Foutieve prijs website, wel betaald.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutcharjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 12:11
(jarig!)
Mijn vraag
Vandaag heb ik via MAX ICT een videokaart besteld, de Gigabyte 2070 Windforce 8gb. Ik ging naar Max ict omdat ik afgelopen weekend de black Friday deals interessant vond maar toen geen geld had en ik benieuwd was wat ze nu aanbieden.
Nu zag ik echter dat de prijs naar €239 gezakt was met een plaatje erbij 'actie'.
Ik heb wat reviews gekeken en werd enthousiast van de deal dus ik heb hem besteld en betaald.
Erop volgt een email dat ik heb betaald en de bestelling is in behandeling.

Ik hoor dan een tijdje niets dus ik heb gevraagd of ze de dag erna nog kunnen leveren zoals de website vermeld want ik moet dan thuis zijn.
Daarop kreeg ik pas een reactie
Bedankt voor je mail.

Dat klopt inderdaad. De prijs die Tweakers hanteert is niet de juiste prijs.
Het product kost namelijk inclusief BTW €539 bij ons. Op dit moment kunnen wij het niet aanpassen bij Tweakers, maar daar zijn we hard mee bezig.
( zie hier de link van onze website: https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers )

Ik kan op dit moment je order niet doorvoeren in verband met de prijsfout.

Ik kan je het product aanbieden voor €519 in plaats van €539.

Ik hoor het graag van je.

Mijn excuses voor het ongemak!
Ten eerste heb ik het product via hun zoekmachine gevonden, niet via tweakers en ten tweede, zij hebben mijn geld dus maar komen niet naar mij toe over de fout.
Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan, zeker niet na het lezen van webshop reviews op tweakers.net (had ik natuurlijk eerder moeten doen) maar het lijkt erop dat ze dit opzettelijk doen?

Hoe kan een prijs veranderen in de webshop zelf en in de pricewatch?
Het is geen kennelijke fout, bijv een videokaart voor €53,90 ipv €539.

Nu wil ik geen heel proces beginnen hieraan maar hoe kan het dat een webshop met zoveel slechte reviews en ervaringen, zo gepromoot wordt op tweakers in de pricewatch en geldt hun reden als excuus uit de e-mail als dus blijkt dat ik dit via de eigen webshop maxict heb besteld?

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Wat voor reviews heb je bekeken die van maxict zijn niet al te best.... en toch daar bestellen :X (zo blijven ze dus in leven)

Er is niet voor niks een topic over hun: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

[ Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2018 16:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:48
Ik vind grofweg 60% korting, terwijl elke andere leverancier op 539 euro zit wel degelijk een prijsfout. Gewoon een systeem wat uit z'n panty gaat. Oftewel, uithuilen en geld terugvragen. Of het aanbod accepteren.

Bovendien, MaxICT en prijsfouten gaan hand in hand.

Wel een beetje flauw van MaxICT om naar Tweakers te wijzen, terwijl de automatische feed gewoon van MaxICT zelf is

Edit: De prijsfout was trouwens ook al gemeld en is inmiddels dus ook al gefixed: masterjorie in "Terugkerende foutieve prijzen"

[ Voor 42% gewijzigd door Nat-Water op 28-11-2018 16:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutcharjan
(jarig!)
HKLM_ schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:47:
Wat voor reviews heb je bekeken die van maxict zijn niet al te best.... en toch daar bestellen :X
Een vriend van me heeft daar met Black Friday ook besteld en zijn product netjes gekregen, geen problemen.
Nu refereert max ict naar een fout van Tweakers en daardoor heb ik pas de reviews gelezen.
Anyway, dat is het punt niet maar ik zal er in het vervolg wat scherper op zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
je kan een 2070 voor €239 bestellen en er gaat geen belletje rinkelen ? zelfs bij een faillissement prijs krijg je dit niet laat staan black-friday. leuk gedaan om het te proberen, maar die videokaart ga je niet krijgen voor dat geld. je kan beter je tijd en energie in iets anders besteden dan dit gevecht aangaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 28-11-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik denk hierbij ook dat het echt een prijsfout was. Met een wazig verhaal misschien, maar het verschil tussen 539 en 239, op het numpad, is 1 toets.

