Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 13:23
Ik heb hier een prachtige 40" Samsung TV met een barst in het LCD paneel. (modelnummer: UE40J5200AW).

Voor laptops ben ik gewend dat vervangende LCD panels makkelijk te vinden zijn. Waarom is dit niet het geval voor televisies? Wellicht omdat de formaten minder gestandaardiseerd zijn?

Tips waar ik moet zoeken zijn welkom.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Voor een laptop is het paneel maar een deel van het apparaat, voor een tv is het paneel vrijwel de gehele tv en veruit het duurste onderdeel. Waarschijnlijk is het bij tv's het niet waard om het paneel te vervangen, omdat dat vaak duurder zou zijn dan een nieuwe tv.

The devil is in the details.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is zelfs zo dat een los paneel (soms) duurder is dan een compleet nieuw volledig scherm.
Ook het versturen van zulke grote panelen is een probleem. Normaal komen ze in een 5 of 10 pack.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17

OmeJoyo

This is me

Ga er maar vanuit dat als het paneel al te krijgen is dat je er 300 a 400 euro voor kwijt bent. Een nieuwe tv zal net zo duur of wellicht goedkoper zijn, zeker omdat dit al nooit een duur toestel is geweest.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity