Toon posts:

Welk NWOS gebruikten jullie voor je Linux kende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie onderwerp :)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Arjan A

Cenosillicafoob

Amiga Workbench :9

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Solaris 2.5

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Toen Linux nog niet bestond, gebruikte ik DOS enzo... maar ja, da's lang geleden :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Hoe oud is linux precies?
Waarschijnlijk zal het dos zijn :o

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als server en os toen nog wel eens windows 95! Maar gelukkig ben ik sinds kort voor beide overgestapt en al 1 1/2 a 2 jaar voor Linux als server!

In ieder geval bestond Linux al langer.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De eerste linux kernel werd gemaakt in 1991

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Dos en de c64

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

msx :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Yep good old DOS. Leuk met autoexec.bat en config.sys liggen frotten. Menuutjes in elkaar frotten etc.

Verder nog Nintendo |:( :P (maar die valt een beetje buiten de categorie ;) ) en de commodore 64 >:)

[edit]
OS2 helemaal vergeten |:(

Verwijderd

comodore 64, ik krijg alweer het nostalgische gevoel :)

Verwijderd

Lindsay: Welk NOS gebruikten jullie voor Linux bestond?
Bedoel je Network OS of Non-Windows OS? :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DOS en MSX Disk Basic :)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Voor Linux en Windows: DOS (zonde dat de mainstream 't niet meer kent)

Voor DOS: Een BASIC-OS op een Hewlett-Packard HP86. (was toen de absolute top en wij hadden er een met externe monitor, twin 3,5" diskdrive en optionele geheugenrom.)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uhm jongens dit onderwerp gaat over een NOS... Een Netwerk Operating System.

Oftewel: Wat draaide je op je server voor Linux bestond? (aangezien Linux meer dan 10 jaar bestaat kun je beter zeggen: Voordat je Linux leerde kennen)

Ik draai nu nog steeds geen Linux als NOS.
Ik gebruik nu 3,5 jaar Novell Netware als fileserver, en dat blijf ik voorlopig nog wel even doen. FreeBSD als overigen-server (dus internet zaken, domain controller en Macintosh server)Ik gebruik Linux dus uberhaupt niet als NOS.
DOS (zonde dat de mainstream 't niet meer kent)
Waarom? Als 1 OS flut is, is het wel DOS. :r Tot het eind van de jaren 90 gebruikt op 32-bit CPU's en iedereen liet OS/2 links liggen |:(
Als je die prompt zo mooi vindt, moet je Bash eens proberen voor de lol.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow, als nos heb ik een keer Netware 2.0 gebruikt :) Maar dat was geen success, dus toen DOS met Lantastic (leuk progje, maar had geen IPX) en later DOS met Netware Lite.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zondag 22 juli 2001 11:47 schreef svdmeer het volgende:
Uhm jongens dit onderwerp gaat over een NOS... Een Netwerk Operating System.
En op GoT betekent NOS gewoon Non-Windows Operating System :)

Verwijderd

Topicstarter
RE Jotti:

Is het a.u.b. mogelijk om de titel van dit topic te veranderen in "Welk NWOS gebruikten jullie voordat je Linux leerde kennen?".
Dit om misverstanden te vermijden. ;)

Dank bij voorbaat.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dos :)
Had zelfs mijn "eigen" versie gebakken, door met een editor in alle files het woord "Microsoft" (Nee, ik geloof "Falcon")te vervangen door mijn eigen pseudoniem (toen nog geen wzzrd :P)

Daarvóór MSX Basic (met cassettebandjes; dat rulde *D )

Verwijderd

MINIX natuurlijk

Maar DOS als NOS ???? Ik heb nog noit een server gezien die als NOS DOS had draaien.. Kan volgens mij ook niet... maar dat ter zijde.

NOS is altijd Network Operating System.. Als je het over een Non-Windows Operating System wilt hebben is het gewoon een NWOS en niet anders.. Al die afkortingen liggen nou eenmaal vast en ga je ze anders gebruiken dan wordt het ingewikkeld.. Zekker voor ICT'ers die als je NOS zegt alleen maar aan een Network Operasting Sytem kunnen denken.

Maar voor linux bestond?? Ik denk dat het gros hier toen nog geen eens een comp had (spelcomputers daar gelaten)

Maar natuurlijk MSX-DOS... Rulez... >:)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:44 schreef Halon 1202 het volgende:
MINIX natuurlijk

Maar DOS als NOS ???? Ik heb nog noit een server gezien die als NOS DOS had draaien.. Kan volgens mij ook niet... maar dat ter zijde.
Wie heeft het hier over servers :?
Verder gaat het om Non-Windows Operated Systems!

Als je het leest als "Networking OS"; ook dat is gewoon onder DOS mogelijk!!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:46 schreef nelske het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over servers :?
Verder gaat het om Non-Windows Operated Systems!

Als je het leest als "Networking OS"; ook dat is gewoon onder DOS mogelijk!!
Onder DOS??? Je hebt dan altijd een apart programma nodig voor netwerk ondersteuning al zat het wel ingebakken in DOS 7.0 maar ja toen was win95 er al een tijdje.

