I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het is lastig om je specs up to date te houden
Wat voor kabeltje is dat dan? wordt dat automatisch herkend als je dat installeerd?
Thanks.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
de ene kant plug je achter in de cd-romdrive en de ander op je geluidskaart. Er valt niets aan te herkennen door de computer... als je het goed hebt geplugd doet ie het. Als je dan op de play-knop op je cd-rom drive drukt (als je die hebt) dan krijg je de muziek te horen... dat kan ook gewoon in dos. Je hebt geen extra programma's of zo voor nodig... (voor dos is het alleen nodig dat de drivers geladen zijn... windows natuurlijk ook).
digitaal rippen gaat gewoon via de ide bus. gebruik eens EAC voor het rippen, daar lukt het waarschijnlijk wel mee.
Dat kabeltje wat AP bedoeld is alleen om geluid mee af te spelen.
audio rippen gaat via de ide kabel.
Niet?
[Specs]
Ik heb daar echt nog nooit van gehoord dat je die nog moest installeren!
Iemand nog tips?
Thks
Ps: die kabel zit er wel aan. (aan de DVD en aan de Writer dus dat is opay!)
leugenaar!Op zaterdag 21 juli 2001 20:07 schreef compie het volgende:
is niet waar, dat kabeltje is voor analoge audio!
bijna elke nieuwe cd-rom drive heeft naast een analoog uitgang ook een digitale! Hoe je die aan de praat krijgt weet ik niet maar hij zit er toch echt wel!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dus trouwens geen kabeltje tussen cdrom en geluidskaart...
Mother, will they like this song?
Niet zo moeilijk: gewoon een kabeltje leggen tussen de digitale uitgang van je cdrom en de sigitale ingang van je geluidskaart (als die die heeft)Op zondag 22 juli 2001 11:16 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
bijna elke nieuwe cd-rom drive heeft naast een analoog uitgang ook een digitale! Hoe je die aan de praat krijgt weet ik niet maar hij zit er toch echt wel!
Nu heb die Aspi aan de praat alleen dat MSCDEX is nog niet optioneel! Nu kan ik wel ergens MSCDEX.exe vandaag halen maar hoe implementeer je dat dan?
Anyone?
ja weet ik ook welOp zondag 22 juli 2001 22:35 schreef MmmBeer het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk: gewoon een kabeltje leggen tussen de digitale uitgang van je cdrom en de sigitale ingang van je geluidskaart (als die die heeft)
maar ik heb het een paar keer geprobeerd maar kreeg vet veel ruis erdoorheen...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik denk niet dat Windows iets aan je mscdex (MicroSoft CD EXtensions) heeft.
Probeer nu maar eens te rippen. Laat Audiocatalyst je CD-Rom nog een keer 'detecten' en het moet allemaal wel lukken.
where is my car?
Het inlees proces is bij nu de beperkende factor watn 1 nummer encoden doet hij in 6 seconden.
Niet waar...Op zaterdag 21 juli 2001 19:49 schreef aP_ het volgende:
voor digitaal rippen heb je een kabeltje tussen de cd-rom en de geluidskaart nodig. (zit er meestal wel bij als je een nieuwe computer koopt) Als je die niet hebt kun je alleen maar analoog rippen.
Tenminste...
Onder Windows 2000 kan je gewoon cd's draaien ZONDER enige kabel tussen geluidskaart en CD-ROM-speler.. dus niet die 3-aderige analoge en ook niet die 2-aderige digitale ertussen....
Windows2000 trekt de handel gewoon DIGITAAL door de IDE-kabel
Dat moet je wel opgeven bij apparaatbeheer, dan de eigenschappen van de CD-ROM speler
Kweet niet of dit helpt omdat ik niet weet welk OS je draait.... maar ALS je w2k draait (who doesn't
Bloed, zweet & koffie
Audio van CD rippen gaat altijd wat langzamer dan de data-specificatie van de CD / DVD-speler. Het kan heel goed zijn dat jouw speler een DAE (Digital Audio Extraction) snelheid van ca. 10-speed heeft. Da's niet eens een erg slechte waarde (niet snel, niet langzaam).
Je kunt Audiocatalyst misschien een beetje tweaken.
-optie: Unbuffered burst copy (kans op buffer errors, maar probeer het eens)
-optie: Use intermediate file uitschakelen (idem)
probeer het eens, en wees vooral niet al te ontevreden over de 10x leessnelheid.
where is my car?
Het gaat mij erom dat alles gewoon moet werken anders ga ik terug. Ik kan natuurlijk een hoop zelf doen maar ik heb ze betaald om het systeem in elkaar te zetten en allees te installeren etc.
Dat van dat draadje weten we.