Vriendin akkoord gegaan telefonisch zakelijk contract gas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Gistermiddag is mijn vriendin akkoord gegaan met een zakelijk stroom/gas contract door een bedrijf wat zich noemt Nederlands bespaarplan. Ze deden haar een aanbod voor een zakelijk stroom/gas pakket van 3 jaar, en ze heeft hierin op alles ja gezegt wat natuurlijk niet slim is.

Wat zijn onze/ haar rechten nu? Lees op internet dat zakelijke contracten niet de wettelijke 14 dagen bedenktijd hebben. Ben me doodgeschrokken. Willen natuurlijk niet vastzitten aan een megaduur stroom contract.

Telefonisch krijg ik het bedrijf niet te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er wel een contract aangegaan al dan? Dit staat oa op hun website onder FAQ:
Als ik mij heb ingeschreven, moet ik dan een aanbod accepteren?
Nee hoor, absoluut niet. Uw inschrijving bij het Nederlands Bespaarplan staat los van een eventuele afname van een dienst of product. Als u een aanbod ontvangt van 1 van onze partners kunt u dat altijd weigeren.
Kunnen alleen consumenten meedoen of ook bedrijven?
Wij richten ons met het Nederlands Bespaarplan alleen op consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ firebird. Via sms ontvangen. Probleem is dat ze telefonisch en per mail niet te bereiken zijn. Lijkt oplichting.

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Jullie hebben ook echt een onderneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:08:
Jullie hebben ook echt een onderneming?
Nee. Die hebben ze verzonnen op het contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:09:
[...]

Dan kunnen ze jullie toch geen zakelijk contract aanbieden? Klinkt allemaal meer als een vorm van oplichting/phishing dan dat je nu echt vastzit aan een zakelijk contract.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 28-11-2018 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kan niet consumenten rechten negeren door het zakelijk te noemen voor een niet bestaand bedrijf. Dus gewoon onder 14 dagen bedenktijd annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:10:
[...]

Dan kunnen ze jullie toch geen zakelijk contract aanbieden? Klinkt allemaal meer als een vorm van oplichting/phishing dan dat je nu echt vastzit aan een zakelijk contract.
Maar ze gaan lijkt me dus wel proberen het energiecontract over te sluiten, en dus kosten te gaan afschrijven. Ik krijg ze niet te pakken, dus dit lijkt me zeker oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:11:
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kan niet consumenten rechten negeren door het zakelijk te noemen voor een niet bestaand bedrijf. Dus gewoon onder 14 dagen bedenktijd annuleren.
Dus tip is nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:13:
[...]

Maar ze gaan lijkt me dus wel proberen het energiecontract over te sluiten, en dus kosten te gaan afschrijven. Ik krijg ze niet te pakken, dus dit lijkt me zeker oplichting.
Toch direct terug communiceren dat je ervan afziet. Wellicht ondertussen je huidige energiemaatschappij opbellen of zij daar iets van kunnen tegenhouden indien er iets veranderd? (geen idee of dat mogelijk is)

Maar wellicht heeft iemand anders een betere tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:14:
[...]

Toch direct terug communiceren dat je ervan afziet. Wellicht ondertussen je huidige energiemaatschappij opbellen of zij daar iets van kunnen tegenhouden indien er iets veranderd? (geen idee of dat mogelijk is)

Al gedaan, goede tip van huidige maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vast wel ergens voorbeeld e-mail om te sturen om van je bedenktijd gebruik te maken. Misschien kijken of je je huidige leverancier kan bellen om te zorgen dat die nu jou waarschuwen als een wisseling ingezet wordt (volgens mij mogen ze het niet blokkeren, ook niet op jouw verzoek (edit2: misschien ook wel gezien andere reacties)). En verder afwachten of iemand wat gaat afschrijven danwel of een echte leverancier je een nieuw contract op stuurt (gezien ze alleen een tussenpersoon lijken te zijn).

Edit: te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 28-11-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eric.1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:14:
[...]

