Hoe laptop twee externe beeldschermen laten aansturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een Paeq laptop, type PNB P1115-I5NL Alurs. Ongeveer 2014, op Windows 10 Home.

Ik werk regelmatig met twee schermen tegelijkertijd: het laptopscherm en een 21" extern FPD. Hiervoor gebruik ik een HDMI kabel. De laptop heeft ook een VGA aansluiting waarop de monitor past. Ik heb ze nooit alle twee tegelijkertijd kunnen proberen. Het menu 'projecteren' geeft meerdere opties maar alleen voor het eigen scherm en de externe FPD.

Vraag 1: kan ik met de VGA aansluiting een tweede FPD aansluiten zodat ik drie schermen heb?
Vraag 2: zo niet, kan dit dan met een externe videokaart wel?

Beste antwoord (via joepie de p op 28-11-2018 23:22)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
Lijkt me dat je als dat ding 2 poorten heeft hij 2 monitoren aan kan sturen ja, en dat je dan ook nog je eigen laptopscherm kan gebruiken. Ik gebruik zelf momenteel ook 2 video-output poorten op mijn laptop voor 2 monitoren. Je laptop zal het waarschijnlijk wel warm krijgen ;)

Je zou het natuurlijk kunnen uitproberen door monitor + laptop even naar je tv te brengen, en dan je laptop met hdmi aan je tv te koppelen, en monitor op VGA.

Externe videokaarten zijn vooral lastig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Lijkt me dat je als dat ding 2 poorten heeft hij 2 monitoren aan kan sturen ja, en dat je dan ook nog je eigen laptopscherm kan gebruiken. Ik gebruik zelf momenteel ook 2 video-output poorten op mijn laptop voor 2 monitoren. Je laptop zal het waarschijnlijk wel warm krijgen ;)

Je zou het natuurlijk kunnen uitproberen door monitor + laptop even naar je tv te brengen, en dan je laptop met hdmi aan je tv te koppelen, en monitor op VGA.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Nat-Water schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:38:

En vrijwel onmogelijk en onelegant op laptops als dit. Geen thunderbolt = niet doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Illusion

(the art of)

nelizmastr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:54:
[...]

En vrijwel onmogelijk en onelegant op laptops als dit. Geen thunderbolt = niet doen.
Hoezo niet?
Als je wilt gamen, en/of een zwaar renderstation wilt, dan is het geen goed idee nee.

Voor excel/word/powerpoint/browsen werkt een random USB3 port-replicatortje met een displaylink chip prima.
Heb op een oude usb2 laptop zelfs prima gewerkt icm een hp3005pr en1920x1080 monitor.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nat-Water schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:38:
Lijkt me dat je als dat ding 2 poorten heeft hij 2 monitoren aan kan sturen ja, en dat je dan ook nog je eigen laptopscherm kan gebruiken.
Dat hangt er maar helemaal vanaf wat de videokaart ondersteunt. Genoeg laptops die maar twee schermen kunnen aansturen. 2x extern of 1x intern + 1x extern.

Dus inderdaad een kwestie van uitproberen of de specificaties van je laptop uitpluizen om te zien of je daar wijs uit wordt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Orion84 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:56:
[...]

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat de videokaart ondersteunt. Genoeg laptops die maar twee schermen kunnen aansturen. 2x extern of 1x intern + 1x extern.

Dus inderdaad een kwestie van uitproberen of de specificaties van je laptop uitpluizen om te zien of je daar wijs uit wordt.
Klopt. Maar ik kon het niet precies terugvinden in de videokaart van TS ;). Ik heb maar aangenomen dat er een R7 M360 in zit. Maar zo snel kon ik het niet vinden, en TS kan het sneller in het echt controleren dan dat ik heel google napluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
TS kan het sneller in het echt controleren dan dat ik heel google napluis.
Het duurt even voor TS het kan proberen :) . Hebben jullie misschien ook iets aan:
*zip*

[ Voor 91% gewijzigd door joepie de p op 28-11-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Theoretisch kan de intel gpu 3 schermen aan, maar het is de vraag of de fabrikant dit ook support. Het makkelijkste is gewoon je laptop dichtdoen. Als dan het 2e scherm aan gaat/beschikbaar wordt, weet je genoeg.

Er is al wat discussie geweest over externe Videokaarten, maar volgens mij bedoelen ze hetzelfde.

Je hebt usb-videokaarten en die zijn goed genoeg voor wat office--dingen, maar dan houdt het wel op (wellicht nog full-screen YouTube) Gamen kun je vergeten, maar dat was sowieso al zo met die Intel.

Voor een echte externe videokaart wordt er via de interne pci-express-kanalen een reguliere externe videokaart aangestuurd. Als je geen Thunderbolt hebt is dat geknutseld met kabeltjes en losse kaartjes, performance is aanzienlijk minder dan een die gpu op een normale manier en echt voor de liefhebber.

[ Voor 59% gewijzigd door White Feather op 28-11-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Geknutsel is niet nodig. Ik heb net de monitor aangesloten op de VGA en de TV aangesloten op de HDMI.
Het werkt!

Er verandert niets aan het menu voor de beeldschermen. De laptop ziet de monitor en de TV als 1 brede uitbreiding. Ik kan dus met de muis van laptop, via monitor, naar de TV. Op alle drie de schermen kan ik een webpagina, excelblad of iets anders plaatsen. Zo heb ik dus drie schermen waar ik mee kan werken. Dat is super.

Als testje heb ik net op alle drie een Youtube film laten spelen. Gaat wonderwel nog ook. De core temp steeg van 45 naar ca 60 graden, met een piek op 71 graden (volgens de Core temp app)

[ Voor 4% gewijzigd door joepie de p op 28-11-2018 23:00 ]

Pagina: 1