• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Welke HDMI switcher gebruiken jullie ? ik ben op zoek naar een goede hdmi switcher die probleemloos 4K 60HZ HDR kan weergeven. Nu ben ik niet heel erg bekend in dit wereldje, maar sommige winkels adverteren met 4K zonder enige andere informatie, maar de vraag is of deze ook op 60HZ HDR goed werkt ? wat zijn jullie ervaringen met deze producten ?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 10:52 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
wat bedoel je met switcher ? gewoon een a/b kanaal switcher ?
9 van de 10 keer zijn die maar 30 HZ. 60 HZ switch kosten wat meer maar dan heb je ook wat. BV die van Startech die is nog redelijk betaalbaar.

• Farabi
  • Niet online
alki schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:53:
wat bedoel je met switcher ? gewoon een a/b kanaal switcher ?
9 van de 10 keer zijn die maar 30 HZ. 60 HZ switch kosten wat meer maar dan heb je ook wat. BV die van Startech die is nog redelijk betaalbaar.
klopt, ik wil meer ingangen beschikbaar maken voor 4K 60HZ HDR op mijn tv, maar je hebt zoveel wazige merken en verschillende soorten waardoor ik verdwaal. Welke bedoel je van startech? ik kon het snel niet vinden in de pricewatch.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 11:01 ]

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Hoeveel ingangen en uitgangen heb je nodig? Welke apparaten wil je aansluiten?

Bedoel je met HDR trouwens HDR10 of Dolby Vision?

De complexiteit van jouw installatie wal namelijk dicteren welk toestel het meest geschikt is (splitter of switch vs matrix of eventueel welfs een HDFury die HDCP 2.2 zal forceren)

• Farabi
  • Niet online
road rebel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:04:
Hoeveel ingangen en uitgangen heb je nodig? Welke apparaten wil je aansluiten?

Bedoel je met HDR trouwens HDR10 of Dolby Vision?

De complexiteit van jouw installatie wal namelijk dicteren welk toestel het meest geschikt is (splitter of switch vs matrix of eventueel welfs een HDFury die HDCP 2.2 zal forceren)
ik wil mijn hdmi arc ingang uitbreiden voor mijn ps4 pro, xbox x, mediaplayer en later een pc voor enchanced 4K 4:4:4. zijn er switches trouwens voor dolby vision ? ik dacht dat hdr10 standaard was.
dit lijkt hem te zijn ja. is dit een degelijk product met de beste prijs ?

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 11:13 ]

• Farabi
  • Niet online
edit, dubbelpost.

[ Voor 96% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 11:13 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hamazaki schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:09:
[...]

ik wil mijn hdmi arc ingang uitbreiden voor mijn ps4 pro, xbox x, mediaplayer en later een pc voor enchanced 4K 4:4:4. zijn er switches trouwens voor dolby vision ? ik dacht dat hdr10 standaard was.
Ik begrijp dat het een beetje offtopic is, maar waarom wil je meerdere apparaten juist op die ingang aansluiten? Ik heb het idee dat dit overbodig is. Die ARC is bedoeld voor een audioweergever (een soundbar of een versterker ofzo), zodat het geluid van de TV (dat uit een netflix of andere HDMI aansluiting als bron komt) naar de soundbar of versterker kan.

Mis ik iets?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Farabi
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:16:
[...]

Ik begrijp dat het een beetje offtopic is, maar waarom wil je meerdere apparaten juist op die ingang aansluiten? Ik heb het idee dat dit overbodig is. Die ARC is bedoeld voor een audioweergever (een soundbar of een versterker ofzo), zodat het geluid van de TV (dat uit een netflix of andere HDMI aansluiting als bron komt) naar de soundbar of versterker kan.

Mis ik iets?
ik heb een 5.1 HT-set. het lijkt erop dat ik alleen via deze arc hdmi ingang 5.1 dts surround geluid kan doorgeven. want op de rest van de apparaten (PS3,laptop) heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen. de informatie balk geeft telkens 'stereo' aan. behalve op hdmi arc.

PS: de mediaplayer en xbox x moeten nog komen, nadat ik dit heb opgelost. apparaten niet bij de hand dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 29-11-2018 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Laatst online: 31-08 18:49
JvS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:16:
[...]