Dit, de meeste 'grotere' energiemaatschappijen kennen de 'louche' jongens inmiddels wel en als je via die manier speelt (zeker als ze praten over zakelijk, terwijl je consument bent), willen ze hier nog wel eens in helpen door best moeilijk te doen als er een overname aanvraag komt.

Ik zit al jaren bij Eneco en is me nu 2x overkomen waar ze mijn 'ja' hadden geknipt naar het stukje 'gaat u hiermee akkoord', maar Eneco heeft het nu 2x tegengehouden.

edit, op hun site:
Een overeenkomst Einde Contractmelder komt tot stand door het invullen en ondertekenen van onderhavige overeenkomst nadat de adviseur de overeenkomst heeft doorgenomen met de consument, danwel in het geval de overeenkomst online wordt gesloten door het per e-mail door de consument bevestigen van de overeenkomst
Dus AV terugslingeren, geen email, geen ondertekening van contract.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2018 22:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voordat de stroom wordt afgesloten ben je wel even verder, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken. Inderdaad paper trail creëren dat je ervan af ziet en huidige energiemaatschappij laten weten dat je niet over wil stappen. Komende tijd regelmatig meterstanden noteren zodat daar achteraf geen discussie over komt, mocht er toch een overstap uitgevoerd worden. Ergste geval is het een hoop papierwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:17:
[...]

Dit, de meeste 'grotere' energiemaatschappijen kennen de 'louche' jongens inmiddels wel en als je via die manier speelt (zeker als ze praten over zakelijk, terwijl je consument bent), willen ze hier nog wel eens in helpen door best moeilijk te doen als er een overname aanvraag komt.

Ik zit al jaren bij Eneco en is me nu 2x overkomen waar ze mijn 'ja' hadden geknipt naar het stukje 'gaat u hiermee akkoord', maar Eneco heeft het nu 2x tegengehouden.

edit, op hun site:

[...]

Dus AV terugslingeren, geen email, geen ondertekening van contract.
Is wel sms gestuurd, contract is middels die link bevestigd.
Onder druk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je kunt met jezelf en je partner afspreken dat je mondeling geen verplichtingen aangaat van hoger dan 100 euro per jaar. Dan hebben heel veel aanbieders plotseling geen trek meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:09:
Dan is het gewoon verkoop op afstand en heb je een bedenktijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:28:
[...]

Dan is het gewoon verkoop op afstand en heb je een bedenktijd. :)
En als ze zich daar niet aan houden? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Jeetje zeg, die vriendinnen ook altijd he... Gelukkig is er nog een man in huis om de situatie weer te redden :X

Maar als je consument bent en geen bedrijf dan kun je niet eens een zakelijk contract afsluiten. Zou me daarop beroepen. Eventuele incasso’s storneren en inderdaad je huidige maatschappij inlichten over het hele gebeuren zodat je niet overgezet wordt.. Succes ermee en ik zou een geheim nummer nemen zodat dit soort maatschappijen je vriendin niet meer kunnen bereiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja las het ook al, lijken me gewoon oplichters. Hoe ze aan het nummer zijn gekomen van mijn vriendin weet ik ook niet. Huidige energie maatschappij is al geinformeerd en mailtje verstuurd.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Hey die bellen mij ook constant. Nou ga ik er niet op in maar toch maar eens opnemen en overal misschien op zeggen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Wacht even, ze hebben een zakelijk contract aangegaan met een niet bestaande onderneming?

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Shopping Forum, dit is meer een contract-vraag.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• LankHoar
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Volgens mij is er nog niet zo veel aan de hand. Per mail gewoon aangeven dat je er van af ziet onder WKOA, je energiemaatschappij inlichten en mochten er incasso's gaan volgen die direct storneren en betreffende rekeningnummers blokkeren (wellicht kun je die rekeningnummers al online vinden en proactief blokkeren?).

