Onder Excel heb ik een
een aantal kolommen met producten en hierbinnen subnamen, als een na laatst hoeveel en als laatst cumulatief.
Voorbeeld:
Hier gaat hier om het cumulatief te berekenen, hiervoor gebruik ik:
=SOMMEN.ALS($E$2:E2;$A$2:A2;A2;$B$2:B2;B2;$C$2:C2;C2;$D$2:D2;D2)
Uitgelegd: Kijk naar de waarde in kolom E en tel deze op als de A, B, C en D gelijk zijn, kijkend in de hele kolom.
De formule werkt in ieder geval, maar het probleem is dat ik deze formule van F2 tot F36000 moet krijgen.
De simpele methode als onderaan in het hokje staan en op het zwarte knopje klikken of de cel F2 kopiëren en doortrekken tot F36000 trekken en dan plakken zou moeten werken, maar gezien de complexiteit van de formule loop Excel dan volledig vast (de CPU wordt op 100% gezet en na 45 minuten heb ik nog steeds geen response.)
Is er een andere / makkelijkere manier om die formule in de velden te krijgen?
een aantal kolommen met producten en hierbinnen subnamen, als een na laatst hoeveel en als laatst cumulatief.
Voorbeeld:
A | B | C | D | E | F |
Product | Type | merk | kleur | aantal | aantal cumulatief |
Fiets | Mountainbike | Cube | Zwart | 15 | 15 |
Fiets | Mountainbike | Cube | Zwart | 8 | 23 |
Fiets | Herenfiets | Batavus | Zwart | 12 | 12 |
Hier gaat hier om het cumulatief te berekenen, hiervoor gebruik ik:
=SOMMEN.ALS($E$2:E2;$A$2:A2;A2;$B$2:B2;B2;$C$2:C2;C2;$D$2:D2;D2)
Uitgelegd: Kijk naar de waarde in kolom E en tel deze op als de A, B, C en D gelijk zijn, kijkend in de hele kolom.
De formule werkt in ieder geval, maar het probleem is dat ik deze formule van F2 tot F36000 moet krijgen.
De simpele methode als onderaan in het hokje staan en op het zwarte knopje klikken of de cel F2 kopiëren en doortrekken tot F36000 trekken en dan plakken zou moeten werken, maar gezien de complexiteit van de formule loop Excel dan volledig vast (de CPU wordt op 100% gezet en na 45 minuten heb ik nog steeds geen response.)
Is er een andere / makkelijkere manier om die formule in de velden te krijgen?