Aan de andere kant, als Max ICT refereert naar een prijsfout van Tweakers kan je altijd proberen aan te geven dat je niet via Tweakers op hun website bent gekomen en dat de prijs niet op Tweakers stond, maar op hun eigen website en je ook via die website hebt besteld. Waarschijnlijk krijg je alsnog geen videokaart, maar om ze daar een beetje scherp te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutcharjan
(jarig!)
Ik ga ook geen gevecht aan met ze, maar ze zijn er nogal vaag over. Mijn punt hiervan is dat zij een verkeerde reden opgeven. Na de reviews te hebben gelezen heb ik het idee dat ze opzettelijk lage prijzen hanteren voor de views?

Ik snap natuurlijk ook wel dat ze het niet gaan leveren maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Dutcharjan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:00:
Ik ga ook geen gevecht aan met ze, maar ze zijn er nogal vaag over. Mijn punt hiervan is dat zij een verkeerde reden opgeven. Na de reviews te hebben gelezen heb ik het idee dat ze opzettelijk lage prijzen hanteren voor de views?

Ik snap natuurlijk ook wel dat ze het niet gaan leveren maar niet geschoten is altijd mis.
Max ICT staat bekend op tweakers als een website die met te goede prijzen komt en achteraf meestal een excuus hebben zoals te weinig betaald of levering is pas mogelijk op *datum* terwijl op hun website staat direct leverbaar. Er gaat ook een heel topic ( Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch ) rond met klachten van Max ICT en om ze te weren uit de pricewatch.
Waarom ze dit soort acties uitvoeren kan je nooit exact weten maar waarschijnlijk doen ze het alleen maar om de reviews en het geld wat ze krijgen van de producten die ze verkopen en ooit kunnen leveren.

Ik zou als ik jouw was het geld terug eisen en wachten tot de videokaart echt gaat dalen bij andere bekende webshops. En daarbij nooit meer iets bestellen bij Max ICT

[ Voor 4% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 29-11-2018 10:44 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik ben geen jurist, dus toets eventuele uitspraken hieronder nog elders.
Dutcharjan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:45:
Ten eerste heb ik het product via hun zoekmachine gevonden, niet via tweakers en ten tweede, zij hebben mijn geld dus maar komen niet naar mij toe over de fout.
Het is uberhaupt niet relevant wat de prijs op Tweakers was tijdens bestellen. Je bent naar hun site gegaan en zag daar dezelfde prijs. Als je daar een andere prijs had gezien dan bij ons, had je uiteraard bij ons mogen klagen over dat verschil, maar had jij verder geen poot gehad om op te staan om het voor 'ons' bedrag bij 'hun' te krijgen.
Hoe kan een prijs veranderen in de webshop zelf en in de pricewatch?
Ook dat is niet echt relevant. Want ze hebben gewoon je bestelling toen geaccepteerd en daar een bevestiging over gestuurd, toch? Dat er nu een andere prijs staat is verder niet meer belangrijk.
Wat nog wel een beetje belangrijk is geweest in soortgelijke zaken, is dat het geautomatiseerd accepteren van je bestelling niet per se een hele sterke grond bleek om de overeenkomst als geaccepteerd te beschouwen.
Het is geen kennelijke fout, bijv een videokaart voor €53,90 ipv €539.
Dit is eigenlijk het enige dat me echt relevant lijkt. Of het voor jou duidelijk had moeten zijn dat die 239 euro een onrealistische prijs was of niet.
Aangezien er op black friday geschermd wordt met enorme kortingen, is het heel erg lastig om daar een zinnige uitspraak over te doen. Het is een actueel product, dus wellicht is 239 wel erg ongebruikelijk, maar tegelijkertijd is 60% korting (al dan niet fictief door een te hoge vanaf prijs) op black friday wel degelijk voor gekomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Max ICT is een asociaal bedrijf met smerige praktijken. Ver vandaan blijven.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutcharjan
(jarig!)
Doordat zij volop met black friday deals aan het promoten waren en er een afbeelding met 'actie' erbij geshopt, had ik minder argwaan.

Anyway, ik heb mijn geld terug gevraagd en aangegeven dat ze niet tweakers als excuus moeten gebruiken.
Ik ga naar een andere website ^^
Pagina: 1