Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

regelmatig enkele seconden zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb zopas een nieuwe build gemaakt
Asrock b450 gaming itx/ac
Amd 2400g
G.skill ripjaw 3200 2x8gb
Wd blue 500gb m2 ssd
Be quiet 400w
Geupdatete windows 10
Laatste radeon drivers
Bios geupdatet naar laatste versie

Na het installeren van windows heb ik al veel problemen gehad. Zo werkt het ram geheugen niet op 3200 (zwart scherm met artefacten), 2966 lukt wel. Het grote probleem nu is dat als ik een venster open, bevoorbeeld Firefox, gaat mn scherm bijna altijd een seconde (of 2) op zwart. Soms geeft het scherm zelfs de melding 'geen signaal' en moet ik de pc resetten omdat deze niet meer reageert/geen beeld weergeeft. Ook als ik windows opnieuw opstart (via 'opnieuw opstarten') krijg ik regelmatig geen beeld en moet ik de pc uitzetten en terug opstarten. Iemand enig idee?

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Chipset drivers ook bijgewerkt?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. De chipset is ook bijgewerkt.
Ik had al een flauw vermoeden dat het aan mn tv lag ( Philips 4k 55", net 2 jaar oud) , en bij het testen met een ander scherm heb ik geen last van signaal dat wegvalt.
Met mn oude htpc (met athlon 5350) had ik dit probleem niet.
Ik heb nieuwe hdmi kabels geprobeerd en de 4 verschillende hdmi-poorten, maar het probleem blijft.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Als je er dan geen last van hebt dat lijkt mij de oorzaak snel gevonden

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:46
Welk geheugen heb je exact? GVKB op het eind?

Verwijderd

Topicstarter
Jep GVKB. niet het beste geheugen, weet t. Maar binnenkort koop ik RAM uit de compatibilteitslijst en gaan deze latjes in een goedkoop intel systeem

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Artefacting duidt op een probleem met je igpu.
Heb je die toevallig op een overklok of wellicht dat je BIOS automatisch de igpu overklokt dmv een ingestelde optie?
Verder is het bij Ryzen best belangrijk dat je geheugen neemt welk op de compatibility lijst van je moederbord stast.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:46
GVKB geeft wel vaker problemen op AM4. Je moet echt zelf aan de gang met de ram settings. Diverse geheugenprofielen proberen en desnoods zelf een profiel aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat met de ram timings zitten spelen, voltages verhoogd en er is een beetje beterschap, maar toch nog zwart scherm af en toe. Memtest 64 geeft geen errors na een run van 12u. De temperaturen zijn normaal tijdens de test (mobo 45°, cpu 60 á 65°). Enkel vrm geeft een temperatuur van 106 tot 111°, maar ik veronderstel dat dit een foutieve uitlezing is, want net na het opstarten van de pc zou deze ook al zo heet zijn.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Probeer een een andere hdmi kabel

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al verschillende geprobeerd. 2 nieuwe en 2 oude. Geen verschil helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het helemaal verkloot. Na het aanpassen van clockfrequentie van de gpu van auto naar 2000 (2500 max) heb ik helemaal geen beeld meer. De cmos resetten (jumper even geplaatst en batterij eraf gehaald) helpt niet. De pc start op maar daar blijft het bij. Het lijkt erop dat de sdd ook niet wordt uitgelezen om windows op te starten, het ledje brandt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:01:
Nu heb ik het helemaal verkloot. Na het aanpassen van clockfrequentie van de gpu van auto naar 2000 (2500 max) heb ik helemaal geen beeld meer. De cmos resetten (jumper even geplaatst en batterij eraf gehaald) helpt niet. De pc start op maar daar blijft het bij. Het lijkt erop dat de sdd ook niet wordt uitgelezen om windows op te starten, het ledje brandt niet.
Kun je in het bios? Waarschijnlijk staat de bootvolgorde verkeerd?
Wordt in het bios de windows schijf gezien? Staat de controller op AHCI?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de batterij een uurtje verwijderd en kan terug in de bios. Dat probleem is dus opgelost. Nu terug tweaken en hopen dat het goed komt. Ik ga het hierbij laten. Bedankt voor de reacties
Pagina: 1