Een hele goedemiddag,
Allereerst: Mocht er iets ontbreken, onduidelijk zijn of wat dan ook. Geef dit gerust aan. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te reageren.
Na een lange tijd van nadenken, heb ik besloten om ETS 2 op 3 monitoren te gaan spelen i.p.v. 1. Waarom? Ik vind het echt een fantastisch spel en ben recentelijk bij iemand geweest die ook 3 monitoren had. En man, wat zag dat er fantastisch uit. Nu heb ik op zich een redelijk systeem staan. (Voor mijn games en wensen
) Maar ik weet niet zeker of mijn systeem 3 monitoren gaat trekken op redelijke kwaliteit. Op dit moment speel ik ETS 2 met alles op de hoogste instellingen.(dit wil zeggen, alles staat op maximum en alles wat aangevinkt kan, staat aangevinkt. Enkel scaling staat op 300 in plaats van 400) Dit doet hij aardig goed rond de 75 fps (ik heb hem daarop gelocked) Behalve in steden dropt hij regelmatig, dit vind ik overigens niet erg, zolang het maar niet de hele tijd is. Misschien ook een andere CPU indien dit nodig is?
Paar belangrijke aandachtspunten:
- enkel ETS 2 op triple monitor, andere games gebruik ik gewoon op 1 scherm
- 1080p
Wat wil je doen met je bestaande systeem?
Voor de games die ik nu speel, hoef ik niks te veranderen. Ik speel voornamelijk: Rocket League, PUBG en ETS 2. Dit draait hij zonder problemen. Ik wil ETS 2 dus op 3 monitoren gaan spelen op 1080p. En ik vermoed dat ik daar een 'kleine' upgrade voor moet doen om een beetje goede framerate te houden. Eisen hiervoor beantwoord ik later.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar wel kwalitatief goed. Dit wil zeggen, als ik aan een GTX 1070 genoeg heb, haal ik die. Dan ga ik niet voor een 1080 TI bijvoorbeeld. Dit zou dan overkill zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem, deze neem ik ook grotendeels mee, behalve GPU en evt. CPU:
Van de monitors heb ik er 2. Ik speel geen ets2 op 2 schermen, dit vind ik niet zo veel.
EDIT: cpu vergeten, nu toegevoegd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed een andere GPU. CPU moet misschien ook vervangen worden, maar dat verwacht ik niet.
Ik dacht aan een van deze GPU's:
Ik heb nog niet naar specifieke modellen gekeken. Dit ga ik naderhand wel doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet perse merkvoorkeuren. Voor GPU maakt het niet uit of het AMD of NVIDIA is. Voor cpu, als deze vervangen zou moeten worden, heb ik liever AMD. Goedkoper en (vind ik) presteert uitstekend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Niet duurder dan nodig
- 60 -75 fps met medium - hoge instellingen. Dat er kleine drops zitten in steden o.i.d. vind ik niet erg, maar niet dat het constant laag is. Ik speel geregeld multiplayer, maar voornamelijk single player zonder mods.
- Ik speel 1080p dus daar hou ik het graag bij.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat zouden jullie doen? Is het nodig om te upgraden? Ik verwacht advies waar nodig is.
Wat heb ik al gedaan?
- Rondgekeken op forums, wat handig zou zijn. Ik kon er eerlijk gezegd geen goed antwoord vinden, ik heb dus geen flauw idee aan wat voor kaarten en dergelijke ik moet denken.
Allereerst: Mocht er iets ontbreken, onduidelijk zijn of wat dan ook. Geef dit gerust aan. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te reageren.
Na een lange tijd van nadenken, heb ik besloten om ETS 2 op 3 monitoren te gaan spelen i.p.v. 1. Waarom? Ik vind het echt een fantastisch spel en ben recentelijk bij iemand geweest die ook 3 monitoren had. En man, wat zag dat er fantastisch uit. Nu heb ik op zich een redelijk systeem staan. (Voor mijn games en wensen
Paar belangrijke aandachtspunten:
- enkel ETS 2 op triple monitor, andere games gebruik ik gewoon op 1 scherm
- 1080p
Wat wil je doen met je bestaande systeem?
Voor de games die ik nu speel, hoef ik niks te veranderen. Ik speel voornamelijk: Rocket League, PUBG en ETS 2. Dit draait hij zonder problemen. Ik wil ETS 2 dus op 3 monitoren gaan spelen op 1080p. En ik vermoed dat ik daar een 'kleine' upgrade voor moet doen om een beetje goede framerate te houden. Eisen hiervoor beantwoord ik later.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar wel kwalitatief goed. Dit wil zeggen, als ik aan een GTX 1070 genoeg heb, haal ik die. Dan ga ik niet voor een 1080 TI bijvoorbeeld. Dit zou dan overkill zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem, deze neem ik ook grotendeels mee, behalve GPU en evt. CPU:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 201,10 | € 201,10 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 158,- | € 158,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC | € 285,30 | € 285,30 |
| 1 | Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1 Zwart | € 177,99 | € 177,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.038,29 | |
Van de monitors heb ik er 2. Ik speel geen ets2 op 2 schermen, dit vind ik niet zo veel.
EDIT: cpu vergeten, nu toegevoegd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed een andere GPU. CPU moet misschien ook vervangen worden, maar dat verwacht ik niet.
Ik dacht aan een van deze GPU's:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 231,- | € 231,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 460,50 | € 460,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 503,73 | € 503,73 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 899,90 | € 899,90 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 529,- | € 529,- |
| 1 | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 838,95 | € 838,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.032,08 | |
Ik heb nog niet naar specifieke modellen gekeken. Dit ga ik naderhand wel doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet perse merkvoorkeuren. Voor GPU maakt het niet uit of het AMD of NVIDIA is. Voor cpu, als deze vervangen zou moeten worden, heb ik liever AMD. Goedkoper en (vind ik) presteert uitstekend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Niet duurder dan nodig
- 60 -75 fps met medium - hoge instellingen. Dat er kleine drops zitten in steden o.i.d. vind ik niet erg, maar niet dat het constant laag is. Ik speel geregeld multiplayer, maar voornamelijk single player zonder mods.
- Ik speel 1080p dus daar hou ik het graag bij.
Ga je overklokken?
N.v.t.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat zouden jullie doen? Is het nodig om te upgraden? Ik verwacht advies waar nodig is.
Wat heb ik al gedaan?
- Rondgekeken op forums, wat handig zou zijn. Ik kon er eerlijk gezegd geen goed antwoord vinden, ik heb dus geen flauw idee aan wat voor kaarten en dergelijke ik moet denken.