Mis ik iets?
Ik weet dat er bepaalde tv's van Sony zijn die maar op 2 poorten HDR doorgeven in 4k. Misschien dat hij zo'n geval te pakken heeft?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hamazaki schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:24:
[...]

ik heb een 5.1 HT-set. het lijkt erop dat ik alleen via deze arc hdmi ingang 5.1 dts surround geluid kan doorgeven. want op de rest van de apparaten heb ik het nog niet voor elkaar kunnen krijgen. de informatie balk geeft telkens 'stereo' aan. behalve op hdmi arc.
Ah ok. Maar lost een splitter dan wel het probleem op? Want hoe gaat het geluid van de PS4 dan naar de 5.1 set? (aannemende dat dat de bedoeling is). Kan je het niet zo aansluiten:

PS4/XBOX/MPL > HDMI ingangen > 5.1 set > HDMI ACR ingang > TV

En als je 5.1 set te weinig ingangen heeft:

PS4/XBOX/MPL > HDMI ingangen > HDMI splitter > HDMI ingang > 5.1 set > HDMI ACR ingang > TV

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Farabi
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:30:
[...]

Ah ok. Maar lost een splitter dan wel het probleem op? Want hoe gaat het geluid van de PS4 dan naar de 5.1 set? (aannemende dat dat de bedoeling is). Kan je het niet zo aansluiten:

PS4/XBOX/MPL > HDMI ingangen > 5.1 set > HDMI ACR ingang > TV

En als je 5.1 set te weinig ingangen heeft:

PS4/XBOX/MPL > HDMI ingangen > HDMI splitter > HDMI ingang > 5.1 set > HDMI ACR ingang > TV
mijn set is een oude hdmi 1.4 systeem, dus ik ga hem niet direct aansluiten met hdmi. het geluid verzorg ik via optical.

ik heb een optische kabel hangen tussen mijn HT-set en TV. dus mijn ps4 is direct verbonden aan mijn tv.

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Hamazaki schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:35:
[...]

mijn set is een oude hdmi 1.4 systeem, dus ik ga hem niet direct aansluiten met hdmi. het geluid verzorg ik via optical.

ik heb een optische kabel hangen tussen mijn HT-set en TV. dus mijn ps4 is direct verbonden aan mijn tv.
Een switch op de arc poort zal waarschijnlijk dus werken zoals je eerder naar zocht in combinatie dus met een optische kabel. Zolang het HDMI 2.0 en HDCP 2.2 ondersteund zul je goed zitten. Let wel dat kabels geen bottleneck mogen vormen op 4:4:4 60hz en een HD audio track. Misschien eventueel interessant om te kijken naar een receiver die veelal ook wel met 5 van zulke poorten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Laatst online: 24-08 09:32
Ik ben fan van de Atlona producten en hun JUNO-451 doet 4k UHD 60Hz 4:4:4 met DV op de vier poorten.

Maar net zoals @JvS begrijp ik niet goed waarom je alles op ARC wilt aansluiten, volgens mij is jouw stereo probleem juist inherent aan Toslink/optisch, de meeste TVs zetten Surround uit HDMI bronnen om in stereo via toslink. Bovendien zijn niet alle TVs in staat om DTS door te geven via toslink of ARC en gaan downmixen naar stereo. Welke TV heb je?

Persoonlijk zou ik de HDCP 1.4 audioset op de ARC-poort aansluiten (omdat dat jouw stereoprobleem mogelijks oplost) en de switch voor HDCP 2.2 devices op een andere full bandwidth poort (ervan uitgaan dat je er twee hebt zoals bij de meeste TVs).

PS. zoals @Elazz aangaf, waarschijnlijk is het goedkoper en betrouwbaarder om jouw huidige receiver te vervangen voor een moderner exemplaar (als jouw set dat toelaat natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
road rebel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:56:
Ik ben fan van de Atlona producten en hun JUNO-451 doet 4k UHD 60Hz 4:4:4 met DV op de vier poorten.

Maar net zoals @JvS begrijp ik niet goed waarom je alles op ARC wilt aansluiten, volgens mij is jouw stereo probleem juist inherent aan Toslink/optisch, de meeste TVs zetten Surround uit HDMI bronnen om in stereo via toslink. Bovendien zijn niet alle TVs in staat om DTS door te geven via toslink of ARC en gaan downmixen naar stereo. Welke TV heb je?

