mijn laptop maakt een tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn oude hdd vervangen door een nieuwe ssd genaamd: Samsung SSD 860 EVO 500GB
De ssd doet het prima, alleen doen na de vervanging de luidsprekers het niet meer (met aansluiting van een koptelefoon wel). En ik hoor sindsdien een regelmatige duidelijke tik vanuit de rechter luidspreker en de plaats waar de ssd zit. Alleen las ik dat de ssd geen geluid kan maken. Het zijn ongeveer 80 tikken per minuut. De tik komt alleen als de laptop veel inspanning moest leveren, zoals bij een game of soms bij het opstarten. bij word of bij het surfen hoor ik niks.
...

Mijn laptop is een acer aspire E5-571G
...
Ik heb al het geluidsprogramma opnieuw geïnstalleerd en gecontrolleerd of de ssd goed vast zit en ik heb de ventilator ontstoft.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
SSD's bevatten geen bewegende delen, dus dat zal het inderdaad niet zo snel zijn. Het kan bijvoorbeeld wel een ventilator zijn, maar de enige die er echt achter kan komen ben jijzelf. Luister nog eens goed waar het vandaan komt, zou ik zeggen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Niet toevallig iets geraakt bij het vervangen van de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Klinkt alsof je misschien iets niet helemaal lekker bevestigd / losgemaakt hebt, wat niet raar zou zijn als ik de disassembly zo bekijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

disassembly ziet er idd niet heel praktisch uit. misschien ergens de kabel van de speakers gekneld/beschadigd? Zou als eerste is testen of het geluid weg is als de speakers ontkoppeld zijn en vervolgens kijken of de stekkers en speaker kabels goed zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 28-11-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
De Tik komt van de luidspreker en niet van een mechanische tik?

Ik vermoed inderdaad ook dat er een kabeltje niet 100% zit, als je een kop telefoon niet goed insteekt krijg je ook 'Tik' geluiden.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Stel: Je doet je motorkap open om je olie bij te vullen en na dichtdoen werken je ruitenwissers niet meer en komt er een vreemd geluid bij de ruitenwissers vandaan.

Dan kiezen we één van de volgende acties:
1) we vullen de benzinetank
2) we legen de asbak
3) we vervangen de ruitenwisserbladen
4)....

We openen de motorkap en kijken wat we vern**kt hebben? Want daarvoor werkte het wel en de asbak, benzine en ruitenwisserbladen hebben niets met het wel of niet heen en weer gaan van die wissers te maken?

Als je speakers het niet doen nadat je je laptop open hebt gedaan (en je ze weer aan de praat wil krijgen) dan maak je hem opnieuw open, zeker als je nog extra symptomen krijgt uit die richting. Ik snap echt niet waarom je dan software gaat veranderen?!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het zou eventueel kunnen dat er een kabel niet goed vast zit, maar ik heb mijn laptop al verschillende keren open en dicht gemaakt om te kijken of er iets niet goed zat, zonder resultaat. Maar dat lijkt mij ook het meest logisch dus ik zou nog even goed kijken waar het mis kan zijn gegaan.

White Feather -> Die software had ik al vervangen doordat de hdd sloom was. De problemen deden zich pas voor na het vervangen van de hdd naar een ssd.

Ik heb het gevonden :)
blijkbaar was de oorzaak dit kabeltje dat in de knel was gekomen toen ik de ssd toevoegde. Link naar afbeelding: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1811/500071/kcAifdze.jpg

Het geluid doet het weer en de tik is weg.
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik zou deze fout niet zo snel weer maken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ach, zoals het laptopje thuis tikt, tikt het nergens ... :+
Pagina: 1