Ik zoek een?
- 24 Poort Switch
- 2x Access Point
Wat is je budget?
- Switch ~€150
- AP ~€100 per stuk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Internet nu is VDSL met Fritzbox 3360 (XS4ALL)
- Medio eind 2019 komt er glasvezel via XS4ALL met IPTV.
- Momenteel hangt er al een pricewatch: Linksys LGS308P die zorgt voor POE aansluitingen voor beveiligingscamera's. Deze ondersteunt volgens mij ook al IGMP v3 dus die hoeft als het goed is niet vervangen te worden???
Vanwege de iptv moet ik dus een switch gebruiken met IGMP snooping (v3) wil ik niet alle devices tv aanbieden. Ik ben dus op zoek naar een goede switch daarvoor. Ik kwam zelf uit op drie goede? mogelijkheden, namelijk:
pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4
pricewatch: Linksys LGS326-EU Smart Switches
pricewatch: ZyXEL GS1900-24E
De Zyxel is het goedkoopst en zuinigst en daar neig ik naar, maar ik weet te weinig van alles af of die ook voldoet aan mijn situatie.
En ik wil gelijk een goed nieuw wifi aanleggen. Veel mensen zweren bij Ubiquiti en daar heb ik dus voornamelijk naar gekeken. Ik kwam uit op twee mogelijkheden:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
Wat ik voornamelijk lees is dat de LR gevoeliger is en wat meer snelheid heeft. Echter raden veel mensen juist de Lite weer aan omdat de LR vrij zinloos is als er geen grote afstanden overbrugt moeten worden. Mijn huis is voornamelijk gipswanden met alleen gemetselde buitenmuren dus dan neig ik naar de Lite. Goedkoper & kleiner om weg te werken.
Iemand met betere ideeën of weet dat dit zal werken?
- 24 Poort Switch
- 2x Access Point
Wat is je budget?
- Switch ~€150
- AP ~€100 per stuk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Internet nu is VDSL met Fritzbox 3360 (XS4ALL)
- Medio eind 2019 komt er glasvezel via XS4ALL met IPTV.
- Momenteel hangt er al een pricewatch: Linksys LGS308P die zorgt voor POE aansluitingen voor beveiligingscamera's. Deze ondersteunt volgens mij ook al IGMP v3 dus die hoeft als het goed is niet vervangen te worden???
Vanwege de iptv moet ik dus een switch gebruiken met IGMP snooping (v3) wil ik niet alle devices tv aanbieden. Ik ben dus op zoek naar een goede switch daarvoor. Ik kwam zelf uit op drie goede? mogelijkheden, namelijk:
pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4
pricewatch: Linksys LGS326-EU Smart Switches
pricewatch: ZyXEL GS1900-24E
De Zyxel is het goedkoopst en zuinigst en daar neig ik naar, maar ik weet te weinig van alles af of die ook voldoet aan mijn situatie.
En ik wil gelijk een goed nieuw wifi aanleggen. Veel mensen zweren bij Ubiquiti en daar heb ik dus voornamelijk naar gekeken. Ik kwam uit op twee mogelijkheden:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
Wat ik voornamelijk lees is dat de LR gevoeliger is en wat meer snelheid heeft. Echter raden veel mensen juist de Lite weer aan omdat de LR vrij zinloos is als er geen grote afstanden overbrugt moeten worden. Mijn huis is voornamelijk gipswanden met alleen gemetselde buitenmuren dus dan neig ik naar de Lite. Goedkoper & kleiner om weg te werken.
Iemand met betere ideeën of weet dat dit zal werken?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)