Aankoop nieuwe Honda Civic (2004)

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 23:01
Goedendag allemaal :)

Ik zou graag jullie advies willen hebben omtrent het aankopen van een auto. Het gaat om een tweetal auto's waarvan ik niet weet wat de slimmere/betere keus is.

Civic numero één:

Het gaat hier om een geïmporteerde auto. Is sinds 2014 ingevoerd en de huidige eigenaar heeft hem nu 4 jaar. Op het moment staat er 108.500 kilometers op de teller. Auto heeft nog geen D-riem wissel gehad en de koppeling is ook nog niet vervangen. D-riem moet op 125k verwisseld worden.

Link: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Marktplaats beschrijving:

Ik heb de auto al 4 jaar in bezit en geniet er nog steeds van, maar ben toch wel toe aan iets anders. vandaar dat ik de auto nu te koop aanbied.
ik heb de auto erg goed onderhouden, elk beurtje is op tijd en vaak zelfs vroegtijdig uitgevoerd. liever te vroeg als te laat.
og geen 500 km geleden rond om brembo schijven en ferodo blokken gemonteerd.
de auto rijd en schakelt goed.

over de tijd zijn er wel wat dingetjes verandert, zoals,
sport luchtfilter,
2,5 inch uitlaatlijn,
ieuw aangekochte schroefset van het merk, Yellow speed racing. de set is in hardheid en hoogte verstelbaar.

ook heb ik de standaard speakers vervangen voor een kicker setje welke goed helder geluid spelen.

alle verlichting zowel buiten als binnen is vervangen voor LED op de normale koplamp verlichting na, hier zit een xenon setje in welke door de standaard koplamp lens een geweldig helder beeld geeft.

door uw telefoon met de radio te verbinden kunt u hands free bellen en natuurlijk uw eigen muziek afspelen.

auto wordt regelmatig met de hand gewassen.
auto is behandelt door middel van polijsten en een coating. vuil, water, vogelpoep enzovoort hecht zich niet aan de lak en is zeer makkelijk te verwijderen.

in het kort gezegd, een goed onderhouden, sportieve blinkende auto!

Civic numero twee:

Dit keer geen import auto, maar wel eentje met een kilometerstand van 220xxx kilometers op de teller. 3000km is er een nieuwe (tweedehands) motor ingegaan met 86k op de teller omdat de oude . Huidige stand is dus rond de 89k. Dit betekent automatisch dat hij ook niet meer NAP is? (correct me if i'm wrong).

Versnellingsbak, koppeling, D-riem etc zijn vernieuwd. Motor en de rest van het spul is ingebouwd door de huidige eigenaar (is blijkbaar een monteur). Er zit dus geen garantie op de motor, bak, riem etc etc...

Link: https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Marktplaats beschrijving:

De Honda Civic komt uit bouwjaar 2004 en heeft op de teller 220.000km staan, daar zit een maar aan.. Ik kon een motor bemachtigen met 86000km aantoonbaar!!
Deze heb ik gekocht wegens het feit dat mijn oude motor met de distributie verbangen een probleem met de distributie spanner had. Ik heb daarom een nieuwe motor gekocht en meteen voorzien van..
-Nieuwe klepseals
-Nieuwe distributie riem incl spanners rollen en waterpomp!
-Complete grotebeurt
-Nieuwe koppeling
-De versnellingsbak is aantoonbaar gereviceerd!
-Rondom nieuwe remmerij
Ik heb sinds de motorwissel 3000km gereden en hij doet het geweldig!
De reden dat ik de auto verkoop is omdat ik opzoek ga naar een grotere auto!
Optisch is er ook een hoop gedaan. Hier een lijstje met de optie's die er op zitten a fabriek en zelf toe gepaste opties
-electrische spiegels met spiegel verwarming
-centrale vergrendeling met afstandsbediening
-airco
-sport stuur leder
-focal compro set rondom
-short shifter
-R poke knop
-type R stoelen
-type R matten set
-windowvisors claimair
-achter ramen geblindeerd
-ultra racing veer poot brug voor
-pu motorsteunen voor (tegen motor kanteling)
-rvs uitlaat spruitstuk 4-1
-rvs kat vervanger srs
-custom invidia high preformance einddemper
-type R schokbrekers rondom met apex verlagings veren 40mm
-type R velgen 17"
-beaks brug achter
-type R spoiler
-xenon 6000k voor een witte sportieve look
-duman us lights met afstands bediening

Bovenstaand kan heel rommelig overkomen, maar zonder advertentie linkjes kan ik het niet beter omschrijven.

