Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Tommy-D
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:53
Mijn vraag

Enige tijd geleden een account aangemaakt bij een website (in dit geval een uitzendbureau), in Safari op een iPad 2018. Hierbij kreeg ik de optie om een “sterk” wachtwoord aan te maken, wat ik dus heb gedaan. Dit word dan opgeslagen in de Keychain, en kan je ook op bijvoorbeeld een iPhone gebruiken.
Nu wil ik inloggen met dat sterke wachtwoord op mijn iPhone SE, maar er zijn geen wachtwoorden gevonden voor deze website, ook als ik bij wachtwoorden kijk staat hij er inderdaad niet tussen..
Het wachtwoord staat dus Wel in Keychain, alleen Safari geeft geen optie om inloggegevens te kiezen op de inlogpagina. De URL die ik open op zowel de iPad als iPhone zijn identiek,
Zou het niet zo moeten zijn dat alle wachtwoorden in de Keychain automatisch in alle devices staan die dezelfde iCloud account gebruiken ?
Het gaat om een wachtwoord van iets van 30 random tekens, dus dat onthouden is geen optie. Nu dus steeds ook de iPad in de tas mee op toch in te kunnen loggen, niet erg handig..

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPad 2018, iPhone SE

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden, ondanks zoeken op diverse sites en Apple forums :/

Tommy-D wijzigde deze reactie 28-11-2018 12:59 (8%)

Beste antwoord (via Tommy-D op 28-11-2018 13:17)

• m2dekker
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:01
Laatste wat ik nog kan vinden is het volgende :
Safari isn't automatically filling in account names and passwords on some web sites.
1> Tap Settings> Safari> Passwords & AutoFill.
2> Make sure Names and Passwords is turned on.
3> Turn on Always Allow.
Via : https://discussions.apple.com/thread/5536180

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Alle reacties

• m2dekker
Enige wat ik zo kan bedenken is dat je op de iPhone SE (en uiteraard ook op je iPad) onder je AppleID account niet de sync aan hebt staan van Keychain...

Settings => Bovenin AppleID => iCloud => Keychain => On

• Tommy-D
Keychain staat aan, op zowel de iPad als de iPhone, en na wat verder kijken zie ik nu dat het wachtwoord dus WEL in beide devices aanwezig is, op de iPad krijg je ook direct de optie om in te loggen met de juiste gegevens, terwijl de iPhone (op dezelfde pagina) geen suggestie geeft om in te loggen. Ook de optie om “Wachtwoorden” te openen om de juiste te kiezen is niet aanwezig.. het lijkt alsof de iPhone het niet ziet als inlogpagina oid..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• m2dekker
Laatste wat ik nog kan vinden is het volgende :
Safari isn't automatically filling in account names and passwords on some web sites.
1> Tap Settings> Safari> Passwords & AutoFill.
2> Make sure Names and Passwords is turned on.
3> Turn on Always Allow.
Via : https://discussions.apple.com/thread/5536180

• Tommy-D
Zucht, ik word af en toe zo moe van mezelf... automatisch invullen stond om een of andere reden uit op de iPhone, terwijl ik zeker weet dat dat eerder wel aan heeft gestaan. 8)7

Probleem opgelost, ik ben gewoon blonT.

Thanks ;)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True