Product bij webshop niet meer leverbaar, wat zijn de opties?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal,

Vorige week heb ik bij een webshop een all-in one pc besteld van HP (hp 22-b350ng, 2,4ghz i3-7100u 21,5”) in de aanbieding voor ongeveer € 350. Nu krijg ik vandaag te horen dat deze niet meer leverbaar is. Hierbij zijn een drietal alternatieven gegeven. Deze zijn allemaal met een 1,6 of 1,7 GHz Celeron processor, zonder besturingssysteem en met een bijtelling van ruim € 150 (verdere specs ongeveer gelijk).

Moet ik hiermee akkoord gaan en wat zijn mijn rechten in deze?

Gijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsje22 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:48:

Moet ik hiermee akkoord gaan en wat zijn mijn rechten in deze?

Gijs
Je moet niks, je hebt geen rechten behalve dat je je geld terug krijgt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet niets natuurlijk. Als het product niet meer leverbaar is en je het alternatief niets vindt staat het je vrij te annuleren en (elders) iets anders te kopen.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Je kan de shop aan de levering houden als hij ergens anders nog wel gewoon leverbaar is. Dat zou ik dus even uitzoeken.

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Probleem is dat ik nergens iets vergelijkbaars kan kopen voor de prijs waarvoor deze pc vorige week werd aangeboden. Dus als ik annuleeer ben ik sowieso meer geld kwijt.

Is de webshop niet gehouden een vergelijkbaar alternatief aan te bieden zonder bijbetaling?

Hij is ergens anders niet meer leverbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Gijsje22 op 29-11-2018 10:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gijsje22 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:01:
Probleem is dat ik nergens iets vergelijkbaars kan kopen voor de prijs waarvoor deze pc vorige week werd aangeboden. Dus als ik annuleeer ben ik sowieso meer geld kwijt.
Dat is wel lullig natuurlijk, maar als het ding nergens meer te krijgen is gaat de winkel dat ook niet kunnen regelen natuurlijk.
Is de webshop niet gehouden een vergelijkbaar alternatief aan te bieden zonder bijbetaling?
Nee.
Als het niet meer te leveren is dan kan zo'n webshop daar natuurlijk ook niet veel aan doen. En als een alternatief 150 euro duurder is is het onredelijk om te verlangen dat ze dat zonder bijbetaling leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Laat me raden, een Black Friday aanbieding?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1