Marantz SR7007 en KPN tv upscalen?

Pagina: 1
Acties:

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik heb een vraagje over upscalen.
Ik heb KPN Glasvezel wat 1080i tv beeld geeft. Heeft het zin om de receiver dit te laten upscalen naar 1080p om zo een nog mooier plaatje weer te geven? Bij de instellingen kan ik bij HDMI het upscalen vast op 1080p zetten. Nu heb ik het upscalen voor HDMI uit staan.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik zou het gewoon proberen. Kwaad kan het niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je een TV hebt die 1080p is, dan wordt het al opgeschaald naar 1080p door je TV. Als je Marantz het beter kan, dan kan dat in theorie beter beeld geven.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom je hier een topic opent en het niet gewoon probeert. Dat lijkt me minder werk :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
Ik kan snel typen hoor....:-)

Ik zie dat de tv nu die 1080i van de settopbox niet upscaled naar 1080p. Vandaar dat ik die 1080p geforceerd wil aanbieden door de receiver naar de tv.
Maar inderdaad, ik ga het gewoon proberen. Vraag me ook af of je het verschil wel zult zien. Gaan we meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

1080i wordt niet upscaled maar deinterlaced. Doorgaans kan de videoprocessor in de tv die bij het type paneel en zijn eigenschappen past dit beter doen dan een receiver. Maar dit is allemaal erg marginaal.

Je krijgt alleen iets meer delay. Een tv processed sowieso en als je de receiver het ook nog eens laat doen dan kost het extra tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_/-\o_ :+

@sonsan Wat je zou kunnen doen is even kijken of je verschil ziet in je beeld (qua kwaliteit en wat er in je scherm komt te staan qua 1080i/1080p) wanneer je het door de tv laat doen (receiver ertussenuit) of juist wel door je receiver.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorgen op 02-12-2018 18:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Inmiddels al e.e.a. uitgeprobeerd. Ik meende dat de tv de 1080i van de settopbox ongemoeid door liet gaan maar dat is toch niet zo. De tv maakt van de 1080i toch 1080p. Ik zie geen verschil als ik dit de receiver dit laat doen. Daarom de instelling in de receiver maar uitgeschakeld en de tv het werk laten doen.
Pagina: 1