NOS is een Network Operating System. Het OS van het netwerk dus. DOS (t/m 6.22)heeft gewoon geen netwerk ondersteuning. PUNT

Maar wat dacht je van het WYSIWYG systeem van Xerox :?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:52 schreef Halon 1202 het volgende:
Onder DOS??? Je hebt dan altijd een apart programma nodig voor netwerk ondersteuning al zat het wel ingebakken in DOS 7.0 maar ja toen was win95 er al een tijdje.
Ja okee, maar het is wel gewoon mogelijk, ook al heb je er NDIS-driver etc voor nodig en een progje dat het ondersteund.
NOS is een Network Operating System. Het OS van het netwerk dus. DOS (t/m 6.22)heeft gewoon geen netwerk ondersteuning. PUNT
Lees het draadje eens goed, voor de betekenis in dit draadje ;) Verder ben ik het met die "PUNT" nog niet eens, maar dat is een ander verhaal.
Maar wat dacht je van het WYSIWYG systeem van Xerox :?
Ik weet niet wat ik daar van moet denken :?
Ken het helemaal niet namelijk :D

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Lindsay: done :)

De rest die vindt dat NOS = Network OS: zoek maar eens op dit forum, de afkorting voor dit subforum is NOS. Kan het ook niet helpen :)

Verwijderd

Jotti: volgens mij staat er nu nog steeds "bestond" >:)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

:?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:17 schreef Lindsay het volgende:
RE Jotti:

Is het a.u.b. mogelijk om de titel van dit topic te veranderen in "Welk NWOS gebruikten jullie voordat je Linux leerde kennen?".
Zie topictitel. Staat een beetje vreemd he die zin ;)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DOS en later OS/2 (Zeg wat je wilt over OS/2 maar voor de i386 arch was dit toch wel een superstabiel en zeer multitasking vriendelijk OS, en nog natuurlijk)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nelske: |:( te snel gelezen... maar dat past niet, dan maar zo :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 22:17 schreef Lindsay het volgende:
RE Jotti:

Dit om misverstanden te vermijden. ;)

Dank bij voorbaat.
Hmmm NWOS kan nog steeds misverstanden geven ;)

Maar goed de term NOS is toch een algemeen gebruikte term voor Netwerk Operating System.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik gebruik naast linux
Novell Netware 3/4/5

• Mark_Steverink
  • Laatst online: 20-12-2007
BeOS

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik ken linux al een hele tijd.
Kwam laatst bij het opruimen een Red Hat 1 cd tegen :o

We hadden een atari maar daar deed ik alleen games op en af en toe wat verslagen maken voor school. Met andere woorden deze gebruikte ik niet echt.

Na de atari veel met dos gedaan. Voornamelij gamez, WP en lotus123.

Kennen en echt gebruiken zijn wel 2 verschillende dingen. ;)
Ik ben linux pas wat meer gaan gebruiken vanaf zeg maar de 3 serie (slack/redhat).

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

/me schaamt zich

Eigenlijk heb ik altijd DOS/win9x gebruikt... :o Pas sinds een jaar of twee linux geinstalleerd en sinds een jaartje ofzo serieus met linux bezig en w9x eraf gegooid..

Heb wel een Novell servertje thuisgehad.... Maar da's alleen server, niet client...

/me schaamt zich nogmaals

edit:
Telt een ZX spectrum ook? Dit heb ik wel thuis gehad :D

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik zat met me megadrive te speluh ;) Vroeger erg veel met DOS en Windows 3.11 gewerkt. Ik vond Windows 95 toen het uitkwam echt 3 keer niks. Heb het dan ook nooit geinstalleerd. Heb toen Windows 98(SE) erop gezet (op me eerste eigen pc). Ondertussen heb ik al lang een nieuwe pc en nog steeds Windows 98 SE, maar ik heb ook al lang SuSE en later Slackware erop gezet, want aan Windows viel toch niks te beleven. Eigenlijk wil ik OS/2 nog eens bekijken :) heb nog een ouwe doos van staan!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Bl@ckbird
  • Niet online
Dos 5 met het WYSIWYG proggie Geoworks
op een 386SX :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 23 juli 2001 12:23 schreef beelzebubu het volgende:
/me schaamt zich

Eigenlijk heb ik altijd DOS/win9x gebruikt... :o Pas sinds een jaar of twee linux geinstalleerd en sinds een jaartje ofzo serieus met linux bezig en w9x eraf gegooid..
Mwoach... Ik werk pas 1 jaar serieus met GNU/Linux. Wrom zou dat erg zijn? Ik wist niet beter zeg maar. Ik ben eerder blij dat ik het nu ken/gebruik :)

Kben overigens wel redelijk ver gekomen in dat jaar :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 02:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Mwoach... Ik werk pas 1 jaar serieus met GNU/Linux. Wrom zou dat erg zijn? Ik wist niet beter zeg maar. Ik ben eerder blij dat ik het nu ken/gebruik :)

Kben overigens wel redelijk ver gekomen in dat jaar :)
Daar sluit ik me dan maar bij aan.... Maar toch jammer dat ik het niet eerder leerde kennen.... Da's toch weer een paar jaar van mijn leven verspild aan windows n plaats van dagelijks het genoegen van een linux bakkie te mogen aanschouwen ;)
Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd :)

/me kan ook best veel na dat jaartje... :9~

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Concurrent DOS 386

Dat was multiuser/multitasking en 10 keer beter dan MS-DOS. Het kon zowel MS-DOS als CP/M-86 programma's draaien. Het bevatte al de nodige menugestuurde programma's (zoals een File Manager) voordat men daar bij MS-DOS nog van gehoord had (DOS was toen bij release 3.2). Ook ondersteunde het HDD tot 512 MB, wat behoorlijk veel was in 1988.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Papillon
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat ik voor Linux op de server draaide is Novell Snertware..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1