RAID 0 vraagje (+UDMA vraagje)

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
oi,

ik heb nu 2 schijven in striping gezet (tenminste, dat neem ik aan, ik heb 2 keer create striped disk gekozen) maar nu heb ik bij het partitioneren 2x unpartioned space over bu 0 en bus 1 (maar wel beide disk 0), en ik had toch aangenomen dat ik nu 1 partie had kunnen maken..

En nog vraagje over UDMA, 1 van die schijven staat in UDMA2, terwijl die ook UDMA5 aankan, maar ik kan hem niet hoger instellen dan 2, terwijl de andere HD, WEL zonder moeite in UDMA5 kan..

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
als het goed gaat zie je met partitioneren nog maar 1 disk ... niet 2!!! het lijkt erop dat je nog geen raid array hebt gemaakt.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Wat voor HD's heb je ?

-

Verwijderd

of je hebt 2 X een single disk-array aangemaakt....

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Het zijn een Maxtor en een Quantum (29,9 en 30Gig), ik heb gewoon gekozen voor:
create striped disk -> create new group (voor beide, want ze moeten beide in de nieuwe groep, 1 tegelijk kan ook niet)
je krijgt dan een venster met: You will now create a srtiped disk using:
Maxtor
Quantum
blabla
en vervolgens staan ze beide in striped..
Maar het is nog vager geworden want ze staan allebei ondertussen weer op single disk.. iets zegt me dus dat de raid controller niet helemaal lekker is..

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
ik heb zelf geen raid bordje, maar volgens mij had je 2 identieke schijven nodig om ze in een raid opstelling te zetten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij ligt dit gewoon aan het feit dat de schijven niet gelijk (merk/type) zijn hoor...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 09:48

pistole

Frutter

Op zondag 22 juli 2001 13:33 schreef limoentje het volgende:
volgens mij ligt dit gewoon aan het feit dat de schijven niet gelijk (merk/type) zijn hoor...
nee, de disken mogen prima van een ander merk zijn.

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1