Vanavond zette ik mijn PC in slaapstand en ben ik een half uur weggeweest. Toen ik terugkwam wilde hij niet meer opstarten. Iedere 7-12 seconden maakt ie een enkel tikkend geluidje, branden de LEDs van het moederbord en draaien de fans een halve seconde, en dat is ongeacht of ik de power knop indruk of niet. Die indrukken heeft 0 effect.
Afijn, ik heb alle kabels van mijn PSU losgehaald en weer aangesloten. Daarna startte hij weer. Mooi dacht ik, dus PC weer in mijn bureau gezet en alle randapparatuur aangesloten, en nu doet hij precies hetzelfde weer. Tijdens het testen toen hij het even deed gebruikte ik een andere power kabel. Nu ik deze er weer in steek blijft het probleem hetzelfde.
Gisteren heb ik een nieuwe videokaart ingebouwd, en tijdens het gamen (verder niet, muziek, YouTube etc. maakten de speakers toen een buzzend geluid, alsof de jack er niet goed inzat (wat wel het geval was). Herstarten en drivers opnieuw installeren hielp toen niet. Vandaag was dat probleem weg en heb ik een paar uur prima kunnen gamen. Ik weet in hoeverre dat gerelateerd is though.
Zojuist alle kabels nog eens langs gelopen en alles lijkt er prima in te zitten. Is mijn PSU dood? Of mobo? Wat kan ik nog verder testen?
Dit is mijn PC (+ oudere Kingston SSD):
Afijn, ik heb alle kabels van mijn PSU losgehaald en weer aangesloten. Daarna startte hij weer. Mooi dacht ik, dus PC weer in mijn bureau gezet en alle randapparatuur aangesloten, en nu doet hij precies hetzelfde weer. Tijdens het testen toen hij het even deed gebruikte ik een andere power kabel. Nu ik deze er weer in steek blijft het probleem hetzelfde.
Gisteren heb ik een nieuwe videokaart ingebouwd, en tijdens het gamen (verder niet, muziek, YouTube etc. maakten de speakers toen een buzzend geluid, alsof de jack er niet goed inzat (wat wel het geval was). Herstarten en drivers opnieuw installeren hielp toen niet. Vandaag was dat probleem weg en heb ik een paar uur prima kunnen gamen. Ik weet in hoeverre dat gerelateerd is though.
Zojuist alle kabels nog eens langs gelopen en alles lijkt er prima in te zitten. Is mijn PSU dood? Of mobo? Wat kan ik nog verder testen?
Dit is mijn PC (+ oudere Kingston SSD):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed | € 113,- | € 113,- |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8 | € 80,34 | € 80,34 |
1 | MSI B350M MORTAR | € 88,50 | € 88,50 |
1 | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 186,- | € 186,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,49 |
When life throws you a curve, lean into it and have faith!