Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Wanneer ik Netflix start op mijn televisie en het geluid via mijn geluidsinstallatie af wil spelen, zijn er bijna geen stemmen waar te nemen in 5.1. In stereo wel, maar het is het volume nog steeds heel laag.
Met een Chromecast heb ik wel geluid op normaal volume.

Een optie is natuurlijk om een Chromecast ultra te kopen, maar het zou toch met de app ook moeten werken lijkt me.
Heeft iemand enig idee of dit een bekend probleem is? Zo ja is er dan ook een oplossing voor?

Alle reacties

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:50
Het klinkt alsof geluid niet goed over je center speaker aangestuurd kan worden. Om beter te kunnen helpen is er meer informatie nodig.

1. Welke TV heb je exact?
2. Welke versterker/geluidsinstallatie gebruik je en welke speaker setup (2.1, 5.1, 7.1)?
3. Hoe zijn deze aangesloten?
4. Wat zijn je audio instellingen op de TV?
5. Is het alleen bij Netflix op de TV of ook bij andere toepassingen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• fisherman
Tiwazz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:04:
Het klinkt alsof geluid niet goed over je center speaker aangestuurd kan worden. Om beter te kunnen helpen is er meer informatie nodig.

1. Welke TV heb je exact?
2. Welke versterker/geluidsinstallatie gebruik je en welke speaker setup (2.1, 5.1, 7.1)?
3. Hoe zijn deze aangesloten?
4. Wat zijn je audio instellingen op de TV?
5. Is het alleen bij Netflix op de TV of ook bij andere toepassingen?
Hebt lijkt inderdaad de center te zijn die zwak aangestuurd wordt.
Ik heb een Sony KD60XF8305. Deze is met ARC aan een Denon AVR 3200W gekoppeld die als voorversterker dient. Daarachter zit een parasound HCA 1206 die de versterking verzorgt.
ARC staat dus aan en alle volumes staan op maximaal.

Netflix is de enige app waar ik vanaf mijn tv meerkanaals mee kan beluisteren. Maar YouTube lijkt in stereo wel op hoger volume te zitten dan Netflix in stereo. Maar goed, ik wil natuurlijk 5.1 luisteren als ik Netflix kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door fisherman op 28-11-2018 19:45 ]

• ndonkersloot
Ik heb geen ervaring met een voorversterker maar heb zelf ook een Sony Android TV uit 2015 en een Denon X3000, ook via ARC. Daarbij krijg ik netjes 5.1 binnen en hoor ik dat ook. Zie jij op je (voor) versterker ook een dolby signaal binnen komen?

Is er een mogelijkheid dat je het ook test met een optische kabel? In de instellingen van je android tv kan je onder audio ook kiezen hoe het signaal uitgestuurd moet worden. Auto1, auto2 en PCM only. Kan je alle drie die opties is testen?

• fisherman
Ik ga het morgenavond even proberen, maar ik meen dat ik hem al wel op PCM gezet had. De denon is een receiver, maar ik gebruik hem als voorversterker. Optisch zal niet gaan lukken, aangezien Netflix alleen dolby digital plus als signaal geeft. Dit gaat niet door een optische kabel volgens mij.
Overigens zie ik wanneer ik in netfix het volume verhoog met de afstandsbediening van de tv niet de inrerface van denon verschijnen. Bij tv kijken of YouTube wel. Het is net alsof de volume regeling opeens vanuit Android geregeld wordt en niet op maximaal staat.

• ndonkersloot
fisherman schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:16:
Ik ga het morgenavond even proberen, maar ik meen dat ik hem al wel op PCM gezet had. De denon is een receiver, maar ik gebruik hem als voorversterker. Optisch zal niet gaan lukken, aangezien Netflix alleen dolby digital plus als signaal geeft. Dit gaat niet door een optische kabel volgens mij.
Overigens zie ik wanneer ik in netfix het volume verhoog met de afstandsbediening van de tv niet de inrerface van denon verschijnen. Bij tv kijken of YouTube wel. Het is net alsof de volume regeling opeens vanuit Android geregeld wordt en niet op maximaal staat.
En gelukt?

• fisherman
Nee, het is niet meer gelukt. Ik denk dat het gewoon niet anders is. Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd op de tv.
Het wordt dus op cen duur maar een Chromecast ultra. Wellicht komt er een keer een update waardoor het wel gaat werken.

• fisherman
Gisteren toch maar even langs de mediamarkt gegaan voor een Chromecast ultra. Werkt lekker snel en het beeld lijkt ook vloeiender dan de Chromecast 2
Pagina: 1