Asus TPM 2.0 Win7 weigert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-10 12:15
Hallo allen,

Ik heb een Asus TPM 2.0 gekocht maar het lukt me niet om hem aan de praat te krijgen.

Ik heb hem in de UEFI 'ge-enabled'. Twee andere instellingen zijn me niet geheel duidelijk (de state=>enable/disabel en een dropdown met owned/unowned/clear.

De hotfix waar Asus naar verwijst heb ik van lenovo kunnen downloaden omdat windows hem zelf van de website heeft gehaald.

Moederbord is een Asus F2A55-M.

Na van alles zonder succes te hebben geprobeerd kunnen jullie wat licht op de zaak schijnen.

Ps. ik heb deze tpm gekocht op advies van Asus zelf omdat ik een ouder model (TPM/FW3.19) nergens meer kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Probeer een Linux/win10 install te doen, op een losse partitie van je opslag medium, en kijk of die het dan wel doet, of wil die in zijn geheel niet opstarten?

Ja, mijn moeders laptop die ze voor haar werk had gekregen, start(te) wel op, maar stopt(e) bij de log-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:27
tweakn00b schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:24:
Hallo allen,

Ik heb een Asus TPM 2.0 gekocht maar het lukt me niet om hem aan de praat te krijgen.

Ik heb hem in de UEFI 'ge-enabled'. Twee andere instellingen zijn me niet geheel duidelijk (de state=>enable/disabel en een dropdown met owned/unowned/clear.

De hotfix waar Asus naar verwijst heb ik van lenovo kunnen downloaden omdat windows hem zelf van de website heeft gehaald.

Moederbord is een Asus F2A55-M.

Na van alles zonder succes te hebben geprobeerd kunnen jullie wat licht op de zaak schijnen.

Ps. ik heb deze tpm gekocht op advies van Asus zelf omdat ik een ouder model (TPM/FW3.19) nergens meer kon bestellen.
Ziet Windows heel de chip niet? (Device manager of TPM manager)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-10 12:15
Inmiddels heb ik een nieuw moederbord aangeschaft en win7 naar win10 ge-upgrade. Zodra deze draait kom ik erop terug.
Bedankt voor jullie advies.