Beide auto's hebben een volledig onderhoudshistorie.

[ Voor 56% gewijzigd door Knamix op 29-11-2018 19:47 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Civic #2 is dus verdacht; eigenaar kan dus liegen. NAP kan je laten corrigeren bij RDW direct na inbouw / ombouw.

#1 klinkt logischer qua aankoop maar ik zou de komende reparaties wel vast kostentechnisch inzichtelijk krijgen. Waarom moet de koppeling worden vervangen; dat is nieuw voor me!?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Nieuw zijn ze i.i.g. niet. De topictitel zette mij op het verkeerde been. Ik zou er verre van blijven van deze oude bakken. Als ze tenminste uit 2004 zijn wat de titel suggereert..

• Knamix
MAX3400 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:56:
Civic #2 is dus verdacht; eigenaar kan dus liegen. NAP kan je laten corrigeren bij RDW direct na inbouw / ombouw.

#1 klinkt logischer qua aankoop maar ik zou de komende reparaties wel vast kostentechnisch inzichtelijk krijgen. Waarom moet de koppeling worden vervangen; dat is nieuw voor me!?
Inderdaad! Daar dacht ik dus ook aan en daarom twijfel ik ook nog.

Koppeling hoeft niet vervangen te worden, maar mij is geleerd dat ze maar zoveel kilometers mee gaan (tenzij je er rustig mee rijdt natuurlijk). Bij de tweede Civic is dit dus al aangepakt

• Knamix
Bart2005 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:56:
Nieuw zijn ze i.i.g. niet. De topictitel zette mij op het verkeerde been. Ik zou er verre van blijven van deze oude bakken. Als ze tenminste uit 2004 zijn wat de titel suggereert..
Had er eentje uit 2005 en die was erg betrouwbaar. Als je dat nou over een Fiat zou zeggen oké...

Helaas kwam ik hier te laat achter en kan ik de titel niet veranderen :(

• MAX3400

MAX3400

Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:59:
[...]

...maar mij is geleerd dat ze maar zoveel kilometers mee gaan (tenzij je er rustig mee rijdt natuurlijk). Bij de tweede Civic is dit dus al aangepakt
:X Heb gecombineerd bijna 150K gereden in mijn opgevoerde Evo's; koppeling hield het gewoon. Inclusief de verplichte "aso sprintjes". En ja, dat was per wagen 350+ pk met een handbak dus... })

• Knamix
MAX3400 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:01:
[...]

:X Heb gecombineerd bijna 150K gereden in mijn opgevoerde Evo's; koppeling hield het gewoon. Inclusief de verplichte "aso sprintjes". En ja, dat was per wagen 350+ pk met een handbak dus... })
Dan heb ik niks gezegd 8)7 :X

P.S. Kan ik marktplaats linkjes posten? Denk dat het dan wat duidelijker is :)

• MAX3400

MAX3400

Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:02:
[...]

Geloof niet het verboden is; maar je topicstart lijkt me toch al vrij compleet met alle extra info die je gaf? ;)

• Knamix
MAX3400 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:04:
[...]

Geloof niet het verboden is; maar je topicstart lijkt me toch al vrij compleet met alle extra info die je gaf? ;)
Ja dat is waar :). Alleen cosmetisch zijn ze aangepakt en zien ze er anders uit, maar dat staat los van de technische staat.

• Bart2005
Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:02:
[...]

Dan heb ik niks gezegd 8)7 :X

Al die ellenlange lulverhalen van die gasten.. zijn gewoon oeroude bakken. Zij verkopen hun ellende aan jou door. Ik zou het niet doen. Waarom wil je nou een Honda (inclusief "motorwssels" en alles wat ze niet zeggen) van 15 jaar oud? Ze zijn dan min of meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart2005 op 29-11-2018 19:07 ]

• Knamix
Bart2005 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:06:
[...]