Ze hebben geen poot om op te staan, zakelijke contracten aansmeren aan consumenten onder fictieve bedrijfsnamen. Gaat geen enkele rechter leuk vinden lijkt mij.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Verwijderd

Chntl321 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:38:
Jeetje zeg, die vriendinnen ook altijd he... Gelukkig is er nog een man in huis om de situatie weer te redden :X
Dit soort topics passeren vrij regelmatig de revu. Kennelijk zijn er erg overtuigende verkopers. Ik ben toch wel benieuwd hoe zo'n gesprek precies verloopt, al was het maar om mijn eigen huisgenoten daar beter tegen te wapenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

LankHoar schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:43:
Ze hebben geen poot om op te staan, zakelijke contracten aansmeren aan consumenten onder fictieve bedrijfsnamen. Gaat geen enkele rechter leuk vinden lijkt mij.
Sterker nog. Ik zou gewoon aangifte doen bij de politie, vanwege fraude in geschrift.

Ik word serieus ziek van die steeds agressiever wordende telefonische verkopen.

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 29-11-2018 13:34 . Reden: typo ]

• Chntl321
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:51:
[...]

Dit soort topics passeren vrij regelmatig de revu. Kennelijk zijn er erg overtuigende verkopers. Ik ben toch wel benieuwd hoe zo'n gesprek precies verloopt, al was het maar om mijn eigen huisgenoten daar beter tegen te wapenen.
Inderdaad, en het is altijd de vriendin/vrouw die het gedaan heeft... of misschien toch zelf niet zo slim geweest en dan vrouwlief maar de schuld geven?? Ben blij dat in mijn omgeving het intelligentieniveau van de vrouwen toch hoger ligt en dat die daar niet in trappen..en zeker niet een zakelijk contract afsluiten terwijl je geen bedrijf hebt 8)7

Verwijderd

Topicstarter
GateKeaper schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:52:
[...]

Sterker nog. Ik zou gewoon aangifte doen bij de politie, vanwege fraude in geschrift.

Ik word serieus ziek van die steeds agressiever wordende telefonische verkopen.
Ga ik ook doen. Ze hebben dit gedaan omdat zakelijk de wet koop op afstand minder soepel is. Walgelijke praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chntl321 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:52:
[...]

Inderdaad, en het is altijd de vriendin/vrouw die het gedaan heeft... of misschien toch zelf niet zo slim geweest en dan vrouwlief maar de schuld geven?? Ben blij dat in mijn omgeving het intelligentieniveau van de vrouwen toch hoger ligt en dat die daar niet in trappen..en zeker niet een zakelijk contract afsluiten terwijl je geen bedrijf hebt 8)7
Is helaas echt mijn vriendin geweest. Maakt ook niet uit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:17:
[...]
Ga ik ook doen. Ze hebben dit gedaan omdat zakelijk de wet koop op afstand minder soepel is niet bestaat. Walgelijke praktijken.
Fixed it for you ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:51:
[...]

Dat gaat nog best goed georganiseerd.

Ik heb ze ook weleens aan de lijn gehad en sommige oplichters gebruiken een heel degelijk opgesteld uitvraag script.
Op elk mogelijk antwoord hebben zij al een vervolg vraag klaar staan. Nu zijn wij tweakers best wel mondig en zullen de meeste hier niet zo snel voor vallen. Maar vooral de wat oudere burgers stinken hier zo in...
Chntl321 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:52:
[...]

Hoe weet je dat? Misschien zijn ze er ook weleens ingestonken maar durven ze het niet te zeggen uit schaamte. Mannen doen dat immers volgens jou ook... ;) :>

[ Voor 30% gewijzigd door ChojinZ op 29-11-2018 17:35 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Chntl321
ChojinZ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:33:
Hoe weet je dat? Misschien zijn ze er ook weleens ingestonken maar durven ze het niet te zeggen uit schaamte. Mannen doen dat immers volgens jou ook... ;) :>
Haha, maar gelukkig zijn wij vrouwen niet zoals mannen en hoeven wij niet zo stoer te doen :+
Pagina: 1