Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik ben me op moederborden aan het oriënteren en vraag me af hoe ik het best kan bepalen welke PCI-E doorvoersnelheden ik nodig heb en ga hebben. Veel borden hebben een 16x sleuf en een of meerdere met een lagere snelheid. Is dat voldoende voor de komende 5 jaar of is dat overkill en kan je makkelijk met minder uit? Voorlopig zal ik er alleen een 1070 in prikken. Op termijn een M.2 kaart/drive.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:46
Ik zou me er geen zorgen om maken. Videokaart is altijd op x16, tenzij je met meerdere videokaarten aan de slag gaat. Voor een M.2 SSD is x4 de standaard, maar hiervoor kan je beter een moederbord kopen met een of twee M.2 slots ipv nadien extra geld te moeten investeren in een M.2 PCI-e kaart.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je ooit naar meerdere grafische kaarten gaat kijken is een 2de pci-e x16 slot interessant. Echter is de snelheid van pci-e 3.0 x8 zelfs dan meestal voldoende.

https://www.techpowerup.c...CI-Express_Scaling/7.html

Blijkbaar is de RTX2080Ti de eerste kaart die een x8 slot vol trekt en een paar procenten sneller is op x16.

En daarbij komt nog dat de gangbare platformen maar een enkel x16 slot kunnen aansturen en zelfs bij meerdere (fysieke) x16 sloten terugvallen op x8 zodra je deze ook effectief gaat gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 29-11-2018 18:21 ]

Verwijderd

8 lanes PCIe3.0 is enkel nipt onvoldoende voor de 2080 Ti en typisch ga je per generatie 1 tier omhoog bij grafische kaarten, de rest kan je zelf uitzoeken.
Overigens is de kans aanwezig dat je bij de nieuwe AM4-moederborden (Ryzen3) PCIe 4.0 gaat krijgen aangezien zowel Epyc2 als Navi PCIe 4.0 ondersteunt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 20:27 ]