Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Hallo!

Laatst begon mijn beeldscherm te knipperen en er verschenen er kleine witte vierkantjes op het beeldscherm. Na een aantal seconden verdwenen deze weer en daarna geen last meer van gehad. De volgende keer dat ik mijn computer op wou starten verschenen er ineens 2 grote verticale strepen in beeld en die nu helaas niet meer verdwijnen.

Voorbeeld foto (niet mijn eigen foto! strepen zijn wel precies het zelfde):
Afbeeldingslocatie: https://talk.vanhack.ca/uploads/default/original/2X/c/c6ba8c99d4dd9b9321f029ea9d813edce54ffbb1.jpg

Mijn computer start ook niet meer op met deze videokaart, ik kan nog wel in de BIOS komen maar zodra het logo van mijn moederbord voorbij is gekomen blijft het zwart. Heel heel soms start hij op zonder strepen, maar binnen 5 min komen er weer 2 strepen in beeld en niet veel later is het hele scherm grijs en je ziet niks meer.
op dit moment gebruik een oude videokaart ( Radeon x700 pro) en kan Windows 10 weer gewoon gebruiken.

Na wat rond te hebben gezocht op het internet kom ik vaak tegen dat de videokaart aan zijn einde is.
Zou ik toch wel aardig jammer vinden van een kaart die 4 a 5 jaar oud is.

Hebben jullie eventueel nog tips wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!

Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere HDMI kabel
- Ander scherm
- 2 display poorten geprobeerd
- Vga en DVI kabels geprobeerd ( je weet het natuurlijk maar nooit :P )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Als hij het met een andere kaart wel doet dan kan je je kaart inderdaad uitzwaaien. En ach, 5 jaar is helemaal niet zo gek voor een videokaart hoor. Die dingen krijgen flinke belasting te verduren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:40
Mijn MSI 280x (5 jaar oud) had al geruime tijd last van artefacten tijdens Call of Duty,
2 weken geleden vervangen door een ASUS RX 570 4GB. Prima kaartje op 1920x1080/1920x1200, ben er zelfs op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@remix42 En evt. op de iGPU ?
Is je voeding nog goed, welke voeding heb je nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
nelizmastr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:08:
Als hij het met een andere kaart wel doet dan kan je je kaart inderdaad uitzwaaien. En ach, 5 jaar is helemaal niet zo gek voor een videokaart hoor. Die dingen krijgen flinke belasting te verduren.
blijft natuurlijk wel jammer, had toch gehoopt dat de kaart nog even mee ging, mocht niet klagen over de prestaties :P
Hackus schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:49:
@remix42 En evt. op de iGPU ?
Is je voeding nog goed, welke voeding heb je nu ?
iGPU is toch de GPU in een processor? zo ja, die heb ik niet in mijn processor 8)7

Mijn voeding is een Cooler Master Silent Pro M700 https://tweakers.net/pric... Master Silent Pro M700 /.

de huidige videokaart (Radeon x700 pro) wordt alleen gevoed door de moederbord.
PKHS schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:45:
Mijn MSI 280x (5 jaar oud) had al geruime tijd last van artefacten tijdens Call of Duty,
2 weken geleden vervangen door een ASUS RX 570 4GB. Prima kaartje op 1920x1080/1920x1200, ben er zelfs op vooruit gegaan.
Zit zelf nu te kijken naar een rx 580.

[ Voor 19% gewijzigd door remix42 op 28-11-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:40
remix42 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:16:
[...]
Zit zelf nu te kijken naar een rx 580.
Dat lijkt me, beetje afhankelijk van de resolutie van je beeldscherm, een prima keuze.
Heb de indruk dat de prijzen van de AMD kaarten, kalm maar gestaag, dalen. _/-\o_ (y)
Pagina: 1