windows store error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 14:12
Mijn vraag

als ik de windows store open krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HWffWF9.png

Ik ben uiteraard verbonden met het internet, maar de store vertikt het om open te gaan.

Iemand nog ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik

NVT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben uiteraard op google jacht geweest en heb verschillende command prompts en powershell oplossingen tegen gekomen, maar niks mocht baten

paar sites die ik bezocht heb:

http://www.errorlive.com/error-code-0x80072ee7

https://answers.microsoft...-b895-bd8451c11708?auth=1

Ik ben ten einde raad, ik heb recentelijk mijn windows opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht ook niet baten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPv6 of een AV die roet in het eten gooit?
Windows 10 Internet Explorer en Edge kunnen niet op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Geen antivirus op de laptop, en i.e. werkt gewoon.
Overigens is mijn windows versie de meest recente update (op die van oktober na dan) 64-bit home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:03
Geen network ad blocker er tussen zitten (zoals PiHole of Ad Guard Home)?
Het kan zijn dat er dan url's gewhitelist moeten worden.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat vertelde Google toen je de foutcode opzocht?

EDIT:
Wat ik in 2 tellen vind nadat ik alleen de foutcode opzoek zijn diverse topics en video's. Hebben die opties niet geholpen?

Heb je bijvoorbeeld tijdelijk een andere DNS-server ingesteld om te kijken of dat helpt?

Als je geen Google DNS wilt gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4) kun je ook CloudFlare DNS gebruiken via 1.1.1.1.

[ Voor 81% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06
Toevallig aan het shoppen via een VPN, dan werkt de store vaak niet.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
CH4OS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:37:
En wat vertelde Google toen je de foutcode opzocht?
Dat jij iemand bent die ik niet in mijn topic wil hebben, wat een toeval.
Dom gedrag krijgen domme antwoorden, hopelijk leer je hier wat van.
apollo13 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:39:
Toevallig aan het shoppen via een VPN, dan werkt de store vaak niet.
Geen VPN of ander soort
CyberJack schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:35:
Geen network ad blocker er tussen zitten (zoals PiHole of Ad Guard Home)?
Het kan zijn dat er dan url's gewhitelist moeten worden.
Ook geen netwerk adblockers.

En voor de duidelijkheid mensen, uiteraard geprobeerd de foutcode te googlen en heb ook verscheidene filmpjes gezien (o.a. degeen die gelinked zijn), maar heeft allemaal niks geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:59:
Dat jij iemand bent die ik niet in mijn topic wil hebben, wat een toeval.
Dom gedrag krijgen domme antwoorden, hopelijk leer je hier wat van.
Juist. Zie mijn edit, zou ik zeggen. Zal ik vast voor de lol gedaan hebben, denk je niet? In plaats van berichten voor de helft te lezen, kijk en denk voortaan voortaan wat verder dan je neus lang is in plaats van mensen gelijk maar persoonlijk aan te vallen, Joeri. Maar hey, het is zeker makkelijker om "stoer" te gaan doen. :')

En dan zeggen dat mijn post 'dom gedrag' is, ik denk dat jouw post wat dat betreft net zo dom is, zo niet dommer. Hiermee zul je zeker medewerking krijgen. :') Wees blij dat je hulp krijgt. Ik (en alle anderen in dit topic) hebben er letterlijk 0 baad bij om jouw Windows Store "probleem" op te lossen, dus een wat normalere houding mag ook wel, zo ga je in elk geval niet met elkaar om.

Je mag best gefrustreerd zijn omdat er dingen dubbel gezegd worden, terwijl je die allang en breed gedaan hebt, maar hou je frustraties voor je. Daar heeft elk topic niets aan en zorgt alleen maar dat jij minder medewerking gaat krijgen. Prima wat mij betreft, ik heb immers zoals gezegd gelukkig geen last van jouw probleem. ;)
En voor de duidelijkheid mensen, uiteraard geprobeerd de foutcode te googlen en heb ook verscheidene filmpjes gezien (o.a. degeen die gelinked zijn), maar heeft allemaal niks geholpen.
Misschien dan óók een idee om voortaan alles op te sommen wat je wel en niet gedaan hebt, wat wel leek te helpen, wat niet e.d, om te voorkomen dat jij gefrustreerd wordt omdat je tips krijgt die je al hebt geprobeerd. Uiteraard dan ook aangeven waarom dat die tips en trucs niet werkten.
Ik denk dan ook dat het handiger is dat jij lering trekt uit jouw eigen domme reactie. ;)

