Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business-laptop met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Goeieavond allen,

Als IT-beheerder bij mij op de zaak sta ik in voor de aankoop van zowat alles met een kabel aan, waaronder blijkbaar ook laptops.
Momenteel hebben we tot ieders tevredenheid Dell Lattitude 5000-reeks laptops in gebruik.
Specificaties zijn als volgt:
  • Intel i7 quad/hexa-core
  • 16GB ram
  • 512GB SSD
  • Ontspiegeld full HD scherm, zonder touch
  • Backlit US Qwerty in ANSI layout (Blijkt op een of andere manier soms moeilijk te verkrijgen in België)
  • Onboard gigabit Ethernet en WLAN
  • 15" scherm, numeric keyboard
Bij al deze laptops hebben we ook docking stations: zowel de oude E-port als de nieuwere USB-C dockings.
Over het algemeen zijn we zeer tevreden van deze machines: Batterij is prima, ze kunnen tegen een stootje en prijs/performance is dik in orde. Echter mist er 1 ding: Een beetje degelijke videokaart. We spelen met de collega's graag eens een potje UT onder de middag, en dan komen de limieten van de Intel HD graphics snel naar boven.

Kortom: We zijn voor de volgende lading laptops aan het uitkijken voor een opvolger die ons dezelfde bouwkwaliteit van de Lattitudes kan geven, maar met iets meer grafische power. Het hoeven geen 1080Ti's te zijn, en Quadro's zijn ook niet nodig voor ons gebruik.

Ik ging reeds op zoek bij HP in de hoop om nog Elitebook's van 10 jaar geleden aan te treffen, maar daar verschijnen jammer genoeg enkel glossy consumer modellen op de website.

Kortom: Collega-IT beheerders: Welke saaie degelijke business laptops met een beetje grafische spierballen bevelen jullie aan?

Alvast bedankt!

Stijn

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wat is het budget, wat heb je zelf gevonden waar je vragen over hebt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NjitsSs
Dag Hackus,

Bedankt voor je antwoord.
Budget is vrij ruim: We kopen toestellen met het oog op een gebruiksduur van minstens 4, liever 5 jaar. Laat ons zeggen dat het budget maximaal 2000€ ex BTW per laptop is.

Zoals eerder gezegd: Het aanbod van deftige business-machines blijkt bij de bekende partijen vrij beperkt te zijn. Ik had gehoopt dat er hier op Tweakers wat collega-ITers rondlopen die enkele tips en ideeen kunnen geven van in welke richting zij momenteel computers voor de zaak aankopen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Soms kun je in de dell lattitude serie een type vinden waarbij er een quadro kaart in de laptop zit. Dan heb je een normale zakelijke laptop; die 3d iets meer power heeft. Ik zou even met jouw Dell accountmanager gaan zitten.

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
Dell Latitude series, XPS 15, Lenovo Thinkpad (extreme versie optie)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
ThinkPad X1 Extreme zou goed passen. Surface book 2 15 als je iets breder kijkt, meer prosumer machine maar wel erg lekker. XPS 15 tenslotte ook, eventueel de 2-1 met Kaby Lake G (incl Radeon Vega! Once in a lifetime AMD en Intel combo)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Whuh...
Je gaat zware notebooks aanschaffen, omdat je collega's graag een potje UT spelen?

Kun je dan niet beter gewoon een oudere UT draaien of de settings wat terug schroeven?

Als IT beheerder zou ik daar al heel snel "nee" tegen zeggen, het is niet nodig of nuttig voor zakelijk gebruik, dus waarom dan extra geld uitgeven aan zoiets...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• NjitsSs
Wel... Laat ons stellen: We zijn (gelukkig) geen "standaard" bedrijf. We willen gerust wat extra centjes uitgeven voor dit soort "fratsen". Daarnaast mogen de personeelsleden hun laptop ook prive gebruiken, waarvoor de grafische power dus mooi meegenomen is.
Ook worden er sommige CAD toepassingen (o.a. Altium, WYSIWYG...) gebruikt die beter performen op gaming-graphics dan op "CAD" kaarten zoals een Quadro.

We hebben gekeken naar de Dell XPS'en, maar konden daar niet echt onze gading in vinden: Geen numeriek toetsenbord, geen onboard Ethernet en een blinkend scherm zijn een echte no-go.

Goed voorstel van ElectroDonker om nog eens bij Lenovo te kijken! Een merk dat ik wat uit het oog verloren was, maar op het eerste zicht maken ze leuke machines.
De X1 is prijs/performance een pracht van een laptop, enige minpunt is dat zowel numeriek keyboard als Ethernet ontbreken. De T580 is dan weer iets minder performant maar voldoet wel aan alle andere eisen.
Ik ga eens een telefoontje doen naar Lenovo en proberen om een demo-exemplaar te versieren.

Iedereen bedankt voor de suggesties!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
unezra schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:00:
Whuh...
Je gaat zware notebooks aanschaffen, omdat je collega's graag een potje UT spelen?

Kun je dan niet beter gewoon een oudere UT draaien of de settings wat terug schroeven?

Als IT beheerder zou ik daar al heel snel "nee" tegen zeggen, het is niet nodig of nuttig voor zakelijk gebruik, dus waarom dan extra geld uitgeven aan zoiets...
Blije medewerkers maakt goede medewerkers. Een paar honderd euro meerprijs per laptop maakt vaak de zaak niet. Bij ons geven ze ook veel geld uit aan ontspanningsruimte, zoals een fitness ruimte, pooltafels, kickertafels, PS4's met games,...

Dit is iets soortgelijks, maar dan met UT.
Op mijn vorig werk speelde we onder de middag CS op een eigen inhouse server, those days _/-\o_

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
En zelf samenstellen, als de eisen zo specifiek zijn?

https://www.laptopplus.nl.../zelf-samenstellen/page:2

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik hoor heel vaak de XPS voorbij komen als zakelijke laptop, maar volgens mij wordt deze lijn van asus vaak vergeten:
pricewatch: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY367T

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:54
Ook zeker is bij de jongens van BTO kijken.

www.bto.eu

https://bto.eu/laptops/?f...-gtx-1070,nvidia-gtx-1080

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

Qwerty-273

Meukposter

Hou gewoon je Dell Lattitude reeks (aangenomen dat die Thunderbolt 3 ondersteunen) en sluit er voor de liefhebber een Gigabyte Gaming Box op aan:
pricewatch: Gigabyte RX 580 Gaming Box
pricewatch: Gigabyte Aorus GTX 1070 Gaming Box
pricewatch: Gigabyte Aorus GTX 1080 Gaming Box
Afhankelijk van welke smaak je wilt hebben natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Qwerty-273 op 10-12-2018 16:28 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1