Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ghlub
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-02 21:23
Beste Tweakers,

Gister heb ik een MSI RTX 2070 gekocht als vervanging van mijn 1050 ti. Na het installeren v ben ik er achter gekomen dat er iets niet klopt in mijn systeem.

Met deze kaart verwachtte ik goede fps te halen, maar helaas krijg ik op medium settings nog steeds drops tot 50 FPS(Call of duty blackops 5). Nu ben ik mij aan het afvragen wat er precies aan de hand is.

Mijn setup:
Ryze 5 1600
16gb ddr4 3000
650 Lite coolermaster
Asrock AB350M Pro4
MSI RTX 2070
Beeldscherm LG 2550x1080 (75Hz)
SSD 250GIG
SATA 1000GIG

Nu ben ik van plan om een andere processor te kopen(ryze 7 1700x) maar zie ook online dat deze eigenlijk goed zou moeten werken. Wel heb ik op Afterburner gezien dat de cpu usage piekt naar 98 procent.

Kan iemand mij advies geven over deze kwestie?

Alvast bedankt,

Groet,

Daan

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
nVidia drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.

Settings van de game hoger zetten.

Post een ingame screenshot van Afterburner.

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 09:28

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Naast de onderdelen van je PC zijn er ook een aantal andere factoren die je framerate tijdens het gamen kunnen beïnvloeden. De makkelijkste manier om dit te testen is om je harde schijf te formatteren en een schone Windows installatie erop te zetten. Mocht dat niks uitmaken dan heb je wellicht een reden om een van je onderdelen te vervangen. Raadpleeg deze site wellicht eens.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Een 1700x gaat je probleem niet oplossen. Ik denk dat je singlecore performance in de weg zit. Een 2700x of 2600x is dan een betere truc (wel eerst je bios updaten). Die doen het beter op singlecore vlak.

Je zou ook je cpu kunnen overclocken. 3.8ghz moet makkelijk kunnen.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

418O2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:39:
Een 1700x gaat je probleem niet oplossen. Ik denk dat je singlecore performance in de weg zit. Een 2700x of 2600x is dan een betere truc (wel eerst je bios updaten). Die doen het beter op singlecore vlak.

Je zou ook je cpu kunnen overclocken. 3.8ghz moet makkelijk kunnen.
Ryzen 2 op een 'oude' chipset gebruikt geen XFR2 dus de single-core prestaties van de X versie is niet beter dan de non-X voor zover ik weet. Geldverspilling dus, als je dan toch handmatig moet overclocken is een Ryzen 1600 nog niet het upgraden waard denk ik.

Eerst even testen met schone software en dan eventueel CPU overclocken/RAM wat tweaken voordat je aan een volgende upgrade begint.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Ghlub
Bedankt voor de reacties, gister heb ik mijn cpu overclocked naar 3.8 Ghz. Dit haalde niks uit voor de performance. Het lijkt er op dat het deinstalleren van mijn hele windows een goed idee is. Aangezien de processor geen invloed blijk te hebben.

Ook het opnieuw installeren van de nvidea software werkt niet helaas.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ghlub schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:09:
Ook het opnieuw installeren van de nvidea software werkt niet helaas.
Uszka schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:10:
nVidia drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.
Voor de duidelijkheid: Alleen herinstalleren van software & drivers schiet neit echt op. DDU Downloaden kan via https://www.wagnardsoft.c...aller-ddu-v18004-released. Wel opstarten in veilige modus.

Met de overclock is wel duidelijk dat dit wss geen bottleneck op pure CPU prestaties is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Ghlub
Ik heb nu de DDU uitgevoerd en dit haald ook niks uit. Wellicht is het toch de cpu dan anders weet ik het ook niet. Het lijkt mij sterk dat een herinstallatie van windows hier invloed op gaat hebben.

Bedankt voor de hulp!
Cio schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:30:
[...]

[...]

Voor de duidelijkheid: Alleen herinstalleren van software & drivers schiet neit echt op. DDU Downloaden kan via https://www.wagnardsoft.c...aller-ddu-v18004-released. Wel opstarten in veilige modus.

Met de overclock is wel duidelijk dat dit wss geen bottleneck op pure CPU prestaties is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoe presteren andere games? Haal je wel een 'verwachte, normale' score in bijvoorbeeld een 3dmark benchmark of blijven de grafische prestaties daar ook ondermaats? Mogelijk is black ops gewoon brak dus check even hoe andere games presteren.
Pagina: 1