Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 13:10
Goedenavond Tweakers,

Ik ben bezig geweest met het inbouwen van een SSD in een Acer XC-115 dit gaat niet geheel probleemloos aangezien ik graag mijn oude bestanden op de SSD wilde hebben staan (zeker niet de eerste keer dat ik dit doe) om niet alles opnieuw te moeten installeren en alle instellingen weer goed te zetten. SSD wordt herkent maar kan niet gebruikt worden als boot schijf. Gegoogld, uitgekomen op verschillende optie om het probleem te verhelpen: bios update (werkte niet en heb ik laten zitten, kreeg een foutmelding dat de bios niet kon worden bijgewerkt), SSD opnieuw formatteren en klonen, drivers opnieuw installeren en alleen de SSD aansluiten tijdens het booten. De volgende optie die ik wilde proberen was een MBR herstel hiervoor moest de HDD losgekoppeld worden en de pc van een bootable USB met windows 10 opgestart worden. Dit was het moment waar het misging, netjes antistatisch gewerkt, HDD losgekoppeld bootable USB erin. Proberen de PC op te starten geen reactie alleen een knipperend wit power ledje geen piepjes, wel een draaiende fan. Alles opnieuw in de oude staat aangesloten maar nog steeds hetzelfde probleem. volgende geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen:
- Bios reset door middel van Jumper.
- Alles loskoppelen en alleen met de CPU & RAM geheugen opstarten.
- 5 min aan laten staan omdat de pc misschien tijd nodig had.

Specificaties:
- Windows 10 Pro
- AMD E2-6110
- 1TB HardDisk
- 6 GB DDR3
- Kingston A400 SSD 128GB (die moet worden geinstalleerd)

Ik begin een beetje ten einden raad te komen en google ook ;) ik hoop dat julie nog een idee hebben hoe dit op te lossen is en of het op te lossen is.

Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 18:06

-36-

Trust me. I'm an amateur

Je kan het nog proberen met een andere voeding en heb je ook met 1 ram strip geprobeerd te bootten en deze vervolgens ook omgewisseld om defect geheugen uit te sluiten. Maar grote kans dat het MoBo defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
-36- schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:52:
Je kan het nog proberen met een andere voeding en heb je ook met 1 ram strip geprobeerd te bootten en deze vervolgens ook omgewisseld om defect geheugen uit te sluiten. Maar grote kans dat het MoBo defect is.
Bedankt voor je reactie. Nee nog niet met 1 geheugen strip geprobeerd en ook niet een andere voeding (die heb ik ook niet zo 1,2,3 liggen hahaha) ik ga nu de geheugen strips uitsluiten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

ok wissel dan voor de zekerheid ook de slots die gaan ook nog wel is defect

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 28-11-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
-36- schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:58:
ok wissel dan voor de zekerheid ook de slots die gaan raken ook nog wel is defect
Strips geprobeert, geen verandering... kan het nog zijn dat de bios update de boos doener is geweest? Hij gaf de eerste 2 keer opstarten wel een foutmelding in het boot menu maar starten daarna gewoon netjes door en draaide als een zonnetje.

[ Voor 28% gewijzigd door LostAccess op 28-11-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wel raar dat de PC dan alsnog 2x opstart na de update. Maar zie op de acer site dat er idd wel een speciale bios fix is uitgebracht precies voor het probleem wat je omschrijft.

https://www.acer.com/ac/e...t/support-product/5410;-;

Vraag is dan vervolgens hoe je je bios update als je PC niet boot en je de bios niet extern kan flashen. Misschien dat het acersupport(forum) je daar verder mee kan helpen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostAccess
-36- schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:48:
Wel raar dat de PC dan alsnog 2x opstart na de update. Maar zie op de acer site dat er idd wel een speciale bios fix is uitgebracht precies voor het probleem wat je omschrijft.

https://www.acer.com/ac/e...t/support-product/5410;-;

Vraag is dan vervolgens hoe je je bios update als je PC niet boot en je de bios niet extern kan flashen. Misschien dat de acersupport(forum) je daar verder mee kan helpen?.
Hé top bedankt, die heb ik zelf over het hoofd gezien.. dit wordt inderdaad een interessant verhaal hahaha, ik ga is een topic starten bij acer, ben benieuwd! ik laat weten als het is gelukt.
Pagina: 1