tankstations zonder brandstof door lage waterstand

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zijn dus tankstations zonder brandstof door het lage water in de rivieren, wat de aanvoer hindert.

https://www.dvhn.nl/groni...-en-Drenthe-23876335.html

Heeft iemand dit al meegemaakt, dat je wil gaan tanken en de pomp niks doet?
Wel iets om rekening mee te houden en voor de zekerheid iets eerder gaan tanken.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:01:

Jup, voornamelijk omdat de Shell Express weer een weigert te functioneren. Bij menig tankstation is altijd wel een ander tankstation binnen 10km range. Probleem lijkt me momenteel niet bijzonder groot.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De lokale Shell Express 2 straten van me vandaan (met 4 pompen) was gisteren zelfs gesloten (gistermiddag), er hing zo'n el-cheapo ketting over de in- en uitrit. Vanochtend en vanmiddag was hij wel weer gewoon open overigens.

Ikzelf heb een BP-tankpas en tank dus alleen bij BP en Texaco (ergens anders werkt de tankpas niet), en heb toevallig (had niks met dit bericht te maken, hij was gewoon bijna leeg) gisteren nog bij een (bemande) BP getankt, dat gaf geen problemen.

Ik ben wel van plan om de komende weken iets vaker af te gaan toppen. In plaats van normaal 1x in de 7 werkdagen (850-900 km) denk ik dat ik voorlopig elke 3 dagen (om de 400-450 km dus) ga tanken om iets meer buffer te hebben en te voorkomen dat ik droog kom te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2018 18:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Geen problemen gehad of gezien in mijn regio. Wel jammer (en begrijpelijk) dat ze de bemande stations eerst bevoorraden. Die zijn over het algemeen een stuk duurder.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Soldaatje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:01:
Er zijn dus tankstations zonder brandstof door het lage water in de rivieren, wat de aanvoer hindert.

https://www.dvhn.nl/groni...-en-Drenthe-23876335.html

Wel iets om rekening mee te houden en voor de zekerheid iets eerder gaan tanken.
Ik heb dat regelmatig en die pomp ligt niet eens aan het water (en er staan ook geen gele hesjes)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De bevoorradingsproblemen die sinds vorige week spelen bij pompstations zijn voorlopig nog niet opgelost, blijkt uit een rondgang van NU.nl. Oorzaak van het geringe aanbod is het laagstaande water in de rivieren die deze producten aanvoeren.

Rivieren zoals de Rijn, Waal en IJssel staan historisch laag, waardoor binnenvaartschepen slechts een kwart van de gebruikelijke lading aan benzine en diesel mee kunnen nemen. Hierdoor komen tankstations in de problemen.

Volgens de Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie (VNPI) zijn er momenteel enkele tientallen tankstations gesloten, omdat ze 'leeg' zijn.

Dit probleem kan enkel verholpen worden door regenval in Zwitserland en Oostenrijk. Wanneer de problemen bij Nederlandse tankstations voorbij zijn, is dus moeilijk te voorspellen. "We hebben geen glazen bol", stelt een woordvoerder van Total, "het enige wat we kunnen doen, is hopen dat het snel weer gaat regenen."

Alternatief transport is moeilijk realiseerbaar

Volgens Evofenedex, de belangenorganisatie van Nederlandse handels- en productiebedrijven, is alternatief vervoer niet altijd een optie. Overstappen op wegvervoer is volgens de beleidsadviseur moeilijk, omdat er een tekort aan vrachtwagenchauffeurs is en een vrachtwagen qua inhoud veel beperkter is.

Binnenvaartschepen kunnen wel kleinere ladingen vervoeren, maar dat loont niet altijd. "We moeten wel drie of vier binnenvaartschepen gebruiken om een gebruikelijke lading te verschepen, maar dat betekent natuurlijk dat de kosten ook vier keer hoger uitvallen", stelt Jurgen van der Sloot, beleidsadviseur bij de belangenorganisatie. "Die extra schepen zijn ook niet meteen beschikbaar", vervolgt Van der Sloot.

Wel wordt er in beperkte mate gebruikgemaakt van extra vervoer over het spoor. "Maar treinen zijn niet flexibel en spoortrajecten zijn vaak al een jaar van tevoren geboekt", sluit Van der Sloot af.

Shell zegt een inhaalslag te maken

Een woordvoerder van Shell claimt dat de problemen bij Shell snel opgelost zijn en de onbemande tankstations "binnen enkele weken" weer normaal bevoorraad worden.

"We hebben een flinke inhaalslag kunnen maken met alternatieve manieren van transport vanaf het brandstofdepot in Arnhem. We kunnen snel weer met de standaardplanning beginnen."
Bron: https://www.nu.nl/onderne...-nog-weken-aanhouden.html

Moet zeggen dat ik zelf, los van die ene keer die ik eerder al noemde, geen gesloten tankstations meer heb gezien.

Virussen? Scan ze hier!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wel. In België speelt dit probleem zelfs nog iets meer en ook al iets langer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ah vandaar. Wilde tanken in Oosterhout, maar pomp was leeg. Stond ook geen bordje bij verder ofzo :? 8)7

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
Ach kleinigheidje, nog geen last van gehad. Stond vorige week wel bij de Shell Express met iemand van de vereniging waarbij zijn pomp het niet deed die bij mij wel. Maar volgens mij was dat gewoon een storing :+

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:03

Metalfreak

Hoije woh!

Zaterdag wel gezien in Duitsland dat er op de E10 pomp een briefje hing dat deze op was. Vriendin kon vorige week bij een ander tankstation in Duitsland ook geen Super tanken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Lekker thuis opladen, kan het iedereen aanraden! (y)

Verwijderd

En automobilisten denken nog steeds niet na over manieren om brandstof te besparen: lekker door knallen, tot je bij de benzinepomp komt en er geen benzine op voorraad is :+

Zelf nog geen benzinepompen gezien die zonder zitten: in NRW in Duitsland is zelfs de benzineprijs weer gezakt. Wel is bijna overal de luchtpomp "buiten gebruik" 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:48:
En automobilisten denken nog steeds niet na over manieren om brandstof te besparen: lekker door knallen, tot je bij de benzinepomp komt en er geen benzine op voorraad is :+

Zelf nog geen benzinepompen gezien die zonder zitten: in NRW in Duitsland is zelfs de benzineprijs weer gezakt. Wel is bijna overal de luchtpomp "buiten gebruik" 8)7
Lucht op? :+

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
TheBrut3 schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:31:
Ach kleinigheidje, nog geen last van gehad. Stond vorige week wel bij de Shell Express met iemand van de vereniging waarbij zijn pomp het niet deed die bij mij wel. Maar volgens mij was dat gewoon een storing :+
De benzine was toch op.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gisteren had ik ook last van met tanken van benzine dus heb er Premium ingegooid. Dat kon ook aan de pomp zelf liggen. Nou ja mocht het echt een probleem worden dan kan ik doorrijden op elektrisch. Dan ga ik wat meer aan de stroom.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:03

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:48:

Het was wel 1 cent goedkoper dan in Nederland. Esso Duitsland vs Esso Nederland.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1