EDIT:
Om toch nog enigszins iets toe te voegen (ik weet het, lijk wel gek); welke versie van Windows heb je exact? Dit zie je door 'winver' uit te voeren. Oh, en check even of de tijd goed staat en synchroniseer (kan gewoon vanuit de instellingen, geen aparte tools meer voor nodig) het desnoods. Door de jaren heen wil dat ook nog wel eens (voor diverse tools van Microsoft) roet in het eten gooien.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2018 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:15
CH4OS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:02:
[...]
Juist. Zie mijn edit, zou ik zeggen. Zal ik vast voor de lol gedaan hebben, denk je niet? In plaats van berichten voor de helft te lezen, kijk en denk voortaan voortaan wat verder dan je neus lang is in plaats van mensen gelijk maar persoonlijk aan te vallen, Joeri. Maar hey, het is zeker makkelijker om "stoer" te gaan doen. :')

En dan zeggen dat mijn post 'dom gedrag' is, ik denk dat jouw post wat dat betreft net zo dom is, zo niet dommer. Hiermee zul je zeker medewerking krijgen. :') Wees blij dat je hulp krijgt. Ik (en alle anderen in dit topic) hebben er letterlijk 0 baad bij om jouw Windows Store "probleem" op te lossen, dus een wat normalere houding mag ook wel, zo ga je in elk geval niet met elkaar om.

Je mag best gefrustreerd zijn omdat er dingen dubbel gezegd worden, terwijl je die allang en breed gedaan hebt, maar hou je frustraties voor je. Daar heeft elk topic niets aan en zorgt alleen maar dat jij minder medewerking gaat krijgen. Prima wat mij betreft, ik heb immers zoals gezegd gelukkig geen last van jouw probleem. ;)
[...]
Misschien dan óók een idee om voortaan alles op te sommen wat je wel en niet gedaan hebt, wat wel leek te helpen, wat niet e.d, om te voorkomen dat jij gefrustreerd wordt omdat je tips krijgt die je al hebt geprobeerd. Uiteraard dan ook aangeven waarom dat die tips en trucs niet werkten.
Ik denk dan ook dat het handiger is dat jij lering trekt uit jouw eigen domme reactie.

EDIT:
Om toch nog enigszins iets toe te voegen (ik weet het, lijk wel gek); welke versie van Windows heb je exact? Dit zie je door 'winver' uit te voeren. Oh, en check even of de tijd goed staat en synchroniseer (kan gewoon vanuit de instellingen, geen aparte tools meer voor nodig) het desnoods. Door de jaren heen wil dat ook nog wel eens (voor diverse tools van Microsoft) roet in het eten gooien.
Kom op, er is genoeg gezeik geweest over dat ene #@!$-zinnetje "wat zei ... toen je ... ?". Handig is zoiets niet, helemaal niet als het antwoord in de openingspost staat (hoe komt hij anderds aan een url met de foutcode erin?). De edit was natuurlijk wel een prima aanvulling..:).

...

Anyways, tijdje terug was er iets lichtelijk vergelijkbaars. Daar stond volgens mij IPv6 aan, maar er was geen connectie via v6 - uiteraard wel via v4. Daar gaf Windows in de taakbalk aan dat er geen connectie was, terwijl dit wel het geval was. Kan me voorstellen dat zoiets dit ook kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

eric.1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:43:
[...]

Anyways, tijdje terug was er iets lichtelijk vergelijkbaars. Daar stond volgens mij IPv6 aan, maar er was geen connectie via v6 - uiteraard wel via v4. Daar gaf Windows in de taakbalk aan dat er geen connectie was, terwijl dit wel het geval was. Kan me voorstellen dat zoiets dit ook kan veroorzaken.
Sinds 1803 verkiest Windows inderdaad een IPv6 verbinding over een IPv4 op vele plekken. Dit lijkt echter willekeurig te werken. IPv6 uitzetten als je provider daar toch niks aan doet kan zeker geen kwaad :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1