Vraag

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 15:37
Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat iemand mij hier kan ondersteunen zodat ik weer verder kan met mijn onderzoek naar het ultieme lichtplan in mijn nieuwe woning ;-)

Ik heb nu 2 grote vloerlampen. De eerste is een soort pilaar en heeft denk ik 14 led lampen en de 2de is een staande vloerlamp met 9 ouderwets peertjes. Nu heb ik voor de 2de 9 nieuwe led lampen gekocht om de oude lampen te vervangen. Dus beide zijn nu 100% led geworden.

Nu hebben beide lampen een vloer dimmer (bij één moet de dimmer vervangen worden omdat die niet voor led te gebruiken is).

Nu dacht ik dat het misschien handig zou zijn om bij beide lampen de dimmers te vervangen/verwijderen en nieuwe dimmers dan te gebruiken welke door Google Home aan te sturen zijn en hier loop ik nu vast met wat ik wel moet doen en wat absoluut niet moet kiezen!

Als ik zoek op vloerdimmers + Led krijg ik niets wat op een vloerdimmer lijkt zoals ik nu heb maar alleen muurdimmers of inbouw ontvangers dus dacht ik misschien is een slimme stekker dan de oplossing echter ook hier krijg ik geen opties te zien wat als dimmer kan optreden. Nu las ik in meerdere topics hier dat je dan eerst een HUB nodig hebt om het aan te sturen maar als ik dan weer bij leveranciers van deze stekkers kijk lijkt het er weer op dat dit helemaal niet nodig is. 8)7 :?

Stel dat ik zoiets als deze WCD koop en ik verwijder mijn dimmers van de lampen, kan ik dan mijn lampen dimmen/Aanzetten/Uitzetten met voice commando's of moet ik alsnog een HUB aanschaffen hiervoor?

Wie kan mij adviseren hierin of verwijzen naar een goed artikel waarin duidelijk wordt hoe je dit doet?