Wat ga je met je laptop doen?
Ik zit momenteel nog op de middelbare school, maar ben van plan om in september aan de universiteit te gaan studeren en dan heb ik een laptop nodig. Nu heb ik momenteel al een game PC, maar aangezien ik waarschijnlijk ook op kamers ga is het wel fijn als ik met die nieuwe laptop enkele games kan spelen (Denk aan: League of Legends, Fortnite, Overwatch en als het een beetje meezit ook Black Ops 4).
De laptop moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- Windows 10
- Minimaal Intel i5/i7 processor of iets vergelijkbaars, 64 bits-processor. Minimaal 2Ghz kloksnelheid.
- Minimaal 13" scherm en HD resolutie
- Minimaal 500GB opslagruimte
- Minimaal 8GB RAM geheugen
- Minimaal 5 uur accuduur
- Numeriek toetsenbord
- Wifi netwerkkaart geschikt voor 5.0 Ghz (dual band)
Zelf voeg ik daar nog graag een eis aan toe een dedicated videokaart met 4GB VRAM, een IPS-paneel en een futureproof laptop (± 5 jaar).
Daarnaast heb ik het liefst dat het er niet uitziet als een game laptop. Toetsenbordverlichting is opzich wel leuk, maar meer dan dat liever niet.
Wat is je budget?
€750/€1000 met een klein beetje speling waar nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet dus iedere dag mee naar school. Dus bij voorkeur niet al te zware laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goed gevoel bij Intel en Nvidia, maar als AMD duidelijk beter blijkt in prestaties of dergelijke, dan valt het te overwegen.
Mijn vragen
Het liefst bespaar ik zoveel mogelijk.
- Is het een verstandig moment om nu al een laptop aan te schaffen of kan ik beter wachten i.v.m. nieuwe versies processoren/videokaarten of betere prijzen?
- Kan ik met bovengenoemde eisen ongeveer 5 jaar vooruit met deze laptop? Zolang duurt de studie.
- Is een videokaart met 2GB VRAM al genoeg futureproof en gamebestendig of wil ik echt voor de 4GB VRAM gaan?
- Is 8GB RAM voldoende?
- Wat zijn de verschillen tussen de 1050/1050TI/1060?
Zelf heb ik naar de onderstaande modellen gekeken:
- pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0470nd
- pricewatch: Asus ROG Strix GL503VD-FY132T
- pricewatch: Acer Aspire 7 A715-72G-56BC
- pricewatch: HP 15-cx0002nd (weliswaar boven budget en zou ik voor deze prijs nog niet aanschaffen)
EDIT: Numeriek toetsenbord is ook een eis.
Daarnaast heb ik het budget ook iets vergroot.
Ik zit momenteel nog op de middelbare school, maar ben van plan om in september aan de universiteit te gaan studeren en dan heb ik een laptop nodig. Nu heb ik momenteel al een game PC, maar aangezien ik waarschijnlijk ook op kamers ga is het wel fijn als ik met die nieuwe laptop enkele games kan spelen (Denk aan: League of Legends, Fortnite, Overwatch en als het een beetje meezit ook Black Ops 4).
De laptop moet in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- Windows 10
- Minimaal Intel i5/i7 processor of iets vergelijkbaars, 64 bits-processor. Minimaal 2Ghz kloksnelheid.
- Minimaal 13" scherm en HD resolutie
- Minimaal 500GB opslagruimte
- Minimaal 8GB RAM geheugen
- Minimaal 5 uur accuduur
- Numeriek toetsenbord
- Wifi netwerkkaart geschikt voor 5.0 Ghz (dual band)
Zelf voeg ik daar nog graag een eis aan toe een dedicated videokaart met 4GB VRAM, een IPS-paneel en een futureproof laptop (± 5 jaar).
Daarnaast heb ik het liefst dat het er niet uitziet als een game laptop. Toetsenbordverlichting is opzich wel leuk, maar meer dan dat liever niet.
Wat is je budget?
€750/€1000 met een klein beetje speling waar nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet dus iedere dag mee naar school. Dus bij voorkeur niet al te zware laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goed gevoel bij Intel en Nvidia, maar als AMD duidelijk beter blijkt in prestaties of dergelijke, dan valt het te overwegen.
Mijn vragen
Het liefst bespaar ik zoveel mogelijk.
- Is het een verstandig moment om nu al een laptop aan te schaffen of kan ik beter wachten i.v.m. nieuwe versies processoren/videokaarten of betere prijzen?
- Kan ik met bovengenoemde eisen ongeveer 5 jaar vooruit met deze laptop? Zolang duurt de studie.
- Is een videokaart met 2GB VRAM al genoeg futureproof en gamebestendig of wil ik echt voor de 4GB VRAM gaan?
- Is 8GB RAM voldoende?
- Wat zijn de verschillen tussen de 1050/1050TI/1060?
Zelf heb ik naar de onderstaande modellen gekeken:
- pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0470nd
- pricewatch: Asus ROG Strix GL503VD-FY132T
- pricewatch: Acer Aspire 7 A715-72G-56BC
- pricewatch: HP 15-cx0002nd (weliswaar boven budget en zou ik voor deze prijs nog niet aanschaffen)
EDIT: Numeriek toetsenbord is ook een eis.
Daarnaast heb ik het budget ook iets vergroot.
[ Voor 4% gewijzigd door 040-Skillz op 26-01-2019 12:37 ]