Stoppen met stadsverwarming van Ennatuurlijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:38
Hier waren wat vragen wat er gaande is met de leverancier van stadsverwarming en deze, inmiddels, ex-gebruiker.

Ze hebben geprobeerd met de verkeerde te dollen. Uitspraak van de Hoge Raad:

https://energeia.nl/energ...nnatuurlijk-bij-hoge-raad

[ Voor 5% gewijzigd door Noord27 op 26-11-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Paywall... is er ook een publiek artikel? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram-Bos
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:47
@Noord27: dat klinkt als een groot succes. Kun je volledige artikel delen met ons, of op zijn minst een uitgebreide samenvatting posten?

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 15:10
neographikal schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:04:
Paywall... is er ook een publiek artikel? :)
Je bent me net voor.
Das een duur abbo voor 1 artikel :P

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02:55
Stefan118 schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:05:
[...]

Je bent me net voor.
Das een duur abbo voor 1 artikel :P
Is dit deze zaak?
https://uitspraken.rechts...t?id=ECLI:NL:PHR:2018:784

https://www.meerhoven.nl/...moet-kosten-terugbetalen/

[ Voor 12% gewijzigd door pleio65 op 26-11-2018 20:12 ]

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E 5,12 KWh.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bram-Bos
Van harte gefeliciteerd @Noord27 en je kompanen. Wat een gevecht, en wat een precedent!

Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Noord27
@Bram-Bos
De firma Ennatuurlijk is de volgende stap. Elke klant zou gecompenseerd moeten worden in onze optiek.

Ze hebben circa 80.000 klanten, van kleine huishoudens tot grote bedrijven. Voorlopige grove schatting is gemiddeld €5000,- compensatie per klant. Kostenplaatje van €400,- miljoen. Tja.. hadden ze mij en wat andere maar met respect moeten behandelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram-Bos
Oepsie @Noord27, dat is een fors bedrag. Jij denkt dus dat ook alle huiseigenaren die een woning hebben die in projectontwikkeling is gerealiseerd op dit vonnis een beroep kunnen doen? Ik begrijp dat het vonnis vooral is gebaseerd op de onduidelijke offertes, maar die zijn bij een projectontwikkelaar natuurlijk allang in het ronde archief beland. En het is de vraag of die projectontwikkelaar nog belang heeft bij een proces...

RWE zal zijn kolencentrales duur moeten verkopen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Noord27
@Bram-Bos Voor nu worden alleen huiseigenaren gecompenseerd die hun eigen woning hebben gebouwd en ook alleen in een bepaalde periode (2003-2008). Dat zijn er zeer weinig. Maar in basis is deze uitspraak ook toe te passen op alle klanten. Daar gaan we nu voor.

Mijn voorstel was dat ik voor een Tesla alle juridische bezwaren zou laten vallen. Hadden ze wellicht toch in moeten willigen. Vonden ze een belachelijk voorstel anderhalf jaar geleden. Heb ze meerdere malen gewaarschuwd wat er zou kunnen gebeuren als ik het uit handen ging geven.

Ze hebben er zelf voor gekozen om deze weg in te slaan. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Noord27 op 27-11-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram-Bos
Er waren toch drie eisers? Dat zijn dan drie Tesla's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noord27
Klopt, maar in eerste instantie stonden wij los van elkaar. Totdat besloten werd krachten te bundelen. En nu is er geen weg meer terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Noord27 op 27-11-2018 10:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Noord27 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:00:
@Bram-Bos
De firma Ennatuurlijk is de volgende stap. Elke klant zou gecompenseerd moeten worden in onze optiek.

Ze hebben circa 80.000 klanten, van kleine huishoudens tot grote bedrijven. Voorlopige grove schatting is gemiddeld €5000,- compensatie per klant. Kostenplaatje van €400,- miljoen. Tja.. hadden ze mij en wat andere maar met respect moeten behandelen. ;)
_/-\o_ _/-\o_ ;w _/-\o_ _/-\o_

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noord27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Interessant topic!

Misschien niet helemaal ontopic, maar ben toch benieuwd. Zelf ben ik onlangs in een nieuwbouwwoning getrokken (huur). Ook hierbij warmte verplicht afnemen bij Ennatuurlijk (dit is geen keuze, ja je kan het opzeggen, dat kost ook geld), waarbij de kosten niet bijzonder doorzichtig zijn. Daarvan heb ik inmiddels mijn eerste rekening ontvangen.

Blijkt dat ik de warmte-hardware allemaal 'huur', en dat deze unit, zonder ook maar iets te gebruiken, dik €500 per jaar kost. Nee, dit zijn geen eenmalige aansluitkosten, maar jaarlijks terugkomende kosten.
Voor nota bene een appartementje van nog geen 60 vierkante meter.
Daar komt dan dus nog warm water en een paar Gigajoules aan stadswarmte overheen.

Waarom is dit eigenlijk zo ontiegelijk duur? Vastrechtvergoeding voor gas is toch nog geen 100 euro per jaar?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:31

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Richh schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:17:
Interessant topic!

Misschien niet helemaal ontopic, maar ben toch benieuwd. Zelf ben ik onlangs in een nieuwbouwwoning getrokken (huur). Ook hierbij warmte verplicht afnemen bij Ennatuurlijk (dit is geen keuze, ja je kan het opzeggen, dat kost ook geld), waarbij de kosten niet bijzonder doorzichtig zijn. Daarvan heb ik inmiddels mijn eerste rekening ontvangen.

Waarom is dit eigenlijk zo ontiegelijk duur? Vastrechtvergoeding voor gas is toch nog geen 100 euro per jaar?
Inderdaad een beetje offtopic; misschien kun je hier beter een eigen topic voor openen.

Er is in het verleden wel een topic over geweest, maar dat is doodgebloed: Stadsverwarming erg duur

Offtopic dus:

Ennatuurlijk is deze week ook in het nieuws. Ze hebben, in ieder geval in Meerhoven (een wijk in Eindhoven) ten onrechte een aansluitcomponent in de tarieven verwerkt. Hiervoor zijn ze deze week door de Hoge Raad op de vingers getikt.

Ik weet niet waar je woont en of dit tariefcomponent ook in jouw situatie van toepassing is.

Los daarvan: stadswarmte is een melkkoe. de tarieven zijn gebaseerd op het "niet meer dan anders"-principe, wat inhoudt dat een huishouden met stadswarmte onder de streep niet meer geld kwijt mag zijn dan een soortgelijk huishouden met een aardgasaansluiting. Helaas interpreteren de stadswarmteleveranciers dit als "voer kunstgrepen uit om het tarief net zo hoog te krijgen als de kosten voor een aardgasaangeslotene".

Ik zit er zelf ook aan vast (NUON Stadswarmte) en moet mijn eerste afrekening nog krijgen, maar ik houd mijn hart vast :/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
Ik ben trots op je. Heb ondertussen een geschil bij de geschillencommissie liggen omdat Ze geld willen hebben om 2 dopjes te plaatsen ( heb me overeenkomst met ze opgezegd )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank v. O.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 10:06
vandaag uitspraak vd Hoge Raad voor een groot aantal huishoudens in Tilburg en Eindhoven mbt de terugvordering van de "aansluitbijdrage".
Pagina: 1