Beste topic lezer,
Sinds 2 dagen heb ik problemen met mijn Laptop waarbij 2 belangrijke dingen niet werken.
Dit is de Windows Start menu en de Wifi icoon menu rechts in scherm
Verder ter info gebruik ik een Windows 10 Home - Build 1803
Op het moment dat ik de de Windows knop druk op me keyboard zou normaal de start menu naar boven komen, alleen nu gebeurt er niks en lijkt ook niet dat er iets wil openen of enige vorm van actie-reactie.
Verder ook het wifi icoontje om netwerken te selecteren en of inzien of je verbonden bent doet niks. Als je erop klikt gebeurt niks en enige opties zijn netwerk centrum openen en probleem oplosser. Het laatste is sowieso niet effectief in wat het moet doen.
Rare is ook dat er afgelopen tijd geen een Windows update mis is gegaan of iets raars is gebeurt.
Verder werkt de Windows knop zelf wel gewoon met andere combi`s zoals win+L en win+E voor verkenner etc.
Puur om zeker te zijn dat het niet fysiek de knop stuk is
. Ik heb ook een topic op de MS community geplaatst met hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. Dit is gewoon heel vervelend en lastig dat je niet gebruik kan maken van de Windows knop voor snelle toegang tot apps en kunnen selecteren en inzien hoe je wifi eraan toe is. Verder zonder LAN ben ik totaal offline omdat die wifi gewoon niet te selecteren is op geen ene manier. en de windows wifi functionaliteit maakt ook niet automatisch verbinding met eerdere opgeslagen netwerken.
Verder hieronder een lijstje met dingen die ik al geprobeerd heb, bronnen forums,Youtube,MS Community.
Taskmanager openen en de verkenner opnieuw opstarten: mislukt
Regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ WpnUserService
verander de waarde van 2 naar 4. Opnieuw opstarten: mislukt
regedit:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced - Nieuwe DWORD-waarde maken. naam '' EnableXamlStartMenu ''
Opnieuw opstarten: mislukt
Met beheerdersrechten Powershell openen en script uitvoeren '' Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$ ($ _. InstallLocation) \ AppXManifest.xml"} Laat het een tijdje draaien tot het klaar is.
Windows starten met Veilige modus: mislukt
Nieuw lokaal beheerdersaccount maken: mislukt
Controleren op Windows-updates, Zegt geen nieuwe updates.
Controleer Apparaatbeheer, Wifi-adapterstuur programma's zijn ook prima.
Powershell Sfc / scannow, Geen fouten.
Restore point ? (Deze heb ik helaas nooit gemaakt)
Windows start menu troubleshooter : Kan geen fouten vinden.
Beeldschermstuurprogramma uitschakelen en opnieuw opstarten in Windows: mislukt
Ik begin de hoop te verliezen en begrijp niet hoe dit al sinds de komst van Windows 10 een veelvoorkomende probleem is, heb genoeg websites gezien met handjevol mensen die dit ervaren.
Worst case is een schone installatie van mijn windows 10, maar ik wil dit nog niet doen om te zien of dit probleem anders kan worden opgelost in plaats van schoon te installeren.
Dit kost alleen meer tijd en moet ook alles opnieuw installeren en het gebruikersaccount configureren. DIT MAG NIET DE NORMALE OPLOSSING ZIJN HOOP IK.
NOTE: Tekst heb ik snel vertaald van Google omdat dit origineel in Engels stond voor de MS forum, dus als je fouten zien neem het niet kwalijk.
Hoop dat iemand een oplossing weet en mogelijk een uitweg levert voor veel mensen.
Met vriendelijke groeten,
Sem
Sinds 2 dagen heb ik problemen met mijn Laptop waarbij 2 belangrijke dingen niet werken.
Dit is de Windows Start menu en de Wifi icoon menu rechts in scherm
Verder ter info gebruik ik een Windows 10 Home - Build 1803
Op het moment dat ik de de Windows knop druk op me keyboard zou normaal de start menu naar boven komen, alleen nu gebeurt er niks en lijkt ook niet dat er iets wil openen of enige vorm van actie-reactie.
Verder ook het wifi icoontje om netwerken te selecteren en of inzien of je verbonden bent doet niks. Als je erop klikt gebeurt niks en enige opties zijn netwerk centrum openen en probleem oplosser. Het laatste is sowieso niet effectief in wat het moet doen.
Rare is ook dat er afgelopen tijd geen een Windows update mis is gegaan of iets raars is gebeurt.
Verder werkt de Windows knop zelf wel gewoon met andere combi`s zoals win+L en win+E voor verkenner etc.
Puur om zeker te zijn dat het niet fysiek de knop stuk is
Verder hieronder een lijstje met dingen die ik al geprobeerd heb, bronnen forums,Youtube,MS Community.
Taskmanager openen en de verkenner opnieuw opstarten: mislukt
Regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ WpnUserService
verander de waarde van 2 naar 4. Opnieuw opstarten: mislukt
regedit:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced - Nieuwe DWORD-waarde maken. naam '' EnableXamlStartMenu ''
Met beheerdersrechten Powershell openen en script uitvoeren '' Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$ ($ _. InstallLocation) \ AppXManifest.xml"} Laat het een tijdje draaien tot het klaar is.
Windows starten met Veilige modus: mislukt
Nieuw lokaal beheerdersaccount maken: mislukt
Controleren op Windows-updates, Zegt geen nieuwe updates.
Controleer Apparaatbeheer, Wifi-adapterstuur programma's zijn ook prima.
Powershell Sfc / scannow, Geen fouten.
Restore point ? (Deze heb ik helaas nooit gemaakt)
Windows start menu troubleshooter : Kan geen fouten vinden.
Beeldschermstuurprogramma uitschakelen en opnieuw opstarten in Windows: mislukt
Ik begin de hoop te verliezen en begrijp niet hoe dit al sinds de komst van Windows 10 een veelvoorkomende probleem is, heb genoeg websites gezien met handjevol mensen die dit ervaren.
Worst case is een schone installatie van mijn windows 10, maar ik wil dit nog niet doen om te zien of dit probleem anders kan worden opgelost in plaats van schoon te installeren.
Dit kost alleen meer tijd en moet ook alles opnieuw installeren en het gebruikersaccount configureren. DIT MAG NIET DE NORMALE OPLOSSING ZIJN HOOP IK.
NOTE: Tekst heb ik snel vertaald van Google omdat dit origineel in Engels stond voor de MS forum, dus als je fouten zien neem het niet kwalijk.
Hoop dat iemand een oplossing weet en mogelijk een uitweg levert voor veel mensen.
Met vriendelijke groeten,
Sem