Toon posts:

Discrete apparatuur dat geluid opneemt en direct afspeelt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Iets kleins en goedkoop dat geluid (conversaties) opneemt en direct afspeelt

Wat is je budget?
minder dan 40€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vader kan talen waaraan hij niet gewend erg slecht verstaan. Echter hebben wij nu ondekt dat als hij dezelefde conversaties over oortjes hoort hij deze veel beter verstaat. Bv. youtube debat met speakers verstaat hij amper maar als hij dezelefde video met oortjes beluistert is er geen probleem. Nu dacht ik dat er mischien iets op de markt is dat discreet geluid kan opnemen en direct laat afspelen via oortjes. Met bluetooth oortjes zou dat dan niet eens zoveel opvallen. De opgenomen geluiden hoeven niet opgeslagen te worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een ios app gevonden dat dit doet denk ik. AVAudioSessionCategoryPlayAndRecord. Ik zoek nog naar iets voor android. Ik zoek toch iets kleiners dan een smartphone

Welke vragen heb je hier nog over?
Weet er iemand toevallig waaraan het kan liggen dat conversaties met oortjes (normaal volume) vele malen beter begrijpbaar zijn voor hem dat dezelefde conversatie met max volume uit de speakers

Alle reacties

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Gehoorversterker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 07:18

nexhil

BAM!

Misschien een gehoorapparaat?

Verwijderd

Topicstarter
Een hoger volume maakt niets uit mijn vader is helemaal niet slechthorend.
Deze zijn erg duur en hoeven niet.

Toch bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 16:51

ralpje

Deugpopje

De oplossing die jij omschrijft is echter exact wat hoortoestellen doen.
Heeft je vader al eens een gehoortest gedaan? Afhankelijk van verzekeringstype en leverancier kan een hoortoestel (bij door gehoortest aangetoonde noodzaak) zelfs gratis zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:13
Klinkt toch meer als beginnende slechthorendheid.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:11:
Een modern gehoorapparaat doet veel meer dan alleen het volume verhogen. Afhankelijk van het type kun je er ongelofelijk veel aan (laten) instellen. Een gemiddelde equalizer is er niks bij.

Hoe dan ook lijkt het me nuttig om te achterhalen waarom je vader dit verschil precies ervaart en daarna pas tot de conclusie te komen of dat wel of niet opgelost kan worden.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 07:18

nexhil

BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:11:
[...]

[...]

Deze zijn erg duur en hoeven niet.

Toch bedankt.
Het was niet lullig of grappig bedoeld.
Maar als kosten een probleem zijn:
https://nl.aliexpress.com...SearchText=hearing+device

wat jij denk ik zoekt uit de selectie:
https://nl.aliexpress.com...aa-4d46-96f7-0469305c4af2

Maargoed kwaliteit zal ook wle meespelen.

[ Voor 36% gewijzigd door nexhil op 29-11-2018 14:23 ]

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Oorzaak kan zijn doordat het afgeleid raakt door geluid uit omgeving en dit niet heeft bij oordopjes?

PSN: plexforce (ps4)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 14:32
WeHoDo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:25:
Oorzaak kan zijn doordat het afgeleid raakt door geluid uit omgeving en dit niet heeft bij oordopjes?
Dat, of lawaaidoofheid: https://www.schoonenberg.nl/blog/wat-is-lawaaidoofheid
Enkele symptomen die een aanwijzing kunnen zijn dat u last heeft van lawaaidoofheid zijn het onvermogen om hoge tonen te horen, het moeite hebben met het volgen van gesprekken in lawaaierige ruimtes en het slechts horen van gemompel wanneer u iemand op afstand probeert te verstaan.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ozzie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:14:
Klinkt toch meer als beginnende slechthorendheid.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:14:
[...]

Een modern gehoorapparaat doet veel meer dan alleen het volume verhogen. Afhankelijk van het type kun je er ongelofelijk veel aan (laten) instellen. Een gemiddelde equalizer is er niks bij.

Hoe dan ook lijkt het me nuttig om te achterhalen waarom je vader dit verschil precies ervaart en daarna pas tot de conclusie te komen of dat wel of niet opgelost kan worden.
ralpje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:13:
[...]

De oplossing die jij omschrijft is echter exact wat hoortoestellen doen.
Heeft je vader al eens een gehoortest gedaan? Afhankelijk van verzekeringstype en leverancier kan een hoortoestel (bij door gehoortest aangetoonde noodzaak) zelfs gratis zijn.
Bedankt voor de vele reacties aangezien het hard lijkt op lawaaidoofheid gaan wij toch een gehoortest doen.
nexhil schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:21:
[...]

