hallo allemaal.
een aantal dagen geleden heb ik een vraag gesteld over RAM. ik was er namelijk 90% zeker van dat mijn hoeveelheid ram FPS lag in battlefield 5 veroorzaakte.
d.m.v. msi afterburner heb ik vastgesteld dat mijn GPU en CPU niet op 100% komen te staan tijdens het spelen
deze waardes liggen tussen de 50% en 80% (gemiddeld 70%) voor de CPU (heeeel soms wat uitschieters in een van de cores naar 90%)
en 40% tot 80% (gemiddelad 55%) voor de GPU.
de temperaturen van de hardware liggen tussen de 40 en 50 graden in.
hieruit constateerde ik dus dat mij 8gb ram aan de lage kant was omdat de rest van de hardware niet overbelast leek te worden. hier werd gemiddeld zon 7gb van gebruikt.
nu heb ik mijn ram geupgrade naar 16gb en heb eigenlijk nog steeds dezelfde problemen
het gemiddelde ram gebruik is gestegen naar zon 8,4gb. maar de lag is nog steeds aanwezig.
wanneer treedt de FPS lag op: wanneer er veel gebeurt in de game. explosies, veel personen op dezelfde plek maar soms ook wanneer ik door een bebouwd stuk van de map loop met veel detail.
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: i5 6600K @4400MHz
GPU: MSI GTX 1060 6GB
RAM: Voor: Hyperx Fury 8GB @2133MHz DDR4 Na: Hyperx Fury 16GB @2133MHz DDR4
MOBO: MSI Z170 pro gaming (LED)
CPU Cooler: CoolerMaster 212 EVO
SSD: Samsung 850 evo 250GB
laatste Nvidia drivers
tijdens het spelen heb ik alle andere applicaties gesloten behalve
Msi afterburner
origin
riva tunerstatistics
logitech gaming software
BF5 zelf
Ik run Battlefield 5 op de medium preset
ik hoop dat dit voldoende informatie is.
waardoor krijg ik deze FPS lag? en waarom gaat mijn hardware niet sneller werken voor meer performance?
ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.
alvast bedankt
een aantal dagen geleden heb ik een vraag gesteld over RAM. ik was er namelijk 90% zeker van dat mijn hoeveelheid ram FPS lag in battlefield 5 veroorzaakte.
d.m.v. msi afterburner heb ik vastgesteld dat mijn GPU en CPU niet op 100% komen te staan tijdens het spelen
deze waardes liggen tussen de 50% en 80% (gemiddeld 70%) voor de CPU (heeeel soms wat uitschieters in een van de cores naar 90%)
en 40% tot 80% (gemiddelad 55%) voor de GPU.
de temperaturen van de hardware liggen tussen de 40 en 50 graden in.
hieruit constateerde ik dus dat mij 8gb ram aan de lage kant was omdat de rest van de hardware niet overbelast leek te worden. hier werd gemiddeld zon 7gb van gebruikt.
nu heb ik mijn ram geupgrade naar 16gb en heb eigenlijk nog steeds dezelfde problemen
het gemiddelde ram gebruik is gestegen naar zon 8,4gb. maar de lag is nog steeds aanwezig.
wanneer treedt de FPS lag op: wanneer er veel gebeurt in de game. explosies, veel personen op dezelfde plek maar soms ook wanneer ik door een bebouwd stuk van de map loop met veel detail.
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: i5 6600K @4400MHz
GPU: MSI GTX 1060 6GB
RAM: Voor: Hyperx Fury 8GB @2133MHz DDR4 Na: Hyperx Fury 16GB @2133MHz DDR4
MOBO: MSI Z170 pro gaming (LED)
CPU Cooler: CoolerMaster 212 EVO
SSD: Samsung 850 evo 250GB
laatste Nvidia drivers
tijdens het spelen heb ik alle andere applicaties gesloten behalve
Msi afterburner
origin
riva tunerstatistics
logitech gaming software
BF5 zelf
Ik run Battlefield 5 op de medium preset
ik hoop dat dit voldoende informatie is.
waardoor krijg ik deze FPS lag? en waarom gaat mijn hardware niet sneller werken voor meer performance?
ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.
alvast bedankt