Goedendag allemaal 
Ik zou graag jullie advies willen hebben omtrent het aankopen van een auto. Het gaat om een tweetal auto's waarvan ik niet weet wat de slimmere/betere keus is.
Civic numero één:
Het gaat hier om een geïmporteerde auto. Is sinds 2014 ingevoerd en de huidige eigenaar heeft hem nu 4 jaar. Op het moment staat er 108.500 kilometers op de teller. Auto heeft nog geen D-riem wissel gehad en de koppeling is ook nog niet vervangen. D-riem moet op 125k verwisseld worden.
Link: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
Marktplaats beschrijving:
Ik heb de auto al 4 jaar in bezit en geniet er nog steeds van, maar ben toch wel toe aan iets anders. vandaar dat ik de auto nu te koop aanbied.
ik heb de auto erg goed onderhouden, elk beurtje is op tijd en vaak zelfs vroegtijdig uitgevoerd. liever te vroeg als te laat.
og geen 500 km geleden rond om brembo schijven en ferodo blokken gemonteerd.
de auto rijd en schakelt goed.
over de tijd zijn er wel wat dingetjes verandert, zoals,
sport luchtfilter,
2,5 inch uitlaatlijn,
ieuw aangekochte schroefset van het merk, Yellow speed racing. de set is in hardheid en hoogte verstelbaar.
ook heb ik de standaard speakers vervangen voor een kicker setje welke goed helder geluid spelen.
alle verlichting zowel buiten als binnen is vervangen voor LED op de normale koplamp verlichting na, hier zit een xenon setje in welke door de standaard koplamp lens een geweldig helder beeld geeft.
door uw telefoon met de radio te verbinden kunt u hands free bellen en natuurlijk uw eigen muziek afspelen.
auto wordt regelmatig met de hand gewassen.
auto is behandelt door middel van polijsten en een coating. vuil, water, vogelpoep enzovoort hecht zich niet aan de lak en is zeer makkelijk te verwijderen.
in het kort gezegd, een goed onderhouden, sportieve blinkende auto!
Civic numero twee:
Dit keer geen import auto, maar wel eentje met een kilometerstand van 220xxx kilometers op de teller. 3000km is er een nieuwe (tweedehands) motor ingegaan met 86k op de teller omdat de oude . Huidige stand is dus rond de 89k. Dit betekent automatisch dat hij ook niet meer NAP is? (correct me if i'm wrong).
Versnellingsbak, koppeling, D-riem etc zijn vernieuwd. Motor en de rest van het spul is ingebouwd door de huidige eigenaar (is blijkbaar een monteur). Er zit dus geen garantie op de motor, bak, riem etc etc...
De Honda Civic komt uit bouwjaar 2004 en heeft op de teller 220.000km staan, daar zit een maar aan.. Ik kon een motor bemachtigen met 86000km aantoonbaar!!
Deze heb ik gekocht wegens het feit dat mijn oude motor met de distributie verbangen een probleem met de distributie spanner had. Ik heb daarom een nieuwe motor gekocht en meteen voorzien van..
-Nieuwe klepseals
-Nieuwe distributie riem incl spanners rollen en waterpomp!
-Complete grotebeurt
-Nieuwe koppeling
-De versnellingsbak is aantoonbaar gereviceerd!
-Rondom nieuwe remmerij
Ik heb sinds de motorwissel 3000km gereden en hij doet het geweldig!
De reden dat ik de auto verkoop is omdat ik opzoek ga naar een grotere auto!
Optisch is er ook een hoop gedaan. Hier een lijstje met de optie's die er op zitten a fabriek en zelf toe gepaste opties
-electrische spiegels met spiegel verwarming
-centrale vergrendeling met afstandsbediening
-airco
-sport stuur leder
-focal compro set rondom
-short shifter
-R poke knop
-type R stoelen
-type R matten set
-windowvisors claimair
-achter ramen geblindeerd
-ultra racing veer poot brug voor
-pu motorsteunen voor (tegen motor kanteling)
-rvs uitlaat spruitstuk 4-1
-rvs kat vervanger srs
-custom invidia high preformance einddemper
-type R schokbrekers rondom met apex verlagings veren 40mm
-type R velgen 17"
-beaks brug achter
-type R spoiler
-xenon 6000k voor een witte sportieve look
-duman us lights met afstands bediening
Bovenstaand kan heel rommelig overkomen, maar zonder advertentie linkjes kan ik het niet beter omschrijven.
Beide auto's hebben een volledig onderhoudshistorie.