Al die ellenlange lulverhalen van die gasten.. zijn gewoon oeroude bakken. Zij verkopen hun ellende aan jou door. Ik zou het niet doen. Waarom wil je nou een Honda van 15 jaar oud? Ze zijn dan min of meer op.
Mwah op wil ik niet zeggen... Rij nu ook met een Civic uit 98" en die doet het nog prima. Het is dat roest nu een dingetje wordt en mijn arm lam wordt als ik mijn raam open wil doen :+

• Bart2005
Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:07:
[...]

Mwah op wil ik niet zeggen... Rij nu ook met een Civic uit 98" en die doet het nog prima. Het is dat roest nu een dingetje wordt en mijn arm lam wordt als ik mijn raam open wil doen :+
Het is in ieder geval zeker dat jij de grote kosten voor je kiezen krijgt. Waarom neem je geen jong gebruikte Aygo ofzo? Heeft geen allure maar is veel goedkoper en brengt je zeker van A naar B. Die auto's die jij wilt kopen zijn end of life.

• MAX3400

MAX3400

Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:05:
[...]

Ja dat is waar :). Alleen cosmetisch zijn ze aangepakt en zien ze er anders uit, maar dat staat los van de technische staat.
Dat is ook meteen een mogelijke zorg; zover aangepast dat APK & veiligheid mogelijk betwist kunnen worden. Roetmeting met een volledig RVS/Sport uitlaat, kan wel eens voor afkeur zorgen. Onderstel is ferm & verlaagd; neem aan dat je weet dat hierdoor banden "anders" onder de auto kunnen staan en dus meer slijten en/of uitsteken tov de carrosserie. En ook de verlichting kan (!!) afkeur zijn.

Ongetwijfeld weet ik minder van Honda's dan jij maar puur mijn observatie over de ellenlange opsomlijst.

/edit: wat kosten die wagens??

• Knamix
MAX3400 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:09:
[...]

Dat is ook meteen een mogelijke zorg; zover aangepast dat APK & veiligheid mogelijk betwist kunnen worden. Roetmeting met een volledig RVS/Sport uitlaat, kan wel eens voor afkeur zorgen. Onderstel is ferm & verlaagd; neem aan dat je weet dat hierdoor banden "anders" onder de auto kunnen staan en dus meer slijten en/of uitsteken tov de carrosserie. En ook de verlichting kan (!!) afkeur zijn.

Ongetwijfeld weet ik minder van Honda's dan jij maar puur mijn observatie over de ellenlange opsomlijst.

/edit: wat kosten die wagens??
Mijn kennis houdt ook ergens op :)

Prijzen van de auto's zijn 4.950 euro (Civic één) en 4,750 (Civic twee)

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Wat een hoop geld. Is dat zo gebruikelijk voor die auto's met zo'n historie en particuliere verkoop?

Owner of http://scorpei.com/

• Knamix
Scorpei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:19:
Wat een hoop geld. Is dat zo gebruikelijk voor die auto's met zo'n historie en particuliere verkoop?
Ze gaan inderdaad voor zo'n bedrag weg. Er zijn er ook een paar voor rond de 4k, maar die hebben een hogere kilometerstand (150k+/-)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Scorpei schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:19:
Kan nog gekker hoor, op MP een BMW 130i uit 2005 met 150k op de teller voor slechts €15k

@Knamix Volgens mij mag je gewoon een link plaatsen hoor, het is geen spam, virus of referral link.

Wear Sunscreen!

• Knamix
Humma Kavula schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:29:
[...]

Kan nog gekker hoor, op MP een BMW 130i uit 2005 met 150k op de teller voor slechts €15k

@Knamix Volgens mij mag je gewoon een link plaatsen hoor, het is geen spam, virus of referral link.
Linkjes staan erbij :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor dat geld zou ik zelf echt wel wat anders nemen dan een Civic die is getjoened door een of ander petje :X

Civicjes zijn zeker leuke autootjes, ik heb een halfjaartje rondgestuiterd in een Aerodeck, maar ze trekken ook een bepaald soort volk aan, en van dat soort volk zou ik geen auto van 5 ruggen kopen, de kans dat je met andermans problemen wordt opgescheept is mij echt te groot.

