Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venterax
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-09 18:01
Mijn vraag:

Hoe kan ik verhelpen dat mijn XBOX niet kan verbinden met de DHCP-servers?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Console: XBOX ONE S
Router: Sitecom WLR-4004 v1 003 | N300 (volgens mij de standaardrouter van Caiway)
Internet provider: Caiway

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb contact opgenomen met Microsoft en zij hebben samen met mij getest of mijn LAN-poort nog in goede staat was, het bleek dat deze inderdaad nog in goede staat is.

Mijn Xbox heeft wel gewoon een goede verbinding als ik direct een internetkabel vanuit mijn modem naar mijn xbox laat gaan, echter staat deze modem uitbereik van mijn setup waar mijn xbox staat.

Vervolgens zegt Microsoft dat ik contact moet opnemen met mijn internet provider, terwijl zij zeggen dat ik weer naar Microsoft moet hiervoor. Voor de rest kreeg ik iets te horen van "Port Forwarding" of iets dergelijks?

Eigenlijk momenteel ten einde raad en hopende dat iemand mij hier kan helpen... _/-\o_

EDIT: bleek dat één van mijn switches kuren had of gewoon niet goed functioneerde om DHCP door te sturen. Nieuwe switch met gigabit switch erin en de problemen waren voorbij.

[ Voor 8% gewijzigd door venterax op 31-01-2020 11:17 ]

Beste antwoord (via venterax op 31-01-2020 11:19)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Goed, ik denk:

- dat de TS een glasmodem heeft
- één (drama) Sitecom router heeft
- verder niets!

Wat kan er aan de hand zijn?
Wellicht heeft de Sitecom kuren, je kan hem in ieder geval even herstarten. Mocht dat niet helpen, check of je clients kan blokken (en of je Xbox op zo'n lijst staat).

Advies?
Koop een nette router, bijvoorbeeld Netgear/Asus/MikroTik (als je het durft ;))

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Tja, als je direct op je modem/router verbinding hebt, en met die Sitecom niet, dan is het waarschijnlijk de sitecom he.

Heb je met een ander apparaat wat met die sitecom verbonden is hetzelfde probleem? Staat DHCP aan in die sitecom?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venterax
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-09 18:01
Nat-Water schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:08:
Tja, als je direct op je modem/router verbinding hebt, en met die Sitecom niet, dan is het waarschijnlijk de sitecom he.

Heb je met een ander apparaat wat met die sitecom verbonden is hetzelfde probleem? Staat DHCP aan in die sitecom?
Ik gebruik momenteel dezelfde internetkabel als die ik gebruik voor mijn laptop. Op mijn laptop werkt deze prima. Vandaar dat ik het ook zo vaag vind dat deze het niet doet op mijn xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

venterax schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:02:
.., echter staat deze modem uitbereik van mijn setup waar mijn xbox staat...
Dus je gebruikt je sitecom alleen als koppelstukje? Om twee netwerkkabels aan elkaar te knopen?
Dan koop je toch voor 1 € een echt koppelstukje

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:54
Jongens, lezen... de TS zegt toch dat die Sitecom vanuit de provider geleverd is.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
Kan je wel het netwerk op als je je Xbox een vast ip geef? / draadloos aansluit?

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2018 18:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:47:
Jongens, lezen... de TS zegt toch dat die Sitecom vanuit de provider geleverd is.
Ik lees de specs van dat ding, en het is een router die ook verkocht werd door Caiway. Maar als ik TS begrijp heeft hij nu die Sitecom router achter een modem/router staan. Vanaf de combi doet hij het, vanaf de extra router niet. Ik zou wel eens willen weten hoe die 2e router ingesteld staat ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jeroen_ae92 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:47:
In de topicstart staan 2 devices genoemd achter elkaar (dus lastig te begrijpen); de WLR-4004 is inderdaad een een Gbit router met WiFi, daarna is er dus blijkbaar ook een N300 range-extender.

Dan is dus de vraag; hoe is de Xbox normaal aangesloten op internet want een test uit de topicstart was MET kabel en dat ging wel goed.

Of we lezen allemaal verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-11-2018 19:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Goed, ik denk:

- dat de TS een glasmodem heeft
- één (drama) Sitecom router heeft
- verder niets!

Wat kan er aan de hand zijn?
Wellicht heeft de Sitecom kuren, je kan hem in ieder geval even herstarten. Mocht dat niet helpen, check of je clients kan blokken (en of je Xbox op zo'n lijst staat).

Advies?
Koop een nette router, bijvoorbeeld Netgear/Asus/MikroTik (als je het durft ;))

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1