Ik zou graag jullie advies willen hebben omtrent het aankopen van een auto. Het gaat om een tweetal auto's waarvan ik niet weet wat de slimmere/betere keus is.
Civic numero één:
Het gaat hier om een geïmporteerde auto. Is sinds 2014 ingevoerd en de huidige eigenaar heeft hem nu 4 jaar. Op het moment staat er 108.500 kilometers op de teller. Auto heeft nog geen D-riem wissel gehad en de koppeling is ook nog niet vervangen. D-riem moet op 125k verwisseld worden.
Ik heb de auto al 4 jaar in bezit en geniet er nog steeds van, maar ben toch wel toe aan iets anders. vandaar dat ik de auto nu te koop aanbied.
ik heb de auto erg goed onderhouden, elk beurtje is op tijd en vaak zelfs vroegtijdig uitgevoerd. liever te vroeg als te laat.
og geen 500 km geleden rond om brembo schijven en ferodo blokken gemonteerd.
de auto rijd en schakelt goed.
over de tijd zijn er wel wat dingetjes verandert, zoals,
sport luchtfilter,
2,5 inch uitlaatlijn,
ieuw aangekochte schroefset van het merk, Yellow speed racing. de set is in hardheid en hoogte verstelbaar.
ook heb ik de standaard speakers vervangen voor een kicker setje welke goed helder geluid spelen.
alle verlichting zowel buiten als binnen is vervangen voor LED op de normale koplamp verlichting na, hier zit een xenon setje in welke door de standaard koplamp lens een geweldig helder beeld geeft.
door uw telefoon met de radio te verbinden kunt u hands free bellen en natuurlijk uw eigen muziek afspelen.
auto wordt regelmatig met de hand gewassen.
auto is behandelt door middel van polijsten en een coating. vuil, water, vogelpoep enzovoort hecht zich niet aan de lak en is zeer makkelijk te verwijderen.
in het kort gezegd, een goed onderhouden, sportieve blinkende auto!
Civic numero twee:
Dit keer geen import auto, maar wel eentje met een kilometerstand van 220xxx kilometers op de teller. 3000km is er een nieuwe (tweedehands) motor ingegaan met 86k op de teller omdat de oude . Huidige stand is dus rond de 89k. Dit betekent automatisch dat hij ook niet meer NAP is? (correct me if i'm wrong).
Versnellingsbak, koppeling, D-riem etc zijn vernieuwd. Motor en de rest van het spul is ingebouwd door de huidige eigenaar (is blijkbaar een monteur). Er zit dus geen garantie op de motor, bak, riem etc etc...
De Honda Civic komt uit bouwjaar 2004 en heeft op de teller 220.000km staan, daar zit een maar aan.. Ik kon een motor bemachtigen met 86000km aantoonbaar!!
Deze heb ik gekocht wegens het feit dat mijn oude motor met de distributie verbangen een probleem met de distributie spanner had. Ik heb daarom een nieuwe motor gekocht en meteen voorzien van..
-Nieuwe klepseals
-Nieuwe distributie riem incl spanners rollen en waterpomp!
-Complete grotebeurt
-Nieuwe koppeling
-De versnellingsbak is aantoonbaar gereviceerd!
-Rondom nieuwe remmerij
Ik heb sinds de motorwissel 3000km gereden en hij doet het geweldig!
De reden dat ik de auto verkoop is omdat ik opzoek ga naar een grotere auto!
Optisch is er ook een hoop gedaan. Hier een lijstje met de optie's die er op zitten a fabriek en zelf toe gepaste opties
-electrische spiegels met spiegel verwarming
-centrale vergrendeling met afstandsbediening
-airco
-sport stuur leder
-focal compro set rondom
-short shifter
-R poke knop
-type R stoelen
-type R matten set
-windowvisors claimair
-achter ramen geblindeerd
-ultra racing veer poot brug voor
-pu motorsteunen voor (tegen motor kanteling)
-rvs uitlaat spruitstuk 4-1
-rvs kat vervanger srs
-custom invidia high preformance einddemper
-type R schokbrekers rondom met apex verlagings veren 40mm
-type R velgen 17"
-beaks brug achter
-type R spoiler
-xenon 6000k voor een witte sportieve look
-duman us lights met afstands bediening
Bovenstaand kan heel rommelig overkomen, maar zonder advertentie linkjes kan ik het niet beter omschrijven.
Beide auto's hebben een volledig onderhoudshistorie.
[ Voor 56% gewijzigd door Knamix op 29-11-2018 19:47 ]