Reset Dell 2824 Wachtwoord onbekend - Factory reset?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb een Dell 2824 switch via markplaats gekocht. Nu kom ik niet in de admin interface omdat ik de credentials niet heb. Is er een manier (zonder null modem cable, die heb ik namelijk niet) om dit ding op een of andere manier te resetten zodat ik er wel bij kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
1. Vraag degene van wie je hem hebt gekocht om de credentials?
2. Leen een seriele kabel en vind een PC die ook nog een seriele poort heeft.

Andere manieren zijn er waarschijnlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
1: Heeft hij niet
2: Ik ken (nog) niemand met zo'n kabel.

Maar ik zag ergens iets van switchen van Managed naar Unmanaged en weer terug, dat dat ook zou kunnen werken
Ga ik maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bij gebrek aan seriele poorten op modernere PC's kun je ook een serieel-naar-USB kabel gebruiken daarvoor. Verder heeft vrijwel iedere netwerk guru een kabeltje liggen. Even naar de lokale computerwinkel of webshop met voorraad dus als je geen guru's kunt vinden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 17:08
Even googlen en je was er achter: https://www.dell.com/comm...ory-Defaults/td-p/3549394

• VAnTurenhout
Dat heb ik uiteraard al gedaan 8)7 vandaar de opmerking dat ik het zonder de null modem cable zal moeten doen.

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 15:07
https://www.allekabels.nl...M5GoaRtuaBoUaAjdTEALw_wcB

Zo’n kabel is toch niet zo duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Nee, klopt, Maar ik heb geen PC met zo'n aansluiting, dus zal het een USB versie moeten zijn. Het toeval wil dat ik wel een USB - RS232 (Male) heb (verkeerd besteld in China), dus misschien kan ik dit aan elkaar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 15:07
Je hebt zogenaamde gender changers. Male/female female/male

Die kun je vast ook wel ergens bestellen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bestel gewoon even een verloop/convertor kabeltje... pricewatch: Aten USB-to-Serial Converter

Netwerkcomponenten willen over die "Console" aansluitingen persé serieel (RS232) aangesproken worden maar op de meeste laptops en/of PC's van tegenwoordig zit geen seriële DB9 poort meer aan de buitenkant (al sinds een jaar of 10 á 15 niet meer, overigens).

Heb je met een beetje pech mórgen pas in huis maar da's altijd nog sneller dan in China zo'n ding bestellen én dan de vraag hebben of 't ding überhaupt gaat werken. Ik werk al járen met dat model Aten kabel en ben nog nooit een merk netwerkcomponenten tegen gekomen welke ik er niet mee aan kan via USB -> Serieel in combinatie met de Console kabel welke er bij dát merk netwerkcomponenten hoort. De originele "Console" kabel heb je meestal dus wél nodig!!!

Voor die Dell 2824 met een male DB9/RS232 Console aansluiting zou je ook onderstaande combi kunnen gebruiken.... Een "Cisco" console kabel kun je vast wel ergens ritselen, die dingen belanden meestal bij 't grof vuil doordat ze bij iedere switch bijgeleverd worden en er meestal meerdere van dat soort devices in een bedrijf rondzwerven. Heb je alleen die Cisco Terminal nog nodig: RJ45 -> DB9/RS232 Female :+

Kabeltje

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 30-11-2018 15:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1