Vraag

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo Tweakers,

Kunnen en willen jullie mij helpen met het installeren van een kale Android versie op een tablet?

Het betreft een Huawei MediaPad, M2-801W. Hier staat EMUI 3.1 op, in een gekke goudkleurige launcher. Er staat geen Play Store op, maar een App Center. De tablet bevat allerlei Chinese apps en lijkt me niet voor Europa bedoeld te zijn. De taal en diverse instellingen laten ook nog veel Chinese tekens zien. Ik kan ook bijna niks zonder een Huawei ID (i.p.v. een Google account bijvoorbeeld).

Ik vermoed dat de tablet van een project is dat we voor Huawei een paar jaar geleden hebben gedraaid.

Bij voorbaat dank voor asisstentie!

PS: als ik mij moet melden in een bestaand topic, doe ik dat graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
*Kick*

Hopelijk is dit toegestaan.

Kan iemand mij helpen? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 12:46
Ga eens kijken op xda. Misschien hebben ze daar andere roms voor deze tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FunFair schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:33:
Ga eens kijken op xda. Misschien hebben ze daar andere roms voor deze tablet.
https://forum.xda-developers.com/mediapad-m2/development

En daar staan ook links (al dan niet werkend) naar de Huawei-site voor officiele(re) updates.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Tenzij je unlocked & een compatible ROM vind, is het niet mogelijk om zomaar even een andere android versie te installeren. Je bent voor een signed ROM volledig op je leverancier aangewezen, Huawei in dit geval. Soms gebeurt het dat door de populairiteit de community manieren vind om het ding te rooten, of de google tooling (en dan zou je mogelijk de launcher kunnen aanpassen) te installeren, maar daar is geen garantie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
MAX3400 schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:36:
[...]

https://forum.xda-developers.com/mediapad-m2/development

En daar staan ook links (al dan niet werkend) naar de Huawei-site voor officiele(re) updates.
Thnx! Begrijp ik je goed dat ondanks dat deze tablet niet updatet via de Instellingen, Huawei (mogelijk) updates aanbiedt?

Kan je me vanaf hier helpen met 't vinden van de juiste gegevens, of vraag ik het beter daar?
Umbrah schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:37:
Tenzij je unlocked & een compatible ROM vind, is het niet mogelijk om zomaar even een andere android versie te installeren. Je bent voor een signed ROM volledig op je leverancier aangewezen, Huawei in dit geval. Soms gebeurt het dat door de populairiteit de community manieren vind om het ding te rooten, of de google tooling (en dan zou je mogelijk de launcher kunnen aanpassen) te installeren, maar daar is geen garantie voor.
Dank voor je reactie. Het liefste zou ik de meest recente mogelijke versie van Android installeren op deze tablet. Dat het even prutsen is, maakt me dan niet uit. En als het een oude(er) versie van Android is, ook geen probleem.

Hoe kunnen we nu het beste op zoek naar rootkits o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 12:46
XBWillem schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:00:
[...]

Thnx! Begrijp ik je goed dat ondanks dat deze tablet niet updatet via de Instellingen, Huawei (mogelijk) updates aanbiedt?
Nee. Alles op xda is door de xda community gemaakt. Dit zijn geen officiele roms, maar op eigen initiatief doorontwikkelde versies van Android.
Kan je me vanaf hier helpen met 't vinden van de juiste gegevens, of vraag ik het beter daar?

Dank voor je reactie. Het liefste zou ik de meest recente mogelijke versie van Android installeren op deze tablet. Dat het even prutsen is, maakt me dan niet uit. En als het een oude(er) versie van Android is, ook geen probleem.

Hoe kunnen we nu het beste op zoek naar rootkits o.i.d.?
Een rootkit is iets heel anders.

Wat je moet doen is de bootloader van je tablet aanpassen indien nodig. Vervolgens een recovery tool installeren in je boot. En daarna kun je een aangepaste android rom installeren op je tablet.
Instructies zijn te vinden in de desbetreffende xda topics van de vele versies die zijn gemaakt.
Maar dan moet je, je dus goed inlezen en evt. tutorials bekijken. Het is niet zo simpel als een installer aanklikken. Daarnaast heb je het risico dat je de tablet 'bricked' en onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@XBWillem ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Daarnaast is het verplicht om eerst zelf wat eigen inzet te tonen, voordat je een topic opent. Ik kan momenteel niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Kan je dat toevoegen?
Pagina: 1