Het was niet lullig of grappig bedoeld.
Maar als kosten een probleem zijn:
https://nl.aliexpress.com...SearchText=hearing+device

wat jij denk ik zoekt uit de selectie:
https://nl.aliexpress.com...aa-4d46-96f7-0469305c4af2

Maargoed kwaliteit zal ook wle meespelen.
Deze zijn inderdaad niet zo duur als ik had gedacht (€700+) Ga ik wel proberen. Bedankt.
WeHoDo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:25:
Klinkt echt naar lawaaidoofheid en is goed mogelijk (werk met veel lawaai). Hij zal een gehoortest proberen en dat apparaatje dat @nexhil voorgesteld heeft.

Verwijderd

Verstandig.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Naast een gehoortest en wat daar mogelijk uit voortvloeit, vraag ik me af sowieso af waarom je op zoek bent naar een apparaat dat geluid-opneemt-en-weer-afspeelt. Waarom niet gewoon een doodnormale hoofdtelefoon of oordopjes al dan niet bedraad en/of draadloos. Als het vooral gaat om het geluid dat zonder gedoe zijn oren bereikt, lijkt me dat opnemen en afspelen niet perse noodzakelijk zijn, enkel gewoon audiodoorgifte. Ergo, een hoofdtelefoon/oordopjes dus. Mocht het lawaaidoofheid zijn, zouden jullie ook een hoofdtelefoon met noice cancelling kunnen overwegen. Ik heb kortgeleden de Sony WH-1000XM3 opgehad. Niets wetende van noice cancelling dacht ik dat de muziek in de winkel was uitgevalen, maar toen ik hem weer afdeed, was alle herrie er weer. Bij zo'n hoofdtelefoon kan je de noice cancelling ook uitzetten, zodat je wel met elkaar kunt blijven communiceren als je dat liever wil.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 14:32
Jorgen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:30:
Naast een gehoortest en wat daar mogelijk uit voortvloeit, vraag ik me af sowieso af waarom je op zoek bent naar een apparaat dat geluid-opneemt-en-weer-afspeelt. Waarom niet gewoon een doodnormale hoofdtelefoon of oordopjes al dan niet bedraad en/of draadloos. Als het vooral gaat om het geluid dat zonder gedoe zijn oren bereikt, lijkt me dat opnemen en afspelen niet perse noodzakelijk zijn, enkel gewoon audiodoorgifte. Ergo, een hoofdtelefoon/oordopjes dus. Mocht het lawaaidoofheid zijn, zouden jullie ook een hoofdtelefoon met noice cancelling kunnen overwegen. Ik heb kortgeleden de Sony WH-1000XM3 opgehad. Niets wetende van noice cancelling dacht ik dat de muziek in de winkel was uitgevalen, maar toen ik hem weer afdeed, was alle herrie er weer. Bij zo'n hoofdtelefoon kan je de noice cancelling ook uitzetten, zodat je wel met elkaar kunt blijven communiceren als je dat liever wil.
Waarschijnlijk omdat het er niet zozeer over gaat dat hij een youtube filmpje niet kan zien, maar ook dat hij last heeft met volgen van gesprekken waar je de input niet via een koptelefoon/oordopjes kan krijgen (groepsgesprekken bv)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Lidl heeft in haar webshop ook zo'n apparaatje of hoorhulp. Maar als het gehoor slechter wordt zou ik toch een bezoek aan de huisarts voorstellen die kan dan doorverwijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 29-11-2018 16:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:13
Let erop dat een gehoorapparaat in ieder geval voor 75% uit de basisverzekering word gedekt. Als je vader dus zijn eigen risico voor dit jaar al heeft gebruikt kan het dus zeer interessant zijn om nu nog op zoek te gaan naar een gehoorapparaat. Als uit een gehoortest blijkt dat hij er ook echt een nodig heeft.
Meer info op https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/gehoorapparaat

Daar zou ik persoonlijk meer vertrouwen in hebben dan een apparaat van aliexpres. Bovendien zijn er tegenwoordig gehoorapparaten te krijgen die bijna niet opvallen. Mijn schoonvader heeft er nu sinds een jaar een en het verschil als je een gesprek met hem voert is gigantisch. Waar we voorheen constant alles moesten herhalen en extra hard zeggen kan die nu gewoon weer normaal meepraten.
Hij dacht zelf in eerste instantie ook dat hij geen gehoorapparaat nodig had, maar nu die er een heeft geeft die wel toe dat zijn gehoor toch echt een stuk slechter was geworden dan hij zelf in de gaten had. Je merkt het pas echt als je weer goed hoort.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Pagina: 1