Persoonlijk zou ik de HDCP 1.4 audioset op de ARC-poort aansluiten (omdat dat jouw stereoprobleem mogelijks oplost) en de switch voor HDCP 2.2 devices op een andere full bandwidth poort (ervan uitgaan dat je er twee hebt zoals bij de meeste TVs).

PS. zoals @Elazz aangaf, waarschijnlijk is het goedkoper en betrouwbaarder om jouw huidige receiver te vervangen voor een moderner exemplaar (als jouw set dat toelaat natuurlijk).
ik heb een sony XE93. de 4K enchanced poorten zitten op 2 en 3(arc). dus als ik de ht-set op de arc poort zet, heb ik wel surround geluid op de alles met optisch ? heb ik niet over nagedacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:08:
[...]

ik heb een sony XE93. de 4K enchanced poorten zitten op 2 en 3(arc). dus als ik de ht-set op de arc poort zet, heb ik wel surround geluid op de alles met optisch ? heb ik niet over nagedacht eerlijk gezegd.
Als je de HT set op de arc poort (3) aansluit gaat surround van meeste input dat de TV nog ontvangt ook over surround (dus ingebouwde apps) en HDMI 1, 2 en 4. Je hebt geen optische kabel nodig. Echter als je meer 4K, HDCP 2.2, 4:4:4 poorten nodig hebt dan heb je een switch nodig (zoals aangehaald hierboven en dan is het kiezen welk model) die je aansluit op poort 2. Als gewoon 4K zal voldoen heb je poort 1 en 4 nog.

Het enige nadeel is dat je een 4K HDR 4:4:4 HDMI poort in gebruik neemt voor enkel geluid.

Ik had zelf een tijdje een HT-RT4 en gebruikte het op deze manier.

720p decoder op HDMI 1, PS4 op HDMI 2, HT-RT4 op HDMI 3(arc)

Nu met een HT-ZF9 heb ik PS4 en Xbox direct daarop kunnen aansluiten (receiver functionaliteit). HT-ZF9 naar ARC en heb nog een extra 4K, 60hz, 4:4:4 poort vrij (namelijk HDMI 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
Aangezien zo’n switch ook niet goedkoop is, is het dan niet slimmer om een nieuwe recieven te kopen? Bv: pricewatch: Denon AVR-X1400H

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Elazz

als optisch 'stereo' weergeeft op de rest van de poorten van mijn tv, dan zal het toch ook met hdmi hetzelfde zijn? want ze ondersteunen beide 5.1 surround.

De optische kabel zit tussen mijn TV en HT-set. enige voordeel is dat het dan HD geluid doorvoert, maar op mijn set zal je het verschil niet merken denk ik (samsung HT-D5550). Of doet juist HDMI ARC wel alles doorvoeren naar alle poorten? ik heb er niet veel verstand hoor eerlijk gezegd.

ik gebruik de hdmi ingangen van mijn HT-Set voor andere apparatuur (beeld). even vanavond mee klooien anders.

[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:50:
@Elazz

als optisch 'stereo' weergeeft op de rest van de poorten van mijn tv, dan zal het toch ook met hdmi hetzelfde zijn? want ze ondersteunen beide 5.1 surround.

De optische kabel zit tussen mijn TV en HT-set. enige voordeel is dat het dan HD geluid doorvoert, maar op mijn set zal je het verschil niet merken denk ik (samsung HT-D5550). Of doet juist HDMI ARC wel alles doorvoeren naar alle poorten? ik heb er niet veel verstand hoor eerlijk gezegd.

ik gebruik de hdmi ingangen van mijn HT-Set voor andere apparatuur (beeld). even vanavond mee klooien anders.
Ik zal eens proberen door gewoon die optische kabel los te koppelen. En enkel de HDMI kabel tussen soundsystem en TV te laten. Vervolgens op sync drukken op je remote en zien of alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Elazz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:05:
[...]

Ik zal eens proberen door gewoon die optische kabel los te koppelen. En enkel de HDMI kabel tussen soundsystem en TV te laten. Vervolgens op sync drukken op je remote en zien of alles goed werkt.
probeer ik even zsm te doen. volgens mij gaat het dan wel werken denk ik..
is deze switch een goede met prijs/kwaliteit verhouding ?

[ Voor 42% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 13:06 ]

Pagina: 1