.nl/beva...leen-bpa-giftige-stoffen/

https://prijsbest.nl/p/ve...l/polypropyleen-bpa-vrij/

Doe er je voordeel mee.
bedankt voor je uitgebreide antwoord.
De reden waarom ik het in de winkel wil kopen is vanwege ik nog van de oude generatie ben en het eerst wil vastpakken voordat ik iets koop ;-)
Daarnaast komen er ook steeds weer 5,6,7 euro aan verzendkosten erbij als je zulk spul online wilt kopen.
En als ik wel iets geldverspilling vind...
Maar goed, ik begin te begrijpen dat ik weinig keus hebt en zal eens op prijsbest.nl eens rondspeuren.

Verwijderd

tweakmember schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:52:
[...]

bedankt voor je uitgebreide antwoord.
De reden waarom ik het in de winkel wil kopen is vanwege ik nog van de oude generatie ben en het eerst wil vastpakken voordat ik iets koop ;-)
Daarnaast komen er ook steeds weer 5,6,7 euro aan verzendkosten erbij als je zulk spul online wilt kopen.
En als ik wel iets geldverspilling vind...
Maar goed, ik begin te begrijpen dat ik weinig keus hebt en zal eens op prijsbest.nl eens rondspeuren.
Graag gedaan! :)
Ik ken dat gevoel, zelf ga ik wel op internet op zoek en haal ik het desnoods in de winkel, zodat ik het nog even kan "keuren". Als ik het bestel, bestel ik meestal meerdere en vaak hoef je dan geen verzendkosten te betalen, Blokker en Xenos zijn daar een voorbeeld van, van af € 30,00 betaal je dan geen verzendkosten.

Hieronder nog wat suggesties :

https://www.xenos.nl/koke...ouden?page=1&grid=48&sort
https://www.xenos.nl/opbergdoos-3-delig-23x15-5x12-5-cm
https://www.xenos.nl/magn...thoek-0-8-liter-set-van-3

Blokker :

https://www.blokker.nl/c/...l%5D%5B0%5D=Polypropyleen
https://www.blokker.nl/p/...ordeelset-7-stuks/1436679

Een Blokker of Xenos zijn in een hoop steden te vinden en kan je altijd eerst even langsgaan om het artikel te bekijken.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je bij amazon.de ff zoekt op 'bpa frei dose' krijg je tig soorten doosjes te zien.
Binnen enkele dagen in huis, en vanaf 29 euro; gratis verzenden.

Dan kun je ook nog kiezen voor producten die specifiek in b.v. Europa gefabriceerd zijn. Dan ben je iets zekerder van het feit dat BPA-vrij ook echt BPA-vrij is. ;)

BTW: De WKOA laat het toe om het product eerst thuis te 'voelen', kun je het desnoods nog terugsturen.
En zelfs al zou je verzendkosten van een paar euro moeten betalen. Vaak ben je meer kwijt aan een stukje rijden met de auto, parkeerkosten, file ergernis, etc.

[ Voor 64% gewijzigd door ehtweak op 01-12-2018 22:45 ]

Mooie Plaatjes   

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Basement schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:25:
[...]

Ik neem voor het gemak maar even aan, dat men geen bpa in plastic wil, omdat men een inzicht heeft verkregen dat bpa schadelijk is de gezondheid.

Een inzicht kan ook zijn, dat je geen radiogolven of anders rare straling in je eten zou willen hebben.
Vandaar mijn opmerking.
Echter bpa is bewezen slecht (en dat lijkt ook zo te zijn voor de vervangers), microgolven in een magnetron niet.
De straling in een magnetron is niets anders dan een flink opgevoerde wifi router, niets raars aan.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 19:56

TNW

Voor zover ik weet is vooral polycarbonaat (PC, plastic code 7) een probleem omdat deze BPA tijdens het produktieproces nodig heeft. Andere plastics hebben dit probleem niet. Vrijwel alle voedselbakjes worden uit andere plastics gemaakt, dus "BPA free" is een holle marketingterm.

Weblog | Straling!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:50
Het gaat om de weekmakers, BPA is daar slechts één van.
Het liefste mijd je plastic gewoon helemaal als dat kan, iedereen die eten uit de supermarkt koopt krijgt er ook al genoeg van naar binnen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1