Ook vind ik ze allebei ook wel erg weinig kilometers hebben voor 14 jaar oude auto's, de eerste heeft nog geen 10.000 per jaar gelopen, dan is mijn vraag al snel: Wat is er wél mee gereden? Natuurlijk, hij kan van iemand zijn geweest die iedere dag naar zijn werk fietste en eens in de twee weken eventjes 400km in een weekend reed, hij kan ook van iemand zijn geweest die 'm als een veredelde boodschappenauto gebruikte waardoor dat blok constant kleine stukjes heeft gelopen.

People as things, that’s where it starts.

• Knamix
RobinHood schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:34:
Voor dat geld zou ik zelf echt wel wat anders nemen dan een Civic die is getjoened door een of ander petje :X

Civicjes zijn zeker leuke autootjes, ik heb een halfjaartje rondgestuiterd in een Aerodeck, maar ze trekken ook een bepaald soort volk aan, en van dat soort volk zou ik geen auto van 5 ruggen kopen, de kans dat je met andermans problemen wordt opgescheept is mij echt te groot.

Ook vind ik ze allebei ook wel erg weinig kilometers hebben voor 14 jaar oude auto's, de eerste heeft nog geen 10.000 per jaar gelopen, dan is mijn vraag al snel: Wat is er wél mee gereden? Natuurlijk, hij kan van iemand zijn geweest die iedere dag naar zijn werk fietste en eens in de twee weken eventjes 400km in een weekend reed, hij kan ook van iemand zijn geweest die 'm als een veredelde boodschappenauto gebruikte waardoor dat blok constant kleine stukjes heeft gelopen.
Daar heb je zeker gelijk in en ik heb daar ook een "bepaald" beeld bij. Zeker bij de eerste Civic (verlaagd, pijp van 2.5 inch etc), maar het heeft (voor mij) een bepaalde charme. Zeker als het "goed" getuned is. Iedereen heeft zijn mening natuurlijk, maar dit doet me denken aan een betaalbare Type R :+

Het belangrijkste vind ik nog dat de motor nog tot zo ver standaard is (op een intake na)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 29-11-2018 19:39 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 17:31
Civic 1: blabla goed onderhouden, en vervolgens worden alleen de mods genoemd. Mods is geen onderhoud. Rekeningen beschikbaar van het onderhoud? Lijkt mij een redelijk versjonniede wagen eigenlijk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

Die Civic's zijn wel geinig om te zien, maar ik zou gewoon een zo origineel mogelijke zoeken zonder een lulverhaal van een 20 jarig petjes figuur. Helemaal als zo'n ding al een blokwissel heeft gehad. Waarom heeft een Civic een blokwissel nodig überhaupt? Afgezien van high spec Civic's zoals een type-r of iets custom gebouwd met serieus vermogen.
Knamix schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:25:
[...]

Ze gaan inderdaad voor zo'n bedrag weg. Er zijn er ook een paar voor rond de 4k, maar die hebben een hogere kilometerstand (150k+/-)
Sorry, maar eentje kost bijna 5k en heeft 220k gelopen, ja, er zit een ander blok in. Maar de rest is nog wel 220k oud. Dan is 5k behoorlijk veel geld :o

[ Voor 37% gewijzigd door -tom-562 op 29-11-2018 22:37 ]

Vaak bu'j te bang!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:48
Als het je hobby is kan je mogelijk voor minder geld beter een nette kopen en die zelf langzaam aan passen?

Onlangs zelf bijna een volvo s40 2008 1.8 momentum voor 6k gekocht (mn vrouw vond m uiteindelijk te groot). Zag er ook mooi uit perfecte staat en stuurt zeer strak. Just to give an alternative...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Ik zou geen van beide kopen, tenminste niet zo snel. Dit soort auto's moet je in het clubcircuit kopen waar mensen een goede naam te verliezen hebben.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

Yucon schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:56:
Ik zou geen van beide kopen, tenminste niet zo snel. Dit soort auto's moet je in het clubcircuit kopen waar mensen een goede naam te verliezen hebben.
Ja idd, of gewoon een originele niet 'getunede', ik bedoel, het is maar een normale 1.6 en geen type-r :p zo uniek is het nou allemaal ook weer niet :p
Gewoon bij een garage:
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/...4/Android?s=19-19-4-4-1-9

Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/.../Android?s=19-19-4-4-1-17

Dan ga je toch niet 1 of ander versleuteld ding bij een particulier kopen :p

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 29-11-